Re: DHL via Shops United

61
Vanmiddag een zeer goed gesprek gehad met de directie zelf van Shops for United,
die ook absoluut helemaal niet blij was met deze situatie.
Hiervoor is de directie op een vrije middag speciaal naar kantoor is gegaan en de bezem er flink doorheen te halen.
Directie heeft mij oprechte excusses heeft aangeboden en wij tot een zeer goeie oplossing gekomen mag ik wel zeggen !!!

Waar ik eigenlijk na 2 weken ellende door Select Vracht niet meer op had gerekend is voor mij (en vele anderen in de toekomst) door Shops voor United echt heel netjes opgelost voorgoed !

Ook DHL heeft na deze ontwikkelingen contact met mij opgenomen vanmiddag en hiervoor oprechte excusses aangeboden !!

Ik ga er van uit dat het nu zakelijk qua pakket verzending en financieel is opgelost en dat dit niet meer zal voorkomen.


m.v.g.

http://www.acntrading.nl

Re: DHL via Shops United

62
Hmm ik ondervind ook veel problemen met het versturen met DHL via SU.
Zelfs bij zakelijk adressen krijg ik doodleuk de melding dat het adres niet klopt. Op street view kan je dan duidelijk het bedrijf zien met bedrijfsnamen op de ramen en alles.

Volgens mij gaat het bij ons nog wel gewoon via DHL maar heb aangegeven hiermee te willen stoppen. De leverproblemen bij UPS kan ik op jaarbasis op 1 hand tellen en bij DHL heb ik bijna elke dag een "geweigerd/onjuist adres/o.i.d.".

Heb gevraagd voor tarieven PostNL, dat misschien eens testen en anders weer gewoon alle zendingen onderbrengen bij UPS, scheelt frustratie.

Re: DHL via Shops United

63
@frafra

Ik ben ook voor een aantal maanden van UPS overgestapt naar DHL. Niet via Shopunited maar DHL rechtstreeks. Puur vanwege het prijsverschil.

Bij mij ook veel zendingen die om vage redenen niet afgeleverd werden vanwege niet aanwezig adressen. Terwijl deze adressen keer op keer wel degelijk bestonden.

Ook vanwege veel fouten tijdens het scannen, vele leveringen met een dag vertraagd. Meerdere malen geprobeerd te achterhalen wat er fout gaat, maar nooit een bruikbare respons.

Inmiddels weer heel hard terug gerend naar UPS. Een stuk duurder maar echt nooit gedoe.
Het scheelt je een hoop frustratie en je zou eens moeten uitrekenen wat het je aan tijd scheelt.

P.s ze zijn qua tarieven iets soepeler geworden dit jaar.

Groetjes!

Re: DHL via Shops United

64
Ook ik ben in stomme verbazing over DHL for you. Ik heb 2 jaar pakketten met ze verstuurd, zonder enige problemen. Sinds een maand of 3 gaat het constant fout. Het begon met een pakket wat volgens DHL afgeleverd was, maar volgens de klant niet. Hoop gezeur over gehad, bleek het gewoon nog in de bus te liggen.

Daarna een pakket wat pas na 3 maanden (!) door DHL geleverd werd. Ontvanger was inmiddels niet meer bereikbaar op dat adres, waarna ik het pakket (beschadigd) retour heb gekregen. Het ging om een actieflyer voor een nieuwe collectie van de klant, die dus allang verlopen was. Kosten vergoed en claim ingediend bij DHL. Deze krijg ik deels vergoed omdat het pakket niet verzekerd was. Nu snap ik dat het niet verzekerd is tegen beschadiging maar ik hoef toch niet te verzekeren, om een pakket bezorgd te krijgen? Ze beroepen zich op de algemene voorwaarden en onze overeenkomst. Dat daar een levering binnen 3 werkdagen op stond, dat vergeten ze. De schade moet ik maar op mijn eigen verzekering gaan verhalen en blij zijn, dat de andere pakketten wel bezorgd zijn.

In de afwachting van de klacht heb ik eenmalig nog eens 9 pakketten verzonden. Waarvan 1 pakket in de regen voor een deur gezet is, een ander pakket weer beschadigd retour kwam en het klachten regende van onvriendelijke en onwillige bezorgers. Kortom, DHL for you heeft duidelijk geen slimme zet gedaan door met selektvracht te gaan werken.

DHL express, die het volledig met me eens is, heeft geprobeerd ze een oplossing aan te laten dragen. Is helaas niet gelukt. Ze konden me een offerte bieden om via hun te gaan verzenden, maar die ligt in zoverre hoog, dat ik liever voor een andere optie kies.
Tijd dus om goed rond te kijken. En de volgende reeks pakketten gaan duidelijk niet meer met DHL for you verzonden worden!

Hoewel het voor jullie heel vervelend is, ben ik ergens wel blij jullie ervaringen ook te horen. Omdat ik van DHL for you het idee kreeg dat ik een zeer zeldzame klacht had.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL via Shops United

65
Problemen met beleveringen van pakketten zijn er altijd, het blijft mensen werk.

Wanneer je verzendt met Selektvracht ligt het foutenpercentage iets hoger maar daar zijn de tarieven dan ook naar.

Bij ABC Mail heb je de keuze uit PostNL en Selektvracht. Het switchen is een kwestie van een ander verzendniveau kiezen op onze webapplicatie. Kortom je kan per pakket kiezen met wie je verzend.

<knip>schaamteloze zelfpromotie</knip>

Gr. Hans van den Ende

Re: DHL via Shops United

66
Wij zijn zeer ontevreden over Shops-United. naar onze mening gaat Shops-United slordig om met klachten.
wij hebben een wijnwebwinkel en onze allereerste doos wijn die we als test gingen verzenden kwam terug in scherven. Dit is uiteraard gebeurd bij DHL maar omdat we via Shops-United verzonden werden we in eerste instantie van het kastje naar de muur gestuurd. dit is het nadeel wanneer er sprake is van een tussenpersoon zoals Shops-United. Nadat we DHL telefonisch om uitleg hadden gevraagd kregen we van Shops-United binnen een half uur een mail dat wij DHL niet mogen benaderen met vragen. DHL was dus van goede wil naar mijn mening. We hebben daarom contact opgenomen met SU en troffen een dame die alleen meldde dat dit het beleid is van Shops-United omdat zij een tussenpersoon zijn. Constant werd gewezen naar de algemene voorwaarden dat glas niet verzekerd is.(bij geen enkele vervoerder)Zij willen geen coulance betonen naar de klant in welke vorm dan ook. Ik heb er begrip voor dat men dat in de algemene voorwaarden zet dat glas niet verzekerd is. Op mijn vraag hoe ze omgaan met pakketten wanneer we via Shops-United zouden blijven verzenden werd ook nonchalant op geantwoord: als het goed verpakt is kan er weinig mee gebeuren. Ons pakket was verpakt de originele doos en was vanaf de fabriek nog niet eens open geweest. Onze schade is 50 euro. maar als je meerdere pakketten per dag verzend en de helft breekt tijdens het transport mag je wat SU betreft geld meenemen om het van voorrecht te genieten dat je met SU als tussenpersoon verzend. Kortom, ik vind het een zeer halstarrig bedrijf waarmee je beter geen zaken doen. Voor een paar euro meer verzenden wij liever direct met DHL, één aanspreekpunt kost je met problemen minder negatieve energie dan wanneer SU er tussen zit. Ik kan mij tijd beter gebruiken.

Re: DHL via Shops United

67
Op lange termijn is rechtstreeks zaken doen met een vervoerder sowieso veelal goedkoper. Nu weet ik niet hoeveel jullie vervoeren en wat je betaald. Als je webshop groeit, kom je als het goed is namelijk ook vanzelf met aantallen, waarbij je rechtstreeks goedkoper uit bent.

Ik heb een week of 5-6 met DHL verzonden, daarna gauw weg en naar een ander, omdat ik absoluut niet tevreden over ze was. Maar dat is niet voor dit topic. Ik betaalde met een indicatie van 10.000 pakketten op jaarbasis 4,- Excl. BTW en Excl brandstof toeslag voor NL en 5,- voor BE

Dat was dit jaar nog.

Nu weet ik niet wat voor tarieven SU dan rekent, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze daar onder gaan.

Voor wijn zou ik je overigens packs.nu aanbevelen. Goederen als wijn vervoeren is juist hun USP
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: DHL via Shops United

68
ron@devente.eu schreef:Wij zijn zeer ontevreden over Shops-United. naar onze mening gaat Shops-United slordig om met klachten.
wij hebben een wijnwebwinkel en onze allereerste doos wijn die we als test gingen verzenden kwam terug in scherven. Dit is uiteraard gebeurd bij DHL maar omdat we via Shops-United verzonden werden we in eerste instantie van het kastje naar de muur gestuurd. dit is het nadeel wanneer er sprake is van een tussenpersoon zoals Shops-United. Nadat we DHL telefonisch om uitleg hadden gevraagd kregen we van Shops-United binnen een half uur een mail dat wij DHL niet mogen benaderen met vragen. DHL was dus van goede wil naar mijn mening. We hebben daarom contact opgenomen met SU en troffen een dame die alleen meldde dat dit het beleid is van Shops-United omdat zij een tussenpersoon zijn. Constant werd gewezen naar de algemene voorwaarden dat glas niet verzekerd is.(bij geen enkele vervoerder)Zij willen geen coulance betonen naar de klant in welke vorm dan ook. Ik heb er begrip voor dat men dat in de algemene voorwaarden zet dat glas niet verzekerd is. Op mijn vraag hoe ze omgaan met pakketten wanneer we via Shops-United zouden blijven verzenden werd ook nonchalant op geantwoord: als het goed verpakt is kan er weinig mee gebeuren. Ons pakket was verpakt de originele doos en was vanaf de fabriek nog niet eens open geweest. Onze schade is 50 euro. maar als je meerdere pakketten per dag verzend en de helft breekt tijdens het transport mag je wat SU betreft geld meenemen om het van voorrecht te genieten dat je met SU als tussenpersoon verzend. Kortom, ik vind het een zeer halstarrig bedrijf waarmee je beter geen zaken doen. Voor een paar euro meer verzenden wij liever direct met DHL, één aanspreekpunt kost je met problemen minder negatieve energie dan wanneer SU er tussen zit. Ik kan mij tijd beter gebruiken.
Ik herken dit verhaal juist helemaal niet, wij doen al enige tijd zaken met SU en als wij problemen hebben wordt dit altijd snel en correct opgelost. Laatst hadden wij een boete van PostNL via SU gekregen van 70 euro, omdat wij volgens PostNL het max gewicht van 31,50 kilo hadden overschreden. Dit was absoluut niet waar, Wij hebben een geijkte professionele weegschaal en en het pakket woog 28,7 kilo! Helaas laten ze je bij PostNL stikken en krijg je gewoon een boete van maar liefst 70 euro. SU nam gelijk 50% van de boete op hun rekening uit coulance, kijk dat vind ik nu service! Blijft nog steeds wrang dat je een onterechte boete krijgt!
Laten we het dan ook niet hebben over het absurd hoge boetebedrag van 70 euro.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: DHL via Shops United

69
Be-Slank schreef:Ik herken dit verhaal juist helemaal niet, wij doen al enige tijd zaken met SU en als wij problemen hebben wordt dit altijd snel en correct opgelost. Laatst hadden wij een boete van PostNL via SU gekregen van 70 euro, omdat wij volgens PostNL het max gewicht van 31,50 kilo hadden overschreden. Dit was absoluut niet waar, Wij hebben een geijkte professionele weegschaal en en het pakket woog 28,7 kilo! Helaas laten ze je bij PostNL stikken en krijg je gewoon een boete van maar liefst 70 euro. SU nam gelijk 50% van de boete op hun rekening uit coulance, kijk dat vind ik nu service! Blijft nog steeds wrang dat je een onterechte boete krijgt!
Laten we het dan ook niet hebben over het absurd hoge boetebedrag van 70 euro.
Maar daar lees ik toch twee minder mooie kantjes:

• Shops United ziet nergens zelf het verschil van 2800 gram;

• Shops United krijgt een onterechte toeslag van PostNL niet gekeerd.

Van een postbedrijf mag je verwachten dat beide punten wél worden opgelost!
StoreCore.io

Re: DHL via Shops United

70
Ward schreef:Maar daar lees ik toch twee minder mooie kantjes:

• Shops United ziet nergens zelf het verschil van 2800 gram;

• Shops United krijgt een onterechte toeslag van PostNL niet gekeerd.

Van een postbedrijf mag je verwachten dat beide punten wél worden opgelost!
Dat is zo, maar PostNL is een naar ons idee een zeer klantonvriendelijk lomp bedrijf. Maar in hoeverre mag je dat SU aanrekenen? Het is in elk geval zeer frusterend dat je onterecht een boete krijgt.

PostNL zegt gewoon, bij een onterechte boete 'dat zeggen ze allemaal'. Uiteindelijk trek je aan het kortste eind. Als je meer dan 10.000 pakketten verstuurd per jaar zal het vast een ander verhaal worden.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: DHL via Shops United

73
De combinatie SU / DHL werkte bij mij ook niet goed (understatement).
Nu gebruik ik ongeveer 9 weken SU / PostNL en dat gaat, tot nu toe, uitstekend.

Re: DHL via Shops United

74
Zendingen met DHL gaan gewoon niet goed, komen niet aan. Worden retour gestuurd met enorme kosten!!
Niet alle zendingen worden met DHL uitgevoerd maar gaan door met select vracht!!

gisteren een klant aan de telefoon en die zei dat hij NOOIT meer bij een webshop ging bestellen die met DHL werken, zegt mij wel genoeg :(
het Schoenmakertje

Re: DHL via Shops United

75
blokhak schreef:Niet alle zendingen worden met DHL uitgevoerd maar gaan door met select vracht!!
Daar zit bij DHL inderdaad soms een rare kink in de kabel. Zo ontving ik ooit een zending van twee colli in twee stappen: eerste doos kwam snel met DHL, tweede doos drie dagen later met Selektvracht. De afzender had ze gewoon in één keer verzonden met DHL en ging er dus vermoedelijk ook van uit dat DHL de gehele zending zou bezorgen.
StoreCore.io

Re: DHL via Shops United

76
Ik verzend ook met DHL en ondervindt ook diverse problemen. Helaas doet DHL in tegenstelling tot PostNL maar 2 afleverpogingen. Vervolgens kan de klant naar het DHL depot, die enkel te vinden zijn in grote steden. Ook is de eerste aflevering in redelijk wat gevallen pas de 2e afleverdag.

Naast DHL maak ik gebruik van UPS, deze vervoerder is duidelijk een stuk volwassener en betrouwbaarder. Helaas is UPS geen prijsvechter en vooral erg duur bij zwaardere gewichten en rekent extra kosten bij aflevering huisadres.

Ik neig er naar om het hele vervoer onder te brengen bij PostNL. Hoe zijn de ervaring hier betreft PostNL? Is deze vervoerder een stuk betrouwbaarder dan DHL?

Re: DHL via Shops United

77
Postnl is ook onbetrouwbaar en niet erg service gericht. Zo worden pakketten zij kwijt maken niet vergoed. Ook moet je vaak 48 uur wachten op antwoord.

Bij mij is 0.8% van de zendingen beschadigd of kwijt geraakt...

Re: DHL via Shops United

78
Helaas ik de conclusie dat iedere vervoerder steken laat vallen. Op zich onoverkomelijk, aangezien het mensen werk blijft. Wat ik wel erg teleurstellend vind is dat ik in vele berichten terug zie komen dat er weinig oplossings/klantgericht wordt gehandeld door de vervoerders.

Een mooie oplossing leek me de subcontractors zoals SU, die vanwege hun kortere lijntje meer daadkracht kunnen tonen voor hun klanten. Uit o.a. dit topic blijkt dat dus ook niet helemaal op te gaan.

Re: DHL via Shops United

80
mike1212 schreef:Vervolgens kan de klant naar het DHL depot, die enkel te vinden zijn in grote steden.
Jouw situatie is bijna exact hetzelfde als die van mij. Toen ik boze telefoontjes kreeg van mensen die 80KM naar een depot moesten rijden was de lol er snel af. Tel daarbij nog op dat DHL vaak onterecht melding maakt dat het adres niet correct is terwijl het wel gewoon klopt.
mike1212 schreef:Naast DHL maak ik gebruik van UPS, deze vervoerder is duidelijk een stuk volwassener en betrouwbaarder. Helaas is UPS geen prijsvechter en vooral erg duur bij zwaardere gewichten en rekent extra kosten bij aflevering huisadres.
Ik heb bij UPS een vast tarief tot 30KG volgens mij. Op de aflevering huisadres heb ik 50% korting.
Maar het is inderdaad een serieuze speler die zijn werk gewoon doet.
mike1212 schreef:Ik neig er naar om het hele vervoer onder te brengen bij PostNL. Hoe zijn de ervaring hier betreft PostNL? Is deze vervoerder een stuk betrouwbaarder dan DHL?
Ik verzend momenteel met UPS en PostNL. PostNL gebruik ik hoofdzakelijk voor de particulieren en UPS voor zakelijk, grotere zendingen en export zendingen. Ik ben tot nu toe erg tevreden over PostNL en, even afkloppen, heb nog geen vreemde dingen meegemaakt.

Re: DHL via Shops United

81
@frafra

Wellicht is UPS in combinatie met PostNL ook een mooie optie voor mij.

Heb jij de verzendsoftware van UPS aan je shop gekoppeld?

Ik voer nu handmatig alle adressen van de UPS zendingen in. Als dat geautomatiseerd kan zou dat me enorm helpen.

Re: DHL via Shops United

82
Wij maken sinds 1 september 2011 gebruik van Shops United.

Shops United is een prima organisatie. Snel mailcontact, de jongens achter de telefoon zijn erg vriendelijk (onze ervaring) en doen hun best problemen snel uit te zoeken.

Helaas hebben wij vandaag een brief ontvangen dat de verzendkosten weer omhoog gaat vanaf 2013. Dit was eind 2012 ook het geval. Wij zijn daarom op zoek naar een nieuwe partij voor onze pakketten.

Uit onze ervaring hebben wij wel een aantal ergenissen bij DHL via Shops United.
- Enorm hoge weigeringskosten van € 8,- en 75% van de pakket prijs. Hier zijn klanten absoluut niet blij mee en wij krijgen dan ook steeds te horen dat zij dit niet willen betalen of niet meer bij ons willen bestellen. De kosten worden inrekening gebracht als een klant 2 keer niet aanwezig is geweest, foutje bij het adres of geen bedrijfsnaam opgeeft, maar er wel geleverd moet worden bij een bedrijf. Enorm snel dus.. Dit is nog een erg groot verbeterpunt voor DHL.

- Vaak zijn chauffeurs te beroerd om aan burenbelevering te doen, terwijl dit wel wordt aangegeven of de chauffeurs gooien geen briefje in de bus.

- DHL doet niet aan zaterdag levering, alleen tegen extra betaling.

- Pakketprijs lijkt aantrekkelijk, maar er komt ook nog eens gemiddeld € 0,45 bij aan dieselkosten.

- Als een pakket te groot of te klein is komen hier handelingskosten bij € 2,75. Erg slecht, aangezien je dus geen dunne klok of bijvoorbeeld een weekplanner kan versturen.

Maximale afmeting: L 120 x W 60 x H 50 cm.
Minimale afmeting: 15 x W 11 x H 3,5 cm.

- Het ophalen van een pakket bij een DHL depot is erg vervelend voor klanten. Er zijn er niet veel in Nederland. Soms moeten klanten 30 tot 50 km rijden om het pakket op te halen, terwijl er een depot dichterbij de klant is.

Al met al zijn wij positief over Shops United, alleen veel erger puntjes aan DHL.
Qua prijs in 2013 is Shops United voor ons minder aantrekkelijk geworden, aangezien de pakketprijs weer gaat stijgen. Wij gaan dus even rond kijken of er elders betere voorstellen zijn.
http://www.GetYourGadgets.nl | Gadgets, Gifts & More.

http://www.JumpingAnimals.nl | Het leukste cadeau voor kinderen van 1 t/m 5 jaar.

Re: DHL via Shops United

83
GetYourGadgets schreef:- Enorm hoge weigeringskosten van € 8,- en 75% van de pakket prijs. Hier zijn klanten absoluut niet blij mee en wij krijgen dan ook steeds te horen dat zij dit niet willen betalen of niet meer bij ons willen bestellen. De kosten worden inrekening gebracht als een klant 2 keer niet aanwezig is geweest, foutje bij het adres of geen bedrijfsnaam opgeeft, maar er wel geleverd moet worden bij een bedrijf.
Volgens mij mag je deze kosten niet doorbereken aan jouw klant?

Re: DHL via Shops United

84
frafra schreef:
GetYourGadgets schreef:- Enorm hoge weigeringskosten van € 8,- en 75% van de pakket prijs. Hier zijn klanten absoluut niet blij mee en wij krijgen dan ook steeds te horen dat zij dit niet willen betalen of niet meer bij ons willen bestellen. De kosten worden inrekening gebracht als een klant 2 keer niet aanwezig is geweest, foutje bij het adres of geen bedrijfsnaam opgeeft, maar er wel geleverd moet worden bij een bedrijf.
Volgens mij mag je deze kosten niet doorbereken aan jouw klant?
Wij stellen alle klanten netjes op de hoogte dat hun bestelling is verstuurd en deze de volgende werkdag zal worden aangeboden.

Wij kunnen er weinig aan doen als een klant beide keren niet thuis is. De klant krijgt nog wel de optie om het pakket op te halen bij een Depot van DHL.
http://www.GetYourGadgets.nl | Gadgets, Gifts & More.

http://www.JumpingAnimals.nl | Het leukste cadeau voor kinderen van 1 t/m 5 jaar.

Re: DHL via Shops United

85
Volgens mij is het dan nog steeds jouw probleem. Het is jouw plicht om het af te leveren bij de klant. Dat je hoge retourkosten aan je broek krijgt bij de DHL is jouw probleem, niet die van de klant.

Re: DHL via Shops United

86
frafra schreef:Volgens mij is het dan nog steeds jouw probleem. Het is jouw plicht om het af te leveren bij de klant. Dat je hoge retourkosten aan je broek krijgt bij de DHL is jouw probleem, niet die van de klant.
Dan kun je bezig blijven om kosten te betalen, want wat als de klant bij de 3e keer weer niet thuis is.

De klanten worden netjes op de hoogte gesteld van de levering. Wij vermelden ook nog eens dat het mogelijk is te leveren op het werk zonder extra kosten.
http://www.GetYourGadgets.nl | Gadgets, Gifts & More.

http://www.JumpingAnimals.nl | Het leukste cadeau voor kinderen van 1 t/m 5 jaar.

Re: DHL via Shops United

87
GetYourGadgets schreef:Dan kun je bezig blijven om kosten te betalen
Volgens mij is dat toch echt ondernemers risico maar ik laat me graag iets anders wijsmaken door andere leden van het forum.

Ik maak dit zelf natuurlijk ook mee. De paar maanden dat ik verzond met DHL was het bijna elke dag wel raak dus daar ben ik snel mee gestopt. Wellicht als je een andere vervoerder gaat gebruiken dit soort dingen incidenteel worden en je het als bedrijfs risico zult kunnen beschouwen ;)

Re: DHL via Shops United

89
Verstuur nu een maand of 8 via shops-united en dat gaat best heel goed. Heb niet de onderstaande ervaringen. Wel is er eens een pakje te laat bezorgd door dat ik een te groot pakket had verstuurd. Eigenlijk was het wel een foutje van mijn kant maar ben toch snel geholpen door de Support van Shops-united. Ook heb ik in het begin wat hulp gehad bij het instellen van me printer. Patrick van de ICT nam mijn PC over en had binnen 5 minuten voor elkaar waar ik meer dan een dag mee bezig was.

Een nadeel was de pickup aanvraag via de site waar ik alle gegevens moest invullen.
Maar dat is met de nieuwe site ook weer opgelost.

Ben dus best tevreden en hoop dat ze dit kunnen volhouden.