[hajeshops.nl] Geen bestellingen!

1
Goedemorgen!

Wij hebben de webshop http://www.hajeshops.nl begin oktober online gezet.
De 2e week hadden we 4 bestellingen, en daarna niets meer!

Het is een combinatie van bijzondere kadoartikelen en natuurlijke verzorgingsproducten en superfoods (voeding met bijzonder veel voedingsstoffen).

We proberen mensen op de webshop te laten komen door ze leuke recepten te geven en relevante blogjes met informatie waar ze echt wat aan hebben. Dit wordt via de social media naar buiten gebracht.

Ook hebben we de artikelen die er op staan allemaal voorzien van metadata.
Toch hebben we geen enkele bestelling en te weinig bezoekers.

Valt jullie iets op aan de webshop wat ontbreekt / niet handig is waardoor we geen bezoekers/bestellingen hebben?

Hebben jullie tips om verbetering aan te brengen en de orders te verhogen?

De domeinnaam http://www.hajethuis.nl is toegevoegd, die naar dezelfde webshop verwijst. Kan dit (negatieve of positieve) invloed hebben?

Re: Geen bestellingen!

3
Ja dat klopt :)

Dat vergeten er bij te zetten. We hebben fysieke vestigingen van hotel restaurants.
Daarbij zitten ook fysieke shops, waar we dit assortiment aanbieden. De webshop moest er komen zodat de mensen ook alles online konden bestellen, maar er lijkt voor de webshop bezoekers weinig logica/samenhang in het assortiment te zitten.

Dit was voor ons ook een vraagstuk hoe dit logisch in te richten.
We hebben
- kado's
- natuurlijke voeding / verzorgingsproducten

Zouden jullie dit los trekken?

Re: Geen bestellingen!

4
Uhm schreef:Ja dat klopt :)
Dit was voor ons ook een vraagstuk hoe dit logisch in te richten.
We hebben
- kado's
- natuurlijke voeding / verzorgingsproducten

Zouden jullie dit los trekken?
Ik denk dat als je dit communiceert naar de bezoeker dat het doel van de webwinkel al een stuk duidelijker wordt. En dit zal dan weer ten goede komen van je conversie.
Kees™ internetbureau - Webdesign uit Amsterdam en Leiden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geen bestellingen!

5
Waar haken de mensen af?
Als je de bestelling invult moet je geslacht invullen. Waarom? Dan kun je beter een aanhef aan het begin vragen (dhr, mevr)
Hoe heeft u ons gevonden, niet vragen. Hoe minder er in te vullen is hoe beter.
Algemene voorwaarden in schermpje met heel kleine letters en ook nog eens onleesbaar omdat er geen spaties inzitten.
Hier zou ik afhaken!
En ook alleen ideal betalingen?

Re: Geen bestellingen!

6
Bedankt voor de feedback tot zover.
We hebben de invulvelden bij de order aangepast, verder hebben we de algemene voorwaarden weer opnieuw geupload.
We hebben de betalingsmogelijkheid vooraf overmaken bijgevoegd.

Zien jullie verder dingen waarom er geen bezoekers zouden komen / waarom er geen conversie is van de bezoekers die wel komen?

Welke kanalen zouden jullie inzetten om meer bezoekers te genereren? Doen nu veelal social media uitingen.
Perse adverteren?

We proberen zelfs een beeld te krijgen van welke kanalen ons de snelste resultaten opleveren qua bezoekers en bestellingen. Wat is jullie mening hierover?

Re: Geen bestellingen!

8
Zou Google Adwords voor ons echt een goed middel zijn om in te zetten naar jullie mening / ervaring?

En hoe hebben jullie linkbuilding aangepakt?

Re: Geen bestellingen!

9
Ik zat zelf even te grasduinen in de superfoods. Maar het is erg onduidelijk wat het nu precies is.

bv Guarana poeder. Wat is toch wel heel belangrijk vindt is de smaak.... Bij sinasappel is het wel duidelijk maar waar smaakt een Guarana naar? Hoeveel schepjes zou je dan in je yoghurt moeten doen? Ik zou hier bv het label willen zien en misschien iets van een foto van het poeder. Het is onbekend voedsel dus ik zou er zoveel mogelijk van willen weten voordat ik het koop.

Bij Hennep Proteine doe het bv al een stuk beter.

Rauwe Cacao lijkt me een goed product. Maar daar zit dan weer een ietwat vaag recept bij. Het mag niet te warm worden want dan verliest het voedingsstoffen. Wat is niet te warm?

