Pfft EU directives.. hoe zoeken jullie dat uit?

1
Ik wil een aantal producten importeren van buiten de EER om te verkopen, en ben nu al een aantal dagen bezig om alle regeltjes hieromtrent uit te pluizen.

Voorbeeldje: ik wil een simpel apparaatje inkopen. Het heeft een ingebouwde rechargeable batterij dat via een bijgeleverd usb kabeltje opgeladen wordt, daarnaast kunnen er gegevens tussen het apparaatje en een pc uitgewisseld worden.

Tot nu toe ben ik erachter dat het misschien onder de 2009/48/EG ce markering valt, hoewel het niet voor kinderen gemaakt is kan het wellicht wel door hen gebruikt worden. Het voltage is te laag om onder de low voltage directive te vallen.

Het valt onder de WEEE, dus er moet een afvalbak op.

Je moet nagaan of de RoHS niet overtreden wordt.

Je moet een hele papierwinkel bijhouden zodat je bijv. bij problemen het product terug kan roepen, de technische documenten van de fabriek moet je voor 10 jaar bewaren. etc etc.

En nu probeer ik erachter te komen hoe de regelgeving omtrent usb kabeltjes zit, aangezien die erbij geleverd worden.. Wat een werk, en dat voor een product.

Er worden toch veel direct geimporteerde producten verkocht via webwinkels, dus het moet mogelijk zijn, maar ik snap niet hoe men dat voor elkaar krijgt.. Heeft iemand tips hoe al die dingen gemakkelijker uit te zoeken zijn?