Hallo,
Hebben jullie een bepaalde grens voor het verzekerd verzenden? Bijvoorbeeld bij bestellingen vanaf €200?
Reacties mogen ook via PB.
Re: Vanaf welke waarde aangetekend verzenden?
2Wij verzenden niets aangetekend, maar wél altijd met handtekening voor ontvangst. Afhankelijk van het product én de bestemming verzekeren we sommige zendingen ook; dat is inderdaad bij een waarde vanaf ongeveer € 200.
Re: Vanaf welke waarde verzekerd verzenden?
3Bedankt Ward.
Ik bedoelde ook verzekerd verzenden ipv aangetekend. (Even aangepast)
Dus vanaf/rond €200 is wel een goede 'grens', of zijn hier ook webwinkeliers die de keuze aan de klant over laten?
Brengen jullie de extra kosten in rekening?
Ik bedoelde ook verzekerd verzenden ipv aangetekend. (Even aangepast)
Dus vanaf/rond €200 is wel een goede 'grens', of zijn hier ook webwinkeliers die de keuze aan de klant over laten?
Brengen jullie de extra kosten in rekening?
4Waarom zou je de keuze overlaten aan de klant?
Als jij de klant 50 cent (of meer) laat betalen voor een verzekerde verzending tov een normale verzending dan ben je je klant aardig voor de gek aan het houden. De klant is namelijk nooit aansprakelijk als een zending niet aankomt. De klant kan daarom ook geen aanspraak maken op die verzekering, dan kan alleen jij.
Als jij de klant 50 cent (of meer) laat betalen voor een verzekerde verzending tov een normale verzending dan ben je je klant aardig voor de gek aan het houden. De klant is namelijk nooit aansprakelijk als een zending niet aankomt. De klant kan daarom ook geen aanspraak maken op die verzekering, dan kan alleen jij.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Dat weet ik, echter, het is al een aantal keer aangeboden als optie voor verzending bij verschillende webwinkels.
Het kan toch ook dat de klant het graag wil? Vanwege slechte ervaringen bijvoorbeeld.
Dus niet om je verantwoordelijkheid te 'verplaatsen', maar meer om aan een eventuele behoefte te voldoen en ik las onlangs iets over 'hoe meer verzend keuzes hoe beter' (bron weet ik niet meer)
Het kan toch ook dat de klant het graag wil? Vanwege slechte ervaringen bijvoorbeeld.
Dus niet om je verantwoordelijkheid te 'verplaatsen', maar meer om aan een eventuele behoefte te voldoen en ik las onlangs iets over 'hoe meer verzend keuzes hoe beter' (bron weet ik niet meer)
6Ik ben benieuwd. Zou zeggen, test het eens en kijk hoeveel mensen er bereid zijn een euro meer te betalen voor verzekerde zending. Ik kan als consument zou dan automatisch de vorige goedkopere verzendwijze afkeuren, simpelweg omdat ik dan verwacht dat ik met de gebakkken peren zit als een pakketje kwijt raakt en ik niet voor verzekerd heb gekozen. Verlies je hier klanten door? Wie weet. Test het eens 

7Bij een bedrag van rond de 150-200 euro briefpostzending overweeg ik aangetekende verzending. en neem daarbij de kosten voor eigen rekening. Meestal maak ik er dan een pakket van, want dat is bij mij altijd een of andere vorm van aangetekend en/of verzekerd, dan wel verhoogd risico; van het niet-aangetekend verzenden ben ik afgestapt; het gaat te vaak mis en een zoekgeraakt pakket is een hoop werk.
8Dat is helaas vaak geen goede overweging. Lees de (ongeldige) algemene voorwaarden van die webwinkels er maar op na: ze sluiten aansprakelijkheid voor verlies of diefstal vaak uit, want "dan had je maar voor verzekerd vervoer moeten kiezen".Mar schreef:Dat weet ik, echter, het is al een aantal keer aangeboden als optie voor verzending bij verschillende webwinkels.
Dát is inderdaad, ook in mijn geval, de belangrijkste overweging: sommige klanten vragen er zelf om, vaak ook telefonisch of per e-mail. Dan kun je verzekerd verzenden zeker overwegen en is de klantwens, letterlijk en figuurlijk, een premie waard.Mar schreef:Het kan toch ook dat de klant het graag wil? Vanwege slechte ervaringen bijvoorbeeld.
Vraag is alleen hoe ver je daarin mee wilt gaan. En of je het vervolgens standaard moet gaan aanbieden aan iedereen. We hebben bijvoorbeeld ook wel eens klanten die iets per se vandaag nog moeten hebben en vragen of je een koerier kunt sturen. Prima, maar of je dat standaard in je bestelsysteem moet inbouwen?
Je moet tot slot de (echte of vermoede) wensen van klanten niet kapot-redeneren. Je krijgt dan redenaties zoals: "Ik moet per se drie verschillende vervoerders aanbieden, anders mis ik de klanten die slechte ervaringen hebben met vervoerder x of vervoerder y."
9Verhelderend Ward.
Het lijkt me nu dan ook geen goed idee om het standaard op te nemen (ook n.a.v. Ricardo's post, (waar kan ik trouwens voor €1,00 die verzekering afsluiten? Is dat via PostNL? Of moet ik dan een contract afsluiten))
Ik zal ook proberen minder de wensen van de klant (over) te beredeneren, heb zelf nogal de neiging ieder aspect(je) te willen belichten.
Samengevat en on-topic is het bedrag voor verzekering rond €200 redelijk de standaard, dan hou ik deze grens aan.
Bedankt allemaal.
Het lijkt me nu dan ook geen goed idee om het standaard op te nemen (ook n.a.v. Ricardo's post, (waar kan ik trouwens voor €1,00 die verzekering afsluiten? Is dat via PostNL? Of moet ik dan een contract afsluiten))
Ik zal ook proberen minder de wensen van de klant (over) te beredeneren, heb zelf nogal de neiging ieder aspect(je) te willen belichten.
Samengevat en on-topic is het bedrag voor verzekering rond €200 redelijk de standaard, dan hou ik deze grens aan.
Bedankt allemaal.
10Bij PostNL kost een pakket met verzekerservice standaard € 13,55 tot 10 kg en daarboven € € 19,20 tot 30 kg. Als contractklant kom je daar wel onder (afhankelijk van je aantallen), maar zul je klanten waarschijnlijk toch wel om en nabij € 10 in rekening moeten brengen. Ook dat is natuurlijk een reden om uit te gaan van een waarde vanaf circa € 200: verzekeren wordt anders te duur.Mar schreef:(waar kan ik trouwens voor €1,00 die verzekering afsluiten? Is dat via PostNL? Of moet ik dan een contract afsluiten)).
11een pakketje van 2-400 euro hoef je natuurlijk niet voor 5500 te verzekeren..Ward schreef:Bij PostNL kost een pakket met verzekerservice standaard € 13,55 tot 10 kg en daarboven € € 19,20 tot 30 kg. Als contractklant kom je daar wel onder (afhankelijk van je aantallen), maar zul je klanten waarschijnlijk toch wel om en nabij € 10 in rekening moeten brengen. Ook dat is natuurlijk een reden om uit te gaan van een waarde vanaf circa € 200: verzekeren wordt anders te duur.Mar schreef:(waar kan ik trouwens voor €1,00 die verzekering afsluiten? Is dat via PostNL? Of moet ik dan een contract afsluiten)).
Dan volstaat aangetekend voor 1,3€ ook.
Boven de 500 euro kun je overwegen om de verzekerservice van een euro of 6 te gebruiken.
12We hebben bij onze verzekeraar een transportverzekering afgesloten. Afhankelijk van je vervoersomzet en verzekerde waarde per zending kom je dan op een bepaald percentage van je omzet wat je dan aan premie betaald.
Voor ons was dit een stuk voordeliger dan de verhoogd aansprakelijk toeslag van PostNL.
Voor ons was dit een stuk voordeliger dan de verhoogd aansprakelijk toeslag van PostNL.