Re: klarna

31
eentje schreef:Klarna is B2C en niet B2B dus officieel mogen gemeentebesturen en bedrijven (behalve eenmanszaken en vof/maatschap) niet eens door de check heen komen.

Er werden verschillende bedrijven wel positief gechecked terwijl nota bene IKEA negatief werd getoetst voor EUR 35,00 .

Ik zou nog meer over Klarna kunnen vertellen , maar weet niet of dit het juiste platform daarvoor is. Het valt me wel op , dat ondamnks de enorme groei van dit bedrijf , nauwelijks positieve commentaren op Klarna te vinden zijn. De markt is er zeer zeker maar misschien nog niet de geschikte aanbieder.

Re: klarna

32
De check vindt plaats op de persoon zelf aan de hand van diverse gegevens. Iemand die bij IKEA werkt hoeft niet persee kredietwaardig te zijn en zal misschien ook een foutieve geboortedatum (want "het is toch voor de zaak") opgeven waardoor hij sowieso niet door de check komt. Je had moeten weten en moeten vermelden dat betalen via Klarna alleen door particulieren gebruikt kan worden.

Het verhaal van de lege doos vind ik ietwat raar. Ook als die klant met iDeal betaald had, had je een probleem gehad. Je had dan nogmaals (alsnog?) een zending moeten doen naar de klant.

Re: klarna

33
Oh ik kan je ook genoeg negatiefs over Klarna vertellen en inderdaad komen er soms bedrijven door de check en dat zou niet mogen.

Daarom heb ik in 'mijn' Zen Cart versie van de Klarna plug in ook een check ingebouwd of de bedrijfsnaam ingevuld is. Daarop word Klarna wel of niet in het betaalscherm opgenomen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: klarna

34
Wouter Hol schreef:. Je had moeten weten en moeten vermelden dat betalen via Klarna alleen door particulieren gebruikt kan worden.

Het verhaal van de lege doos vind ik ietwat raar. Ook als die klant met iDeal betaald had, had je een probleem gehad. Je had dan nogmaals (alsnog?) een zending moeten doen naar de klant.
Ik weet dat Klarna alleen voor consumenten is . Wat helpt me dat indien de klant de AV niet leest , het stond 3x op de site dat Klarna uitsluitend voor consumenten is.
Toen de eerste keer een bedrijf werd geaccepteerd nam ik contact op met Klarna waar dan onmiddelijk werd gezegd, dat dat helemaal niet kon. Na nagekeken te hebben kreeg ik het advies niets te verzenden want indien de klant niet betaalt krijg ik geen geld ( ondanks goedkeuring ) men zou nog terugbellen. Na 3 dagen nog geen antwoord. Ik heb dan toch verstuurd om de klant niet te verliezen. Na een week werd ik gebeld en kreeg neel ingewikkeld uitgelegd , dat het soms toch mogelijk is , ik zou deze ene keer dus wel kunnen verzenden.

Het verhaal met de lege doos is niet raar maar realiteit. Het enig rare is de afwikkeling door Klarna. Om oplichters zo laagdrempelig met een telefoontje de mogelijkheid te bieden gratis boodschappen te doen gelooft normaal ook niemand als je het niet zelf hebt beleefd.
Had de klant met ideal betaald , had hij van mij het geld niet teruggekregen en ik had aangifte gedaan wegens poging tot oplichting. Ik overleg nog steeds of ik dit niet alsnog ga doen. Ik heb in ieder geval zijn adres.......
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: klarna

35
Jannn schreef:
Ik weet dat Klarna alleen voor consumenten is . Wat helpt me dat indien de klant de AV niet leest , het stond 3x op de site dat Klarna uitsluitend voor consumenten is.
Dan lijkt het me duidelijk dat IKEA niet door de check kwam, toch?
Het verhaal met de lege doos is niet raar maar realiteit. Het enig rare is de afwikkeling door Klarna. Om oplichters zo laagdrempelig met een telefoontje de mogelijkheid te bieden gratis boodschappen te doen gelooft normaal ook niemand als je het niet zelf hebt beleefd.
Had de klant met ideal betaald , had hij van mij het geld niet teruggekregen en ik had aangifte gedaan wegens poging tot oplichting. Ik overleg nog steeds of ik dit niet alsnog ga doen. Ik heb in ieder geval zijn adres.......
Consumenten zijn beschermd door de wet. Jij bent als webwinkel verplicht te leveren. Aangifte doen heeft geen zin, jij als webwinkel zou degene zijn die verdachte is.

Maar mocht Klarna inderdaad geen wederhoor doen bij jouw als webwinkel, dan is dat inderdaad wel raar. Maar nogmaals, in eerste instantie ben jij je leveringsplicht als webwinkel niet nagekomen als de klant claimt niets ontvangen te hebben.

Re: klarna

36
Wouter Hol schreef: Consumenten zijn beschermd door de wet. Jij bent als webwinkel verplicht te leveren. Aangifte doen heeft geen zin, jij als webwinkel zou degene zijn die verdachte is.

Maar mocht Klarna inderdaad geen wederhoor doen bij jouw als webwinkel, dan is dat inderdaad wel raar. Maar nogmaals, in eerste instantie ben jij je leveringsplicht als webwinkel niet nagekomen als de klant claimt niets ontvangen te hebben.
De klant claimt niet niets ontvangen te hebben. De klant claimt een lege doos te hebben ontvangen , wat bewijsbaar onwaar is. Het was een klein artikel , de helft van het totaal gewicht is de verpakking. De bestelling werd verpakt en verzegeld en electronisch gewogen op een gram precies. De klant bevestigd het pakket origineel verpakt, verzegeld en ongeopend te hebben ontvangen. Met andere woorden het pakket kwam zo aan zo als het bij ons is weggegaan. Meer kunnen we voor de veiligheid van onze goederen niet doen.

Onze werkwijze berust op ruim 20 jaren ervaring en omgang met potentiele bedriegers. Ons systeem was waterdicht totdat we met Klarna in zee gingen.

Re: klarna

37
Naast Klarna zijn er nog andere aanbieders van achteraf betalen zoals AfterPay,
Billink, Sisow e-care en Buckaroo betaalgarant. De eerste 3 vragen geen opstartkosten en Billink is ook geschikt voor B2B.

Je kan overwegen het eens te proberen met een van deze bedrijven want consumenten geven aan dat ze na iDEAL het liefst achteraf betalen per factuur.
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl