[La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald product

1
Ik ben sinds afgelopen eind vorig jaar begonnen met een kleine webshop die momenteel gericht is op het verkopen van Braziliaanse frisdrank Guarana Antarctica. Op termijn zal ik het aanbod uitbreiden naar andere exotische producten.

Ik heb enkele koffiehuizen in het Antwerpse waar ik al offline aan lever.

Ik doe reeds Google Adwords. Daar dit een zeer nichemarkt is het aantal vertoningen en kliks zeer klein. Ik krijg sporadisch een aantal particuliere klanten.

Waar zou ik nog kunnen verbeteren?

Het script dat ik momenteel gebruik is Opencart. Ik ben tevreden op vlak van features daar het gewicht wordt berekend alsook goede facturatie.

Bij deze de website: La Cocina webshop - Guarana Antarctica
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: [La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald produ

2
Eerst over je webshop. De layout is misschien net wat te simpel. Hierdoor kan het zijn dat je klant het niet vertrouwt. Want het is gewoon de standaard Opencart template met een ander logo.
Daar kun je veel meer mee doen.

Je domein zou ik wat mee doen. http://webshop.la-cocina.be gaat niemand onthouden en ziet er niet heel net uit. Wees eens creatief en leg een .nl, ,com .be domeinnaam vast.

Over je product.
Je hebt een echte niche te pakken. Eer zeer uniek product.
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb het keyword eens door Keyword tools gehaald, en het blijkt dat er maar 33.100x gezocht wordt op het woord ´Guarana Antarctica`
Als ik het intyp bij Google kom ik jou niet tegen. Ga wat aan je SEO & Keywords doen.
De volgende woorden kun je het beste gebruiken:

Code: Selecteer alles

	
guarana drink
guerana
guarana energy
guarana antarctica nederland
guarana antarctica bestellen
Dat zijn de zoekopdrachten die worden gedaan op dat product.

Als ik in je META kijk, zie ik geen keywords staan. Jammer, want zo is de kans heel klein dat je gevonden wordt. Hier wat leesvoer mbt keywords ->KLIK

Succes.
Actief in webshopontwikkeling

Re: [La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald produ

3
Jordi schreef:Eerst over je webshop. De layout is misschien net wat te simpel. Hierdoor kan het zijn dat je klant het niet vertrouwt. Want het is gewoon de standaard Opencart template met een ander logo.
Daar kun je veel meer mee doen.

Je domein zou ik wat mee doen. http://webshop.la-cocina.be gaat niemand onthouden en ziet er niet heel net uit. Wees eens creatief en leg een .nl, ,com .be domeinnaam vast.

Over je product.
Je hebt een echte niche te pakken. Eer zeer uniek product.
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb het keyword eens door Keyword tools gehaald, en het blijkt dat er maar 33.100x gezocht wordt op het woord ´Guarana Antarctica`
Als ik het intyp bij Google kom ik jou niet tegen. Ga wat aan je SEO & Keywords doen.
De volgende woorden kun je het beste gebruiken:

Code: Selecteer alles

	
guarana drink
guerana
guarana energy
guarana antarctica nederland
guarana antarctica bestellen
Dat zijn de zoekopdrachten die worden gedaan op dat product.

Als ik in je META kijk, zie ik geen keywords staan. Jammer, want zo is de kans heel klein dat je gevonden wordt. Hier wat leesvoer mbt keywords ->KLIK

Succes.
Voor de layout zal ik eens kijken naar een betalende template van Opencart. Zeer goed idee.

Ik heb bij de start ook http://www.guarana-antarctica.be geregistreerd. Deze promoot ik in feite niet. Voor veel mensen die graag Zuid-amerikaans koken is mijn merknaam bekend.

Ik denk dat ik op google.nl niet zo goed scoor. Maar op google.be scoor ik wel goed daar ik op de eerste pagina een aantal keren sta. "guarana antarctica" "guarana antarctica bestellen"
Het probleem zit het vooral dat de vervoerskosten naar Nederland hoog zijn van België uit. Dat weerhoudt mij een beetje om volop promotie te voeren in Nederland.

Aan die META zal ik ook eens werk van maken.

Alvast bedankt voor de zeer nuttige tips en opmerkingen.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald produ

8
Ik vind de prijs nogal stevig, dus dat weerhoudt misschien mensen het te kopen. Verder zijn de teksten niet echt professioneel wervend, er staan ook wat taalfoutjes hier en daar. Ook de URL en webshopnaam spreekt niet echt aan. Ik zou in elk geval voor de zekerheid ook guaranadrank.nl en guaranadrank.be vastleggen, om te gebruiken voor shop of landingspagina's, en om het de concurrentie lastiger te maken.

Ik denk dat dit soort drankjes voornamelijk door jongeren gekocht zal worden, dus qua marketing zou ik me heel erg daarop richten. En dan kom je er niet met een wat standaard uitziende webshop alleen. Dan moet je het product hip en trendy maken, dus ook een hippe, trendy shop hebben en veel via social media doen, hypes creëren etc.

Doordat het product hier nog onbekend is, is goed scoren in Google niet genoeg. Als er niet gezocht wordt, word je ook niet gevonden. Dus ik zou in deze volgorde zorgen voor:
1. een aansprekende naam en dito URL
2. een hippe webshop met op jongeren gerichte wervende teksten
3. bekendheid genereren via andere sites, social media, guerilla marketing, hype-creatie, etc
4. indien mogelijk promotie door populaire figuren onder jongeren

Kortom: de marketingaspecten zijn in dit geval uiterst belangrijk. Je moet zorgen dat je product gewild wordt en betaalbaar is, dan komen de verkopen vanzelf. Met een standaard webshop en goede SEO alleen kom je er niet lijkt me.
Vriendelijke groet,
Jurgen Nijhuis
Argos Media

Re: [La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald produ

9
Ik ben gek op 1productswinkels, OpenCart is daar ook zeer geschikt voor in mijn ogen. Ik vind jouw winkel prettig overkomen. Ik zou op de voorpagina de kop "aanbevolen" gewoon veranderen in "onze producten". Je zet nu al je producten in principe in de aanbevolen sectie. Ook staat er in je retourenformulier nog wat engelse tekst en zijn er nog enkele spelfoutjes te verbeteren. Of misschien is mijn Belgisch wat roestig :D .

Re: [La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald produ

10
Herbel schreef:Ik ben gek op 1productswinkels, OpenCart is daar ook zeer geschikt voor in mijn ogen. Ik vind jouw winkel prettig overkomen. Ik zou op de voorpagina de kop "aanbevolen" gewoon veranderen in "onze producten". Je zet nu al je producten in principe in de aanbevolen sectie. Ook staat er in je retourenformulier nog wat engelse tekst en zijn er nog enkele spelfoutjes te verbeteren. Of misschien is mijn Belgisch wat roestig :D .
Bedankt voor de feedback.

Deze intussen aangepast.

Ik ben momenteel in onderhandeling met een Spaans bedrijf voor een paar bijkomende spulletjes te verkopen.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: [La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald produ

11
Ik vind dat het er prima uit ziet. Leuk om te zien wat je verkoopt. Ik ken het van vroeger! Mijn broertje komt uit Colombia en toen we hem daar gingen ophalen heb ik dit regelmatig gedronken. Een soort jeugdsentiment dus :-).

Zelf zie ik wel wat verbeterpuntjes qua fotografie, maar denk ook dat dit voor de gemiddelde bezoeker er prima uit ziet.

Re: [La Cocina webshop] Momenteel gericht op 1 bepaald produ

12
Fabian Boot schreef:Ik vind dat het er prima uit ziet. Leuk om te zien wat je verkoopt. Ik ken het van vroeger! Mijn broertje komt uit Colombia en toen we hem daar gingen ophalen heb ik dit regelmatig gedronken. Een soort jeugdsentiment dus :-).

Zelf zie ik wel wat verbeterpuntjes qua fotografie, maar denk ook dat dit voor de gemiddelde bezoeker er prima uit ziet.
Bedankt. :D Ik drink het ook bijna dagelijks. Best wel verslavend maar wel verfrissend.

De foto's heb ik zelf gemaakt en achteraf bewerkt in Adobe Photoshop.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica