Briefpost goedkoper verzenden zonder frankeermachine?

1
Ik werk voor briefpost met Digitale postzegel en overweeg een frankeermachine aan te schaffen, zeker vanwege de gestegen PostNL tarieven. Voordat ik daarin investeer vraag ik me af of er nog alternatieven zijn voor het goedkoper verzenden van briefpost (oude guldenpostzegels en partijenpost zijn geen opties) Ik weet dat MyParcel (waarmee ik wel eens een pakket vesrtuur) een dergelijke optie in studie heeft, maar iets concreets komt daar op heel korte termijn niet uit.
Wie heeft een suggestie?

Re: Briefpost goedkoper verzenden zonder frankeermachine?

4
Er is nog PostNL port betaald. Dat is echter niet voordeliger, maar wel makkelijker bij hogere volumes. Een frankeermachine is voor zover ik weet wel het voordeligst. Wij zijn overgestapt naar Port Betaald voor het gemak. Niet meer wegen, maar alleen tellen en alles in een postzak. Als je volume niet te hoog is zou ik het met een frankeermachine doen.

Die ik had aangeboden is inderdaad voor een vrij hoog volume. Er zijn machines verkrijgbaar bij diverse leveranciers voor lagere volumes. Om toch nog reclame te maken voor mijn eigen machine, deze heeft een optie om labels te gebruiken in plaats van dat je iets door de gleuf moet schuiven. Dat werkt wel een stuk makkelijker en sneller. 12 doosjes van 1000 stuks sticker labels meegeleverd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Briefpost goedkoper verzenden zonder frankeermachine?

5
Heb om dezelfde reden naar een frankeermachine gekeken maar bij mijn volume (rond de 5000 postzegels per jaar = €350 korting) is het voordeel minimaal. Naast aanschaf of huur schijn je namelijk ook nog een onderhoudscontract te moeten hebben en komt er waarschijnlijk ook nog inkt/tonerkosten bij. Klopt dat? Jammer dat de korting niet wordt gegeven op de online postzegels.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Briefpost goedkoper verzenden zonder frankeermachine?

7
Bij een gekochte machine is het onderhoudscontract niet inbegrepen, bij een gehuurd apparaat is het onderhoud soms wel inbegrepen. Inktcartridges voor frankeerapparaten zijn zijn relatief duur. Ik vind het vreemd, dat het gebruik van Digitale Postzegel niet een -al was het maar klein- voordeeltje oplevert: PostNL heeft er t.o.v. gewone postzegels m.i. minder kosten aan en ondanks de NetSet koppelingen van de moderne frankeermachine heeft zo'n apparaat toch iets vreselijk ouderwets.