Actuele voorraad vraag

1
Ik zit al een tijdje te tobben met het weergeven van de voorraad in onze webwinkel.

Tot op heden heb ik dit nog niet ingesteld. Dit omdat wij ook een stenen winkel hebben en ik niet bij elke verkoop aan de kassa de voorraad in de webwinkel aan kan gaan staan passen.

Echter krijgen wij de laatste tijd wel heel vaak reacties als: "Maar op de website stond dat het op voorraad was." (Terwij we geen voorraden weergeven, maargoed)
Of: "Jammer dat ik niet kon zien of het op voorraad was. Nu moet ik erop wachten."

Ik vind zulke reacties alles behalve leuk en daarom wil ik toch voorraden weer gaan geven in de winkel.

Wij hebben in de winkel een computer-kassa van EasyPos. (Waar we trouwens zeer tevreden over zijn)
Nu schijnt er via EasyPos een mogelijkheid te zijn om de kassa te koppelen aan de website. (Ik zit bij Biedmeer, maar heb nog niet uitgezocht of het daar ook mee kan)

Maar, voordat ik me weer in allerlei kosten en veel tijd ga steken wil ik eerst vragen of er hier nog meer mensen zijn met zowel een webwinkel als een stenen winkel en hoe die het met de voorraden hebben geregeld.
Misschien is er wel een veel makkelijkere manier. Of heeft iemand juist een betere oplossing.
Of niet... :P
http://www.horsetopshop.nl

Re: Actuele voorraad vraag

3
Ik ben het volledig eens met de opmerking geen actuele voorraad op de site melden kost klanten.
De juiste actuele voorraad op de site vermelden is cruciaal, ik heb snel even gekeken bij biedmeer, de actuele voorraad stand is op dit platform gewoon standaard te gebruiken. Ik zou de totale voorraad van de fysieke winkel en de webwinkel op de site presenteren. Een automatische koppeling met de kassa en de shop is ideaal aangezien de mutaties van de fysieke winkel direct doorgevoerd kunnen worden. Wordt dit lastig dan zijn er oplossingen voor Euro 200 per maand gebruiker die zeer goed aan de bestaande site te koppelen zijn, kassa, orderbehandeling boekhouding etc kortom een nieuwe backoffice.

Succes

Re: Actuele voorraad vraag

4
ik zit ook met dat probleem. Is er iemand die een reele oplossing heeft? Niet in de trend van: kassa koppelen aan webshop, maar namen van bedrijven die dat kunnen oplossen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Actuele voorraad vraag

5
fulfilmentconsultant schreef: Wordt dit lastig dan zijn er oplossingen voor Euro 200 per maand gebruiker die zeer goed aan de bestaande site te koppelen zijn, kassa, orderbehandeling boekhouding etc kortom een nieuwe backoffice.
In mijn branche is er branchespecifieke webwinkelsoftware voor onder de €100/maand waar Point Of Sale mogelijkheden standaard zitten ingebouwd. Dat werkt met een simpele scanner die de voorraadmutatie doorgeeft aan de webwinkelsoftware op het moment dat je een product afrekent. Zou eigenlijk standaard moeten zijn voor Biedmeer, SEOShop, etc. Dus voordat je hier veel geld aan gaat uitgeven, probeer uit te vinden of Biedmeer deze optie heeft of krijgt, of wie weet een ander pakket.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Actuele voorraad vraag

6
Ik heb contact gehad met Biedmeer, maar het is (nog) niet mogelijk een kassa aan biedmeer te koppelen.
Ze willen dit in de toekomst wel mogelijk maken.

Handmatig de voorraad bijhouden is geen optie. Onze verkopen is de winkel zijn dermate hoog dat dat geen doen is.

Dus ik zal af moeten wachten.

Ben nog wel benieuwd naar webshop-eigenaren die het wel al voor elkaar hebben.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Actuele voorraad vraag

7
Ik hou me ook bezig met deze vraag... wij hebben in de winkel nog een ouderwetse simpele kassa..
ik zou graag een POS/kassa systeem vinden dat eenvoudig te koppelen is aan onze webwinkel zodat we onze online klanten niet meer teleur hoeven te stellen...

Helaas is mijn compagnon nog niet overtuigd van de noodzaak van een dergelijke investering en verandering.. maar alvast uitzoeken kan geen kwaad... met een goed uitgewerkte oplossing is het makkelijker overtuigen dan met een vaag verhaal

Laatst kreeg ik als tip om in de winkel prijskaartjes te gebruiken waarbij je een strook af kan scheuren... als daar de productcode op staat kan je aan de hand van de afgescheurde stroken makkelijker handmatig je voorraad aanpassen
ik heb het nog niet in de praktijk getest en het is natuurlijk ook niet helemaal actueel en foutloos, maar altijd beter dan niets ;-)
Think again!