Mijnwebwinkel.nl vindbaar voor Google

1
Ik heb op dit forum al een aantal keer naar voren zien komen dat winkels van mijnwebwinkel (of gelijksoortige) niet goed vindbaar zijn voor Google.

Ik ben benieuwd naar meningen van andere mijnwebwinkel gebruikers. Hoe zorgen jullie ervoor dat je mijnwebwinkel webshop vindbaar is/wordt voor zoekmachines?
Merkkleding tot 70% goedkoper dan in de normale winkel --> www.kledingmerkenoutlet.nl

Enkele SEO tips

2
Ik ga ervan uit dat www.kledingmerkenoutlet.nl je webwinkel is. Als ik op Google zoek op:

- kledingmerkenoutlet.nl
- kledingmerkenoutlet
of zelfs - kledingmerken outlet
of kleding merken outlet

Kom je toch steeds bovenaan of in elk geval in de top 5 zoekresultaten te staan, dat is al niet slecht.

De winkel zelf ziet er leuk uit, maar ik zie erg weinig content. Op de hoofdpagina bijvoorbeeld, staan alleen producten, maar geen informatie over de winkel zelf (het assortiment, termen waarop je gevonden wil worden).

Het zal niet eenvoudig zijn om een zeer concurrerende branche als die van (merk)kleding hoog te scoren op populaire zoekwoorden (zoals 'merkkleding','Tommy Hilfiger', 'G-Star', etc.), maar enkele belangrijke zaken om op te letten zijn:

- Creëer veel relevante content!
- Zorg er hierbij voor dat alle zoekwoorden waar je op gevonden wil worden in deze content voorkomen (maar niet overdadig)!
- Verspreid deze zoekwoorden evenredig over de pagina.
- Maak hierbij goed gebruik van headers, maak een aantal zoekwoorden dikgedrukt en maak gebruik van relevante links (interne en externe).
- Zorg ervoor dat je producten in een overzichtelijke menu-structuur staan, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij je hoofdpagina (géén 5 niveaus diep!) Geef alle producten een duidelijke omschrijving.

- En last maar zeker niet least: Linkbuilding! Probeer op voor jouw webwinkel relevante sites een linkje te bemachtigen. Het liefste bij websites die zelf hoog in Google staan en waar niet zomaar iedereen een link kan krijgen.

Hopelijk kun je hiermee vooruit en langzaam in de resultaten klimmen. SEO is een voortdurend en tijdrovend proces!

3
Als je echter zoekt op 'kleding outlet' dan is de site op de eerste 15 (als ik goed gekeken heb) pagina's niet te vinden. Ik heb verder niet gekeken.
Ik zit een beetje met eenzelfde soort probleem, zoekwoorden op de shopnaam zal ik zeker gevonden worden, echter in de wat algemenere zoekwoorden niet. Ik denk dat hij dat bedoelt?

Valt me trouwens wel op dat in de keywords wel outlet en de merken voorkomen maar niet het woord kleding. En ook niet heren/dames/kinder of welke relevant zijn.

4
Dit komt omdat eigenlijk deze webwinkelsoftware als een <frame> of <iframe> wordt ingeladen en google daar al niet blij mee is.

Daarnaast is de html niet optimaal voor google.

Je domeinnaam zal je altijd wel goed op scoren, dat is relatief eenvoudig te realiseren.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Betekent dit dat het niet veel zin heeft om mijn webwinkelteksten zoekmachinevriendelijk te typen en dat ik mij beter kan richten op het plaatsen van links op andere sites?

Ik ben er wel achter dat sociale netwerksites ook wel meewerken aan een positief resultaat.
Merkkleding tot 70% goedkoper dan in de normale winkel --> www.kledingmerkenoutlet.nl

6
Alles helpt... snelheid van de website, seo teksten, metateksten, alt teksten van plaatjes, backlinks.. maar wel de juiste...

Dus in principe alles doen... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl