Korting en klantenbinding

1
Zojuist kwam ik weer een interessant artikel tegen op Getelastic.com - een van mijn favorieten onder de e-commerce blogs - over Losing customers with price discrimination? Ik was direct nieuwsgierig want het geven van korting aan nieuwe klanten gebeurd zo enorm veel! Neem nu de mobiele telefonie. Elke dag zie ik wel ergens een aanbieding, SIM only, speciale zomerkorting etc. Prima manieren om nieuwe klanten te werven misschien, maar zijn ze zich ook bewust dat ze hun huidige klanten hier enorm mee benadelen? Alle klanten die het normale tarief betalen, betalen blijkbaar veel te veel.

In het e-commerce landschap is prijs vaak nog belangrijker. Aanbiedingen genoeg! Hoeveel korting bied jij aan huidige klanten?

2
Wat wij wel eens doen is bij de tweede bestelling van de klant geen verzendkosten rekenen. Bij de eerste bestelling ontvangt de klant dan een kortingscode die hij bij zijn tweede bestelling kan invoeren, zodat hij bij de tweede bestelling geen verzendkosten hoeft te betalen. Werkt als een trein :)