Brievenbuszending labels aanmaken/printen

1
Beste forum leden,

Binnenkort gaan wij online met een web winkel voor dames kleding, accessoires, sieraden, schoenen etc. Zoals je wel zou verwachten hebben al deze artikelen nog al verschillende afmetingen. Na een poosje zoeken zijn we er voor de pakketten inmiddels uit, deze gaan we versturen met MyParcel. Voor de brievenbus zendingen zijn we vanzelfsprekend aangewezen op PostNL. Nu is er alleen 1 probleem, wat voor software of oplossingen zijn er op de markt om hier labels voor aan te maken/te printen? Bij Myparcel hebben ze een mooi systeem om verzendlabels aan te maken/te printen voor pakketten, maar dit biedt geen uitkomst voor de brievenbuszendingen. Nu is er wel de onlineverzendservice, maar die noteren de prijzen op de verzendlabels, en dat is niet de bedoeling. Wij hanteren namelijk 1 vast verzendbedrag ongeacht de grote van de bestelling. Dus nu de vraag:

- Welke oplossing is er om verzendlabels aan te maken/uit te printen voor brievenbuszendingen? (zonder vermelding van prijzen op de labels)

Met vriendelijke groet,

Ben

http://www.loavies.com

Re: Brievenbuszending labels aanmaken/printen

4
Ik plak op elk brievenbus poststuk twee labels, een met de frankering en een met het adres van de klant, waarbij de afzender standaard op het label gedrukt wordt en je dus heel snel adreslabel uitprint. Werkt prima. Nu heb ik niet ontzettend veel bestellingen per dag. Maar als je met digitale postzegel werkt kun je helaas niet het adres en de frankering op één label printen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuszending labels aanmaken/printen

5
Duidelijk! Goeie tip om misschien toch gewoon digitale postzegels te gebruiken. Maar toch heb ik nog niet helemaal het antwoord waar ik naar zocht. Want hoe maak je die labels aan? In een microsoft programma of? Ik zoek namelijk iets waar ik export bestanden (bijv .csv) van mijn webshop in toe kan voegen.

Re: Brievenbuszending labels aanmaken/printen

9
Je kunt inderdaad met die software CSV inladen.
Ik weet dat P-Touch Editor Software van Brother dat kan, andere merken geen ervaring.
Nadeel van Brother (in mijn geval QL-570) dat ik het Digitale Postzegel printen niet aan de gang krijg in mijn browser.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Brievenbuszending labels aanmaken/printen

10
Bedankt voor de tips! Zal is even gaan informeren hoe ver ik kom met een labelwriter! Had het alleen mooier gevonden als ik ook deze adres labels op A4 sticker vellen kon printen.. aangezien ik die toch al in huis heb. Of heeft iemand hier toch nog een oplossing voor?

Re: Brievenbuszending labels aanmaken/printen

11
Label printen met een laser of inkjet printer is altijd een drama.
Lijnt niet goed uit, plakken voor geen meter en bovendien duurder als een thermische labelprinter die het netjes binnen 2 seconden uitdraait.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Brievenbuszending labels aanmaken/printen

12
Ik gebruik ook Digitale Postzegel voor kleine pakketjes. Het levert op 1000 pakketjes 1x een opmerking op over "ik heb teveel verzendkosten betaald"; maar klanten die dat doen hebben doorgaans al wat anders op hun lever wat ze niet zinde (verkeerd product besteld, etc)
Overigs reken ik geen 6-7 euro verzendkosten maar minder.
Soms leg ik ik bij grote pakketten dus toe op de verzendkosten maar in de mix kan het uit. Je kunt dit ook verrekenen in de productprijs.

Je komt niet weg met brievenbuspost als je 6.75 rekent aan verzendkosten.

Een Dymo kost iets van 85 euro ex btw, werkt perfect. Ook heel handig voor andere dingen.