Facebook zakelijk account ipv. prive

1
Hallo, ik ben net een webwinkeltje gestart in brocante. Ik heb al een prive account en had nu los daarvan een andere prive account genaamd Ingeborgs Brocanterie. Toen bleek dat het toch slimmer was om een zakelijk account te maken heb ik die laatste eerst geheel verwijdert. En vervolgens aan mijn prive account een zakelijke gemaakt die weer Ingeborgs Brocanterie heet. Alleen vraag ik mij af of dit helemaal goed is gegaan. Boven mijn pagina staat: administratiepanel. Klopt dat? En ik heb vriendschapsverzoeken gestuurd maar die heeft niemand ontvangen. En als ik bij mensen op hun pagina staat er nergens waar ik ze als vriend kan uitnodigen. Pfuhhh. Ik kom er niet uit. Wie kan mij helpen. Gr. Ingeborg.

Re: Facebook

2
Een zakelijk account werkt niet hetzelfde als een prive account.

Met een zakelijk account heb je een facebook "pagina". Daar kunnen mensen geen vriendjes mee worden, maar ze "liken" jouw "pagina". Je kan mensen verzoeken of ze je pagina willen liken.

Met het administratiepanel heb je toegang tot allerlei functies, zoals onder andere statistieken van jouw pagina, mogelijkheid om promotie acties te doen en dergelijk.

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

3
Bedankt voor de reactie. Maar in het middan van de pagina staat wel vrienden uitnodigen. Daarin staan alle mensen die ik als Fb vrienden heb op mijn prive Fb. Alleen hebben die allemaal de uitnodiging niet ontvangen terwijl ik die wel heb verstuurd. En ik zie ook geen like boven aan staan of zien andere mensen dat wel? Wat zijn de voordelen om zo'n zakelijke te hebben terwijl ik maar een kleinschalig webwinkeltje ben begonnen. Of heeft het niet veel toegevoegde waarde? Hoop dat je nog even wilt reageren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

5
Brocantje schreef:En waar kan ik mensen vragen mijn pagina te liken. Dat ben ik ook nog nergens tegen gekomen?
Midden op de pagina staat "Nodig vrienden uit om dit leuk te vinden". Als je dat doet dan krijgen ze een berichtje of ze de pagina leuk willen vinden.

Andere mensen zien jouw pagina heel anders dan jijzelf. Jij ziet het administratie panel, statistieken en meer van dat soort functies.

Als voorbeeld, de pagina van Douwe Egberts. Op die manier zien anderen jouw pagina, maar dan natuurlijk met jouw foto, updates etc.

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

9
Brocantje schreef:Maar dat heb ik gedaan, maar niemand heeft het verzoek gekregen. En hoe kan ik dan iemand vragen die niet in mijn privelijst staat?
Je kan alleen je vrienden uitnodigen voor jouw pagina!
Verder proberen te zorgen dat je leuke dingen erop hebt staan zodat je "vanzelf" populair wordt.

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

11
Wouter Hol schreef:Link plaatsen op je webshop. Werkt als een tierelier, met name op de order bevestigings pagina.
Wouter, dat klinkt interessant, klikken klanten hier echt op en levert dit vervolgens weer meer bezoekers/verkopen op?
Hoe zorg je ervoor dat klanten er daadwerkelijk op klikken? Win-acties? Of lukt het ook zonder?
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw (en andere) ervaringen.
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

12
Mensen klikken daar echt op, vooral als ze net wat gekocht hebben in jouw shop. Die mensen willen vaak wel op de hoogte blijven via bijvoorbeeld de facebook pagina.

Likes op een facebook pagina zorgen niet voor direct meer verkoop. Wel zorgt het er voor dat je als het ware een "fanclub" (likes worden ook wel 'fans' genoemd) krijgt. Deze fanclub gaat jouw webwinkel verder promoten aan hun vriendjes op het moment dat zij ook berichten op jouw pagina leuk vinden of delen.

Like en win acties zijn eigenlijk verboden op facebook, al trekken nog niet zo heel veel bedrijven zich daar iets van aan.

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

13
Wouter Hol schreef: Like en win acties zijn eigenlijk verboden op facebook, al trekken nog niet zo heel veel bedrijven zich daar iets van aan.
Dan ga ik dat binnenkort maar eens implementeren op de orderpagina. Ik kan de win-actie altijd nog op de orderpagina zetten toch?. "Like onze pagina en win je aankoopbedrag terug". Dan ziet Facebook het niet en komen er toch meer likes binnen...
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

14
Er zijn op facebook wel mogelijkheden voor acties. Je kan een speciaal tabje aanmaken die enkel zichtbaar is voor fans (mensen die liken), wanneer een persoon nog niet liked kan je hier een berichtje of afbeeldingen plaatsen waardoor ze alsnog liken. Hierdoor krijgen enkel fans toegang tot je acties.

Een stapje verder is een gehele app inbouwen in een aparte tabje. Met een app is meer mogelijk voor een actie alleen kost wel wat meer tijd of geld.

Vind het idee van het aankoopbedrag ook wel een goede, vooral om dit dan in beeld te brengen na een aankoop (zeer aantrekkelijk om te liken voor een klant).

Verbeter mij indien nodig, heb de informatie voornamelijk van het lezen niet van het ervaren.
Voordelig en snel een professionele website || http://www.eenwebsitekopen.nl/

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

16
Dat klopt, via een speciale app kan en mag het wel. Kern van het verhaal is dat je geen basisfuncties van facebook mag inzetten om een prijs te verloten. Denk aan de like functie, deel functie enzovoort.

Binnen een app kan het wel. En jouw app kan men natuurlijk alleen gebruiken als ze je pagina liken, dus zo heb je indirect alsnog je doel te pakken. Als likes je doel is, natuurlijk.

Re: Facebook zakelijk account ipv. prive

18
Ik heb inmiddels bij mijn afrekenpagina een mooie knop gemaakt om de facebookpagina te liken.
Daarbij opent de facebook pagina en als je die liked dan krijg je een 10% kortingscode.

Ben benieuwd :-)

Zou het nu juist wel of niet verstandig zijn om dit ook meer aan de voorkant van de pagina te promoten om klanten eerder naar de afrekenpagina te krijgen ? (het is toch wel een trigger als ze vooraf weten dat ze 10% korting kunnen krijgen op alle producten?)
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl