google analytics en adword

1
ik ben nu al een tijdje bezig mij te verdiepen in google analytics en adword en ik kom er niet meer uit.. snap er niet veel van hoe die site is opgebouwd en hoe ik kan berijken wat ik wil ..

wat ik wil is:

zien hoeveel mensen stoppen bij het afrekenen.
hoeveel mensen meteen door klikken dus 1 sec op de site.
hoe ik kan zien dat mijn adword werkt.
hoe kan ik zien wat welke woorden kosten met adword.

iemand die mij hier bij kan helpen ?
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: google analytics en adword

2
  • Dan zal je een trechter moeten instellen, google even op Analytics funnel
  • Dat noemen ze bounce percentage en dat staat op je site dashboard in analytics
  • Door te zoeken op de zoekwoorden waar je op adverteert? En je kan kijken of je advertenties al views gehad hebben
  • Klik op je campagne, en dan op zoekwoorden, hier staat de Gem. CPC

Re: google analytics en adword

3
De antwoorden zijn allemaal vrij kort door de bocht. Er is veel meer en het is toch een kwestie van analytics openen en veel bekijken.
Dan zal je een trechter moeten instellen, google even op Analytics funnel
Dat kun je doen maar je kan ook gewoon kijken hoeveel mensen uitstappen op je afreken pagina.
Een trechter kan handig zijn maar is niet meteen de optie op de vraag hoeveel er stoppen bij afrekenen. En het maakt het ook lastiger omdat een trechter maken niet het simpelste is.
Dat noemen ze bounce percentage en dat staat op je site dashboard in analytics
Staat inderdaad op het dashboard maar daar heb je minder aan. Het staat namelijk op heel veel plaatsen. En wat heb je aan het dashboard waar staat 40% bouncerate?
Verderop staat bij adwords zoekwoord blablabla 75% bouncerate.
Daar heb je iets aan, dit zoekwoord heeft (blijkbaar) niet het juiste doel.
En dat kunnen ook advertenties zijn die slecht of goed schoren. Of landingspagina's
Door te zoeken op de zoekwoorden waar je op adverteert? En je kan kijken of je advertenties al views gehad hebben
Als je zoekt op die woorden zie je ook de normale zoekwoorden. Je moet bewust naar de betaalde advertenties kijken. Binnen analytics.
Bij Adwords zie je inderdaad het aantal views en kliks van ieder zoekwoord.

Er zit ontzettend veel in analytics en het lukt niet zomaar om alles te doorgronden. Maar ik zou eerst eens elke menu optie 1 keer goed bekijken van boven tot onder.

Re: google analytics en adword

4
Verwacht vooral van Google Analytics, als je ermee begint, niet meteen te veel resultaten: het is geen wonderelixer om de vastgelopen motor van een webwinkel door te smeren. De kwantitatieve gegevens vertellen je wel wat er gebeurt, maar je mist het waarom. Je moet daarvoor zelf nog een kwalitatieve analyse uitvoeren. Doe je dat niet, dan kun je je wekenlang blindstaren op de groene en rode ups en downs in procentpunten, maar gebeurt er niets.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: google analytics en adword

5
PaulG schreef:Er zit ontzettend veel in analytics en het lukt niet zomaar om alles te doorgronden. Maar ik zou eerst eens elke menu optie 1 keer goed bekijken van boven tot onder.
En daarom simpele antwoorden. Wil je er dieper op in dan kan je er voldoende info over vinden in Google.

Re: google analytics en adword

6
De term bounce rate wordt nogal misbruikt hier. De bounce rate gaat over hoeveel bezoekers van je site 'bouncen' na 1 pageview. De topicstarter vraagt hoeveel mensen er na 1 seconde z'n site verlaten, nogal groot verschil dus. Dit kan je ergens vinden onder inhoud -> bezoekersduur dacht ik, weet niet zeker gebruik al een tijdje geen analytics meer.
Stuitr.nl

Re: google analytics en adword

8
Elk bezoek van slechts 1 pagina telt bij Google Analytics mee in het weigeringspercentage, ongeacht de bezoekduur. Maar ergens is het lood om oud ijzer, want hoeveel bezoekers bekijken nu in 1 seconde meer dan 1 pagina?

Belangrijker is dat een bezoek van 1 pagina helemaal niet slecht hoeft te zijn :!:

Het kan bijvoorbeeld betekenen dat je landingspagina's goed worden gevonden op specifieke zoekwoorden. Om een voorbeeld te noemen: de zoeker landt op de contactpagina, vindt het telefoonnummer en plaatst telefonisch een grote order. Volgens Google Analytics is dat slecht, volgens mij juist goed.

Re: google analytics en adword

9
ErwindeB schreef:Een bezoek va 1 sec. kan toch zeker wel gooien onder bounce rate. Je hebt dan nog niet eens de tijd gehad om de pagina te scannen en door te klikken.
Nee, zoals ward al zegt een bounce rate van 50% hoeft niet altijd slecht te zijn. Terwijl als 50% van je bezoekers je website sluit na 1 seconde heb je toch wel een probleem, zeker groot verschil tussen dus.
Stuitr.nl

Re: google analytics en adword

10
Voor adwords kun je mijns inziens nog het beste doen, dat je bij je advertenties een variabele in de bestemmings URL zet. Dan kun je namelijk dit koppelen aan de sessie van je bezoeker en vervolgens als het tot een order komt, dit bij de order erbij zetten.

Dit doen veel grote partijen ook. Dan zie je bijvoorbeeld in de bestemmings URL staan &source=ga

Dat is de meest directe manier, om te zien hoeveel orders je krijgt via Adwords. In tegenstelling tot de adwords meet methode heb je dan ook geen cookies of toestemming nodig.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!