Bestelling laten ophalen

1
Ik geef bij mijn webshop de mogelijkheid om de bestelling te laten ophalen bij mij persoonlijk.

Ik heb nu reeds een bepaalde klant 3 weken de kans gegeven om de bestelling op te komen halen. Dit steeds tijdens het weekend met ruime ophaaluren (ook op zondag).

Steeds krijg ik reactie van de klant dat hij zal proberen langs te komen. Maar heb deze nog steeds niet gezien.

Hoe lossen jullie zulk probleem op?
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Bestelling laten ophalen

3
Ik zou de klant nog 1 kans geven met een vast af te spreken moment (bv zaterdagmiddag om 14 uur) en als hij/zij dan niet komt dan zou ik de bestelling annuleren. Als ze het echt nodig hebben hoor je ze wel. Als ze al betaald hebben zou ik het geld terugstorten.

Wat ook wel eens kan helpen is de klant telefonisch benaderen om een tijd af te spreken ipv een e-mail (mocht dat in dit geval van toepassing zijn geweest).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bestelling laten ophalen

5
Het is erg klant onvriendelijk om een betaalde bestelling te annuleren. Ik zou me niet zo druk maken en wachten wanneer de klant komt. Mocht de bestelling over datum raken, dan weet ik zeker dat de klant begrijpt dat het zijn/haar eigen schuld is.

Re: Bestelling laten ophalen

6
Het is ook heel onvriendelijk om iemand weekend aan weekend te laten wachten op je. Zeker als je dit als extra service aanbiedt.

Iets wat over de datum is zou ik niet meegeven.

Terugbetalen/annuleren gaat in overleg en ik heb er nooit een negatieve reactie op gehad. Ik vind het zelf ook prettiger om het geld niet vast te houden. Ze komen zelfs eerder terug omdat ze weten dat je te vertrouwen bent met hun geld.