Ward schreef:Ik denk dat die vraag te algemeen is.
• Wat reken je nu voor verzendkosten? Is dat bijvoorbeeld nog € 6,75 voor pakketpost? Dan zou je een verlaging naar € 1,95 tot € 3,95 kunnen overwegen.
• Wat doen je directe concurrenten en je indirecte concurrenten? In een verzadigde markt met veel concurrenten heb je in de regel een hogere prijsdruk.
• Waar besteedt je de hogere marge uit verzendkosten nu aan? Betekent een lagere marge door gratis verzenden bijvoorbeeld dat je straks wel een hogere conversie hebt maar ook minder kunt besteden aan reclame?
• Hoe belangrijk is de snelheid en betrouwbaarheid van de levering voor je klanten? Een hoger serviceniveau kost meestal meer, maar hoe gevoelig zijn je kopers voor de prijs-kwaliteitverhouding van de bezorging?
Ward, bedankt voor het meedenken, ik zal je vragen beantwoorden:
- Ik reken nu 2,95 voor verzendkosten, dit is minder dan dat het mij daadwerkelijk kost, deze kosten gaan dus ook volledig op aan verzending en daar leg ik zelf nog iets bij.
-De concurrentie is wisselend, de 1 verzend gratis, de andere rekent ook een paar euro's
- De hogere marge besteed ik NOG nergens aan (ben net begonnen) maar wil ik gebruiken om te adverteren.
- Het afschaffen van de verzendkosten zal geen impact hebben om de verzending/levering, dit proces blijft gewoon gelijk.
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android -
http://www.androidbytes.nl