hobby webshop beginnen

1
Ik wil voor de hobby een webshop starten in cadeaupakketen en kinderkamerkunst. Heb al via mijnwebwinkel.nl een gratis versie gestart, alleen is het max van 50 producten te weinig voor mij.

Ben nu bezig met de gratis versie van easywebshop, maar vind het er te simpel uitzien
http://www.easywebshop.com/keunkado/ (tis nog niet af)

Nu heb ik via mijndomein een hostingspakket met eigen domeinnaam en heb iemand oscommerse laten installeren. Ik had me helaas niet verdiept in oscommerce en nu heb ik geen idee hoe ik de shop layout en dergelijke kan aanpassen (eigen schuld)

Heb al bij aantal experts gevraagd wat de kosten zullen zijn om design/template te veranderen en paar andere dingetjes. Helaas is dit veel te duur. Ik denk dat ik per week maar 10 euro verdien met de webshop, dus liefst doe ik alles gratis of kleine bedragen.

Ik heb een startje gemaakt met producten toevoegen, maar verder kom ik niet.

Omdat ik dus totaal geen verstand van oscommerce heb, is het verstandig voor mij om hier verder mee te gaan of kan ik beter voor iets anders kiezen?

Re: hobby webshop beginnen

4
Ik zou osCommerce er af gooien en Zen Cart oid er op doen. Het hart daarvan is osCommerce dus stabiel maar het is een stuk makkelijker in de onderhoud.

Verder zijn er vele gratis templates te krijgen voor Zen Cart en is er een actieve Nederlandse community die je graag helpt. (zen-cart.nl/forums)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: hobby webshop beginnen

5
samloes schreef:had ik indd ook al naar gekeken, maar bij de gratis versie kun je maar 20 producten plaatsen.
Maar waarom wil je er geen geld aan uitgeven? Als je dat al veel geld vindt moet je niet gaan ondernemen want dat kost aan het begin veel geld.

Een Logivert kost eenmalig geld en daarna ben je daar even vanaf. Is makkelijk en er kunnen veel producten in :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: hobby webshop beginnen

6
eentje schreef:Ik zou osCommerce er af gooien en Zen Cart oid er op doen. Het hart daarvan is osCommerce dus stabiel maar het is een stuk makkelijker in de onderhoud.

Verder zijn er vele gratis templates te krijgen voor Zen Cart en is er een actieve Nederlandse community die je graag helpt. (zen-cart.nl/forums)
Ik zal me een verdiepen in zencart, dank je!

Re: hobby webshop beginnen

7
PeterPastoor schreef:
samloes schreef:had ik indd ook al naar gekeken, maar bij de gratis versie kun je maar 20 producten plaatsen.
Maar waarom wil je er geen geld aan uitgeven? Als je dat al veel geld vindt moet je niet gaan ondernemen want dat kost aan het begin veel geld.

Een Logivert kost eenmalig geld en daarna ben je daar even vanaf. Is makkelijk en er kunnen veel producten in :)
Het is een hobby webshopje waar niet veel geld mee verdiend zal worden en dan vind ik het zonde van de min 80 euro, zeker omdat het ook gratis kan en ik voor de rest niet heel veel eisen heb en er niet veel mee ga verdienen.

Ik zie trouwens dat ik mijn topic beter bij 'webwinkel onder licentie' had kunnen plaatsen. Denk dat mijn vraag daar beter past, sorry hiervoor!

Re: hobby webshop beginnen

8
nou ja, ik zeg wel verdiepen in zen cart, maar oscommerce installeren lukte me ook al niet, dus zen cart zal ik ook wel hulp bij nodig gaan hebben. Maar ik ga het proberen! :wink:

Re: hobby webshop beginnen

9
Ik ben wel benieuwd of het nog gelukt is met zen-cart. Hier zijn we er ook mee begonnen, maar weet nog niet zeker of we ermee verder gaan, t'is best wel complex vind ik persoonlijk.

Re: hobby webshop beginnen

10
samloes schreef:Ik wil voor de hobby een webshop starten ....
Heb je al een inschrijving binnen van de kvk ?

Als je die niet hebt zou ik eerst maar eens daar naar toe gaan ze kunnen nl echt vervelend doen bij hobbyisten zoals jij op het moment dat je internet noemt als middel om geld te verdienen.

Als je weet waar je aan toe bent ga dan maar stap voor stap te werk

Mijn 2 centen.

Re: hobby webshop beginnen

11
Een webwinkel is een onderneming, geen hobby. Dus: doe het goed of doe het niet! Wat is de zin van een verdienste van 10 euro per week? Kranten bezorgen of folders in de bus doen kost dan minder moeite en levert meer op.

Re: hobby webshop beginnen

12
BertB schreef:Een webwinkel is een onderneming, geen hobby. Dus: doe het goed of doe het niet! Wat is de zin van een verdienste van 10 euro per week? Kranten bezorgen of folders in de bus doen kost dan minder moeite en levert meer op.
Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bekijken. Ik ben namelijk van mening dat een hobbywinkel prima kan. Sterker nog, ik denk dat er hobby winkels zijn die beter functioneren dan sommige grote professionele winkelketens.

Soms, heel soms, groeien hobbywinkels nog uit tot iets moois ook. Je weet maar nooit.

Re: hobby webshop beginnen

13
Iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet. De belastingdienst en de KvK kunnen je vertellen hoe de regels zijn. Op gepruts zit niemand te wachten.

Re: hobby webshop beginnen

14
Een webwinkel is een onderneming, geen hobby. Dus: doe het goed of doe het niet! Wat is de zin van een verdienste van 10 euro per week? Kranten bezorgen of folders in de bus doen kost dan minder moeite en levert meer op.
Dat is nu juist een hobby. Normaal kost een hobby geld en dat kan met een webshop ook. Als het een hobby is, is het tijdverdrijf en hoef je niets te verdienen.