Ziet er wel lekker uit. Misschien koop ik wat bij je voor de feestdagen :)

Verder ben ik het met de rest eens. Loshalen van elkaar. Ieder product heeft een andere doelgroep.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Geen bestellingen!

11
Wat ik helemaal geweldig vind zijn die twitter facebook linkedin en hyves icoontjes die een schaduw hebben en bewegen als je er op gaat staan. Ik heb het nog niet eerder gezien! :lol:

PS als je je webwinkelhost een mailtje stuurt halen ze hun naam onderaan weg, tipje!

Re: [hajeshops.nl] Geen bestellingen!

12
Om eerlijk de waarheid te zeggen viel mijn mond open van verbazing, toen ik zag dat deze shop van Hajé is. Ik rijd vrijwel dagelijks langs jullie vestiging aan de A6 tussen Almere en Lelystad. Daar komen jullie over als een groot en professioneel bedrijf.

Zelf had ik zelfs altijd het idee, dat Hajé ook onderdeel van een keten was, net als La Place. Dat is dus absoluut een compliment.

Als ik dan deze webshop zie, kan ik eigenlijk niet geloven dat dit van dezelfde Hajé is. Het komt echt over als een zolder kamer webshopje. Met name omdat het een 'biedmeer' webshop is. Ik zou bij een Hajé dan op zijn minst iets van Magento verwachten. Of allicht maatwerk.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: [hajeshops.nl] Geen bestellingen!

13
NOP Webdesign schreef:Om eerlijk de waarheid te zeggen viel mijn mond open van verbazing, toen ik zag dat deze shop van Hajé is. Ik rijd vrijwel dagelijks langs jullie vestiging aan de A6 tussen Almere en Lelystad. Daar komen jullie over als een groot en professioneel bedrijf.
Groot is een dimensie die op internet niet bestaat. Daar kan een klein bedrijf heel groot zijn. Of, zoals in dit geval, een groter bedrijf onbeduidend klein.

Ik zie vooral chaos. Voor u geselecteerd vangt mijn blik: bij Amazon en bol.com weten ze in de regel vrij goed te voorspellen waar mijn belangstelling naar uit gaat. Maar wat ik hier krijg: een side table van € 450 pal naast een melkchocoladereep van € 2,95 :roll:

Ben je als bezoeker hierna nog niet afgehaakt? Dan vind je onder op de homepage nog een rechtvaardiging van krankzinnige keuzen.
Excuus-Truus schreef:"Durf bijzonder, eigenaardig en onvoorspelbaar te zijn"
StoreCore.io

Re: [hajeshops.nl] Geen bestellingen!

14
Beste Hajeshops,

je hebt al aardig wat feedback gehad maar ik dacht toch nog wat relevante dingen te kunnen melden:

- allereerst moet ik zeggen dat ik je productassortiment heel leuk vind.
Het is alleen wel heel divers en misschien kun je daar over uitweiden. Over waarom het zo divers is en op je homepage alvast een meer uitgebreide opsomming zetten van de soorten producten die je hebt.

- Ik heb niet al je producten bekeken maar bij degene die ik heb bekeken miste ik wat informatie. Bijvoorbeeld bij de beeldjes de afmetingen, bij de muziekcd's wat informatie over de artiesten en een tracklist.

- Verder zou ik wat tijd en moeite steken in het uitzoeken van welke doelgroep je met je producten wilt aanspreken. Wanneer je weet welke mensen er in je doelgroep zitten kun je je site daar wellicht op aanpassen en meer gerichte acties voeren om mensen voor je producten te interesseren.

Wij kampen zelf ook met het probleem dat we erg weinig bezoekers trekken en we weten ook niet waar het aan ligt.

Groeten Eline
(http://www.dogoodfeelgoodshop.com/)

Re: [hajeshops.nl] Geen bestellingen!

16
Leuk assortiment! Persoonlijk zou ik het niet opsplitsen. Volgens mij is het assortiment gelijk aan heen giftshop. Dus ik zou het de look en feel geven van een gift shop. En ook inzetten op die branche. Belangrijk is dan wel dat je dat prominent vermeld zodat het direct duidelijk is.

- Zou de bovenste balk vervangen door de hoofd categorieen in je giftshop. Recepten enz, kan je rechts nog wel als links kwijt. Belangrijkste is dat deze pagina's gevonden worden via google.
- Linkerkant gebruik je dan voor de sub categorieen
- Homepage zou ik gebruiken om de klant snel een keuze te laten maken. Ik ben op zoek naar een cadeau voor.... mn moeder, vader, vriend, vriendin enz.

Hulp nodig stuur gerust een pb
Just Carpets: De webwinkel voor o.a. Automatten, Karpetten.