Inkomstenbelasting laten invullen

1
Mijn webshop loopt beter dan ik had voorspeld, althans, op deze korte termijn. De omzet is in 5 maanden tijd gestegen naar zo'n €3000-€3500 per maand, en gezien de grotere belastingsafdrachten die ik moet gaan betalen, wil ik er zoveel mogelijk profijt uit kunnen halen.

De omzetbelasting is niet zo heel lastig te begrijpen en dus goed in te vullen. Ook al zijn de bedragen fors geworden, ik denk dat ik nog in aanmerking kom voor de KOR regeling omdat ik dit jaar pas vanaf juli ben begonnen met opzetten etc. Dit kan ik dan dus aftrekken van de inkomstenbelasting, waardoor ik al die BTW terug kan vorderen dacht ik?

Ik ben geen belastingsexpert, heb vrijwel geen ervaring met het invullen hiervan. Ik ben dus opzoek naar een persoon of bedrijf die dit verzorgt, voor een redelijk bedrag (max 100 euro?). Graag rekening houdend met alle kortingen en startersvoordelen, zodat ik er zoveel mogelijk geld uit kan halen.

Heeft iemand goede tips of adressen? Thanks!

Re: Inkomstenbelasting laten invullen

2
Best zoek je een boekhouder bij jouw in de buurt die je even op weg helpt. Zo kan je gemakkelijk bij hem langs of zelfs je complete administratie door hem laten doen.

Of dat voor "max 100 euro" kan dat weet ik niet. Maar het zal je in elk geval meer opleveren in de vorm van minder belasting betalen dan dat de boekhouder kost, als het een beetje een goede boekhouder is.

Want nu heb je het over omzetbelasting en in dezelfde alinea heb je het over dat je dat zou willen aftrekken van de inkomstenbelasting, maar die twee belastingen staan geheel los van elkaar. Dat klopt dus niet.

Re: Inkomstenbelasting laten invullen

3
Wat Wouter zegt.

Bij een goede boekhouder kijk je niet naar wat het kost maar naar wat het jou oplevert.

Een plaatselijk administratiekantoor zou het misschien wel voor 100 euro doen en levert je misschien 200 euro op.
Maar een andere boekhouder kost misschien 300-500 euro en levert je een besparing op van 1000 euro.

Welke heb je liever?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Inkomstenbelasting laten invullen

4
eentje schreef:Wat Wouter zegt.

Bij een goede boekhouder kijk je niet naar wat het kost maar naar wat het jou oplevert.

Een plaatselijk administratiekantoor zou het misschien wel voor 100 euro doen en levert je misschien 200 euro op.
Maar een andere boekhouder kost misschien 300-500 euro en levert je een besparing op van 1000 euro.

Welke heb je liever?
Ik heb erg weinig ervaring met boekhouders en hun tarieven. De administratie die ik heb is erg basic, maar ik neem aan voldoende. Alle uitgaven staan netjes genoteerd, en voor alles heb ik een digitale factuur.

De inkomsten zijn overzichtelijk in de webwinkel-backend, waar je precies de omzet, de te betalen belasting ziet en waar je facturen uit kunt draaien.

Ik zal in mijn omgeving even informeren naar een boekhouder die de inkomstenbelasting eventueel wil regelen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Inkomstenbelasting laten invullen

5
Er zijn boekhouders/administratiekantoren zat: vraag wat rond op grond van jouw branche en omzet en kies degene die het best bij jou past. Max 100 is erg optimistisch (té optimistisch denk ik)

Re: Inkomstenbelasting laten invullen

6
Een plaatselijk administratiekantoor zou het misschien wel voor 100 euro doen en levert je misschien 200 euro op.
Maar een andere boekhouder kost misschien 300-500 euro en levert je een besparing op van 1000 euro.
Dit soort dingen lees je wel vaker maar het is echt wel onzin.
Als je zelf al dingen invult dan krijg je al een bedrag terug van de belasting. Waarom zou een administratie kantoor dan meer terug krijgen? En een dure boekhouder krijgt nog meer geld terug. Bijna alles kun je electronisch invullen en wordt automatisch berekend.
Ik denk dat veel ondernemers het makkelijk vinden dat een boekhouder het doet en het scheelt je natuurlijk ook veel tijd. Maar roepen dat ze geld verdienen voor je vind ik onzin.

Re: Inkomstenbelasting laten invullen

8
PaulG schreef:
Een plaatselijk administratiekantoor zou het misschien wel voor 100 euro doen en levert je misschien 200 euro op.
Maar een andere boekhouder kost misschien 300-500 euro en levert je een besparing op van 1000 euro.
Dit soort dingen lees je wel vaker maar het is echt wel onzin.
Als je zelf al dingen invult dan krijg je al een bedrag terug van de belasting. Waarom zou een administratie kantoor dan meer terug krijgen? En een dure boekhouder krijgt nog meer geld terug. Bijna alles kun je electronisch invullen en wordt automatisch berekend.
Ik denk dat veel ondernemers het makkelijk vinden dat een boekhouder het doet en het scheelt je natuurlijk ook veel tijd. Maar roepen dat ze geld verdienen voor je vind ik onzin.
Wat jij nu zegt heb ik ook heel lang volgehouden, toen hebben we een keer de proef op de som genomen.
Mijn zwager (register accountant) en ik hebben toen eens afzonderlijk mijn inkomstenbelasting gedaan.
Conclusie: Hij is zijn geld meer dan waard. Sindsdien heb ik dus mijn mening veranderd.

Er zijn eenvoudigweg te veel regelingen, toeslagen, aftrekposten, afschrijvingsmogelijkheden, inversteringsbonussen etc. enz.

Zou ik het zelf ook gekund hebben? Misschien wel maar dan ben ik daar zo lang mee bezig dat ik in die tijd dat het nu scheelt meer geld kan verdienen door mijn werk te doen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl