google bot no archive

1
Ik heb mijn webwinkel bij Mijnwebwinkel.nl. Nu kreeg ik van iemand de vraag of ik niet wilde dat mijn webwinkel gevonden zou worden door google omdat er bij mijn webinfo staat:
googlebot no archive
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? Dan kan ik aan Mijnwebwinkel.nl misschien vragen of en hoe dit aan te passen is.
Bedankt alvast!

Re: google bot no archive

2
Ik heb totaal geen ervaring met MijnWebwinkel, dus ik kan je niet heel erg goed helpen.
Heb je daar ook een FTP Account van gekregen?
Dan moet je eens kijken wat er in de META staat van je index.php
Ook moet je even wat er in je .htacces staat.

Als je de inhoud even hier post, kunnen we kijken of er iets in te verbeteren valt.
Actief in webshopontwikkeling

Re: google bot no archive

4
Bedankt AnyWay. Ik kan wel merken dat ik wat dat betreft nog erg weinig ervaring heb. De dingen waar jij naar vraagt heb ik niet of ik weet niet waar ik ze moet vinden. Volgens mij heb ik geen FTP account en ook geen index php.
Langzamerhand begin ik er wel van overtuigd te raken dat een webwinkel onder licentie (Mijnwebwinkel.nl) niet zo handig is. Ik denk er dan ook hard over na om mijn winkel in Magento te laten maken, ook al kost dat veel geld. Het geeft mij wel veel meer mogelijkheden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: google bot no archive

6
MarianPop schreef:Bedankt AnyWay. Ik kan wel merken dat ik wat dat betreft nog erg weinig ervaring heb. De dingen waar jij naar vraagt heb ik niet of ik weet niet waar ik ze moet vinden. Volgens mij heb ik geen FTP account en ook geen index php.
Langzamerhand begin ik er wel van overtuigd te raken dat een webwinkel onder licentie (Mijnwebwinkel.nl) niet zo handig is. Ik denk er dan ook hard over na om mijn winkel in Magento te laten maken, ook al kost dat veel geld. Het geeft mij wel veel meer mogelijkheden.
Ben er zelf ook geen fan van, Maar stap niet gelijk op Magento af.
Er zijn nog een aantal andere open source systemen die in mijn ogen een stuk beter en sneller werken.
Magento is namelijk een vrij zwaar systeem.
Overweeg eens om na te denken over bijvoorbeeld Opencart of Zen Cart.
Actief in webshopontwikkeling

Re: google bot no archive

7
MarianPop schreef:Nu kreeg ik van iemand de vraag of ik niet wilde dat mijn webwinkel gevonden zou worden door google omdat er bij mijn webinfo staat:
googlebot no archive
Eigenlijk stelde ik deze 'vraag':
Instinct schreef: - Je wilt niet dat zoekmachines je pagina in hun cache opnemen?

Code: Selecteer alles

<meta name="googlebot" content="noarchive" />
Zit nogal wat verschil in namelijk... ;)

Re: google bot no archive

8
Ok Instinct. Goed dat jij dat nog wist! Bedankt nog en excuses dat ik het niet goed heb overgebracht

- Je wilt niet dat zoekmachines je pagina in hun cache opnemen?

Ik wil dat wel, maar ik denk dat ze dat bij Mijnwebwinkel.nl niet willen? Ik weet nl. niet of en hoe ik dat kan veranderen. Ik heb inmiddels een mail naar Mijnwebwinkel.nl hierover gestuurd. Ik ben benieuwd hoe ze daarop reageren.

Re: google bot no archive

10
AnyWay ik heb er naar gekeken en ik ben er wel enthousiast over. Weet jij of deze pakketten zwaar genoeg zijn? Kunnen er ook 2 webwinkels op? Weet je, het is wel belangrijk voor mij. Ik moet er nl. op termijn echt mijn brood mee verdienen!
Moet je er trouwens voor kunnen programmeren om ermee te kunnen werken?

Re: google bot no archive

11
AnyWay schreef:
MarianPop schreef:Bedankt AnyWay. Ik kan wel merken dat ik wat dat betreft nog erg weinig ervaring heb. De dingen waar jij naar vraagt heb ik niet of ik weet niet waar ik ze moet vinden. Volgens mij heb ik geen FTP account en ook geen index php.
Langzamerhand begin ik er wel van overtuigd te raken dat een webwinkel onder licentie (Mijnwebwinkel.nl) niet zo handig is. Ik denk er dan ook hard over na om mijn winkel in Magento te laten maken, ook al kost dat veel geld. Het geeft mij wel veel meer mogelijkheden.
Ben er zelf ook geen fan van, Maar stap niet gelijk op Magento af.
Er zijn nog een aantal andere open source systemen die in mijn ogen een stuk beter en sneller werken.
Magento is namelijk een vrij zwaar systeem.
Overweeg eens om na te denken over bijvoorbeeld Opencart of Zen Cart.
Niet helemaal mee eens. Magento kan dan wel een zwaar systeem zijn maar met de juiste instellingen kun je hem toch snel laten werken. Buiten je cache aanzetten zijn er nog meer optie zoals aanpassen van het .htaccess.txt. Wij hebben 20 webwinkels draaien met een snelle laadtijd. We geven je graag advies over hoe en wat.

Re: google bot no archive

12
Bedankt Mediameta, ik heb zeker wel interesse, maar ik begrijp dat jullie er ook wel commercieel belang bij hebben. Ik zie op jullie site dat jullie ook sites in Magento bouwen en hosting kunnen verzorgen. Is overigens prima hoor. Voor mij is het belangrijk dat ik zonder al teveel zorgen mijn geld kan verdienen en ik ben best bereid daarin te investeren, maar aan de andere kant wil ik ook niet heel erg afhankelijk zijn van partijen. Hoe gaat het dan bijvoorbeeld met updates etc.?

Re: google bot no archive

13
Ik kan alleen de tip gevens kijk inderdaad naar verschillende opensource mogelijkheden en niet alleen naar magento.

Ik zelf maak webshops en heb er zelf ook 1, en ik vind Magento zelf niet echt handig in gebruik. Dan bedoel ik eigenlijk er zijn mogelijkheden die makkelijker werken en veel minder kosten. En er zijn zelfs gratis mogelijkheden.

Op zich merk ik nu dat veel mensen (ook ikzelf) de voorkeur geven aan woocommerce op wordpress. Omdat het makkelijk in gebruik is en gratis is. Wil je er bijvoorbeeld een leuke template voor hebben zijn er al tal gratis mogelijkheden, heb je zelf enige ervaring kun je makkelijk zelf de templates aanpassen.

Natuurlijk zijn er ook verschillende modules etc verkrijgbaar, gratis maar ook betaalde.

Kortom , kijk even naar wat je precies wilt, wat de mogelijkheden zijn .. het kan je enorm veel geld besparen als je kijkt naar een andere opensource oplossing dan Magento.
Muurstickers & Sjablonen

Re: google bot no archive

15
Ik heb besloten inderdaad toch voor open source te kiezen en ik neig sterk naar open cart. Volgens mij moet ik nu eerst een hosting partij zoeken of heb ik dat verkeerd begrepen?
Bedankt alvast weer voor jullie reacties!!!