Up-to-date houden assortiment/ prijzen bij dropship

1
Beste mensen,
Ik ben aan het nadenken over mijn eigen webshop (speelgoed) en daarbij het logistiek proces. Hierbij (zoals zovelen denk ik) 3 mogelijkheden:
a. eigen voorraad aanhouden
b. orders combineren en dan bestellen bij leverancier
c. werken met een betrouwbare dropshipleverancier
Met name in de opstartfase lijkt me eigen voorraad lastig omdat je het toch al snel over enkele honderden producten hebt. Orders combineren lijkt me ook lastig omdat je eerst ordervolume moet opbouwen en ik ook niet zit te wachten op inpakken/ versturen (besteed ik liever uit).
Dropship lijkt me daarom een goede keuze, met name voor het begin. Wat ik begrijp is dat je middels een productfeed van de leverancier je shop up-to-date kan houden qua assortiment (product, beschrijving, foto). Echter je verkoopprijs stel je zelf vast (natuurlijk).
Vraag is hoe je dan je website actueel houdt qua verkoopprijzen, dagelijks je inkoopprijzen controleren en eventueel je verkoopprijzen aanpassen lijkt me nogal tijdrovend.
Ben even benieuwd hoe anderen die hier ervaring mee hebben dit doen?

Re: Up-to-date houden assortiment/ prijzen bij dropship

2
Wat ik begrijp is dat je middels een productfeed van de leverancier je shop up-to-date kan houden qua assortiment (product, beschrijving, foto). Echter je verkoopprijs stel je zelf vast (natuurlijk).
Je geeft zelf het antwoord al, middels een feed die via een cronjob word ingelezen is je website vrijwel altijd actueel.

Stel deze cron in per 24 uur of zelfs per 12 uur.
~ Yvo

Re: Up-to-date houden assortiment/ prijzen bij dropship

3
Ugo schreef:
Wat ik begrijp is dat je middels een productfeed van de leverancier je shop up-to-date kan houden qua assortiment (product, beschrijving, foto). Echter je verkoopprijs stel je zelf vast (natuurlijk).
Je geeft zelf het antwoord al, middels een feed die via een cronjob word ingelezen is je website vrijwel altijd actueel.

Stel deze cron in per 24 uur of zelfs per 12 uur.
Oke, dank. Kun je met hiermee ook automatisch je eigen verkoopprijzen updaten (middels inkoop+ vast bedrag in € of % bijvoorbeeld)?

Re: Up-to-date houden assortiment/ prijzen bij dropship

4
Oke, dank. Kun je met hiermee ook automatisch je eigen verkoopprijzen updaten (middels inkoop+ vast bedrag in € of % bijvoorbeeld)?
Dat ligt aan het systeem...

Je zou dan tijdens de import een opslagpercentage kunnen zetten op de tabel met de inkoopprijs. Dan kun je zelf de marge bepalen.
~ Yvo
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Up-to-date houden assortiment/ prijzen bij dropship

5
Ugo schreef:
Oke, dank. Kun je met hiermee ook automatisch je eigen verkoopprijzen updaten (middels inkoop+ vast bedrag in € of % bijvoorbeeld)?
Dat ligt aan het systeem...

Je zou dan tijdens de import een opslagpercentage kunnen zetten op de tabel met de inkoopprijs. Dan kun je zelf de marge bepalen.
Allright, helder. Dank.