Inkopen bij Amazon?

1
Beste mensen!

Ik vind dat amazon bijzonder goedkoop is, kan ik daar inkopen en gewoon het op mijn webshop verkopen? Alvast bedankt!

Re: Amazon?

2
Als het van buiten de EU komt (amazon.com) dan ben je aan het importeren. Je moet dan de producten invoeren volgens de regels van de douane, voordat je het mag verkopen.

Re: Amazon?

3
Waarom zouden mensen bij jou kopen en niet direct bij Amazon? Aangezien jij ook je winst wil maken zal je fors duurder zijn dan bij Amazon
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Amazon?

4
Het Varaantje schreef:Waarom zouden mensen bij jou kopen en niet direct bij Amazon? Aangezien jij ook je winst wil maken zal je fors duurder zijn dan bij Amazon
Amazon is nog niet zo actief in EU. Amazon.com verstuurt niet eens naar NL. Amazon.co.uk is niet zo goedkoop en levert traag tov. NL shop. Bovendien kennen veel mensen amazon nog niet. Dus op zich geen gekke gedachte hoor.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Amazon?

5
Stuurt amazon.com niet meer naar Nederland? Heel vroeger bestelde ik (prive) vaak bij amazon.com Maar op een gegeven moment werd ik vervolgens flink te grazen genomen bij de douane en ben ik ermee gestopt

De laatste paar jaar bestel ik regelmatig bij co.uk Heb het met 2-3 werkdagen in huis anders. Tikje trager dan de meeste shops in Nederland maar het komt natuurlijk ook helemaal uit engeland. Ik vind amazon wel erg goedkoop maar eerlijk gezegd koop ik voornamelijk boeken (engels) en DVD's

Over heel Nederland genomen weet ik natuulijk niet hoe bekend het is maar in mijn kenniskring koopt bijna iedereen wel eens wat daar. Misschien een beetje een vertekend beeld.

Toch zie ik niet in hoe je iets via Amazon kan kopen en daar met alle bijkomende kosten nog met winst kan doorverkopen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Amazon?

6
Bedenk ook dat amazon voor diverse categorieen geen verzendkosten rekent vanaf 20 euro. Kan jij dat ook bieden?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Amazon?

7
Toch zijn er talloze webwinkels die hetzelfde verkopen. Hoe zouden ze dat doen dan? ;)

EDIT punt is.. het mag en het kan. Of je er echt heel groot mee gaat worden.. dat valt te betwijfelen maar is op zich een ander verhaal. Er zijn zat shops die simpelweg bij een andere webwinkel inkopen en dat weer doorverkopen. En er zijn zat shops die soms wel 5 keer duurder zijn dan de goedkoopste aanbieder. Prijs is niet heilig.

Re: Inkopen bij Amazon?

9
Bedankt voor jullie reacties, en inderdaad ik snap dat je hier skeptisch over bent aangezien Amazon ook gewoon voor de consument is en je nog is flinke verzendkosten betaald ook. Zelfs dan heb ik nog marge op de producten.
@Wouter

Wat zijn precies de regel omtrent het importeren en verkopen? Ik kan het niet zo 1 2 3 vinden op het internet.. Verder betaal je bij Amazon wel import kosten, (21 euro)
Each item in your order is sold by Amazon Export Sales, Inc. ("Amazon Export") or the merchant that the item is specified as sold by ("Merchant"). Those items for shipment to countries outside of the U.S. may be subject to taxes, customs duties and fees levied by the destination country ("Import Fees"). The recipient of the shipment is the importer of record in the destination country and is responsible for all Import Fees.
Alvast bedankt!

Re: Inkopen bij Amazon?

11
Als je bij amazon in amerika besteld bedenk dat je pakje ook nog langs de douane moet. Daar moet je ook nog importrechten etc betalen.

Was je plan gewoon een voorraad aan te leggen of per bestelling die jij krijgt een bestelling bij amazon te plaatsen? Verzendkosten vanuit de US zijn niet mals. Al maakt het verschil of je het per boot of vliegtuig laat komen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Inkopen bij Amazon?

12
Het Varaantje schreef:Als je bij amazon in amerika besteld bedenk dat je pakje ook nog langs de douane moet. Daar moet je ook nog importrechten etc betalen.

Was je plan gewoon een voorraad aan te leggen of per bestelling die jij krijgt een bestelling bij amazon te plaatsen? Verzendkosten vanuit de US zijn niet mals. Al maakt het verschil of je het per boot of vliegtuig laat komen.
Uiteraard bestel ik wel met massa, en is dus om een voorraad te maken. En ik heb denk ik maar 1 a 2 producten van Amazon nodig

Re: Inkopen bij Amazon?

13
Voor informatie over de douane (lees: omzetbelasting, douanerechten en inklaringskosten) kun je http://www.Douane-info.nl eens bekijken.

Ik kom (online) dagelijks mensen tegen die niet in landen als Amerika en China hun producten willen bestellen en liever het dubbele besteden bij een Nederlandse webwinkel. Omdat bestellen in het buitenland steeds makkelijker wordt (Betalen met IDEAL, contactpersonen/klantenservice in Nederland, website vertaald in het Nederlands) denk ik wel dat er steeds meer mensen hun producten uit de 'goedkope landen' gaan halen.
Invoerkosten - Gratis hulp bij inklaren vanuit China!