Hulp en kritische blikken gezocht

1
Hoi,

We zijn nieuw op dit forum en hebben veel reacties gelezen.
Vanwege slecht gezondheid hebben we een internetwinkel gestart.
We hebben wat kritische lezers nodig en op-aanmerkingen om
de website te kunnen verbeteren.
Heb je dus opmerkingen, schiet raak, we zijn benieuwd.
Als er iemand zich bezig houdt met webwinkels in de markt te zetten,
schroom niet om contact met ons op te nemen...

We horen graag de reacties

www.speelprima.nl / www.jade-trade.nl

Johan en Zwanie :lol:

Re: Hulp en kritische blikken gezocht

2
Jade-Trade schreef:Vanwege slecht gezondheid hebben we een internetwinkel gestart.
Sorry als dit hard overkomt. Maar als je het zo brengt, ga je keihard falen. Punt.

Mensen die een webwinkel starten om de volgende redenen falen in 99% van de gevallen:
- Tja ik zit toch de hele dag thuis.
- Het is lekker goedkoop om es te proberen
- Ik kan alles uit mn luie stoel
- Het kan naast mn uitkering
- Ik kan zo op de kinderen passen
En ga zo maar door. Een webwinkel is een bedrijf dat je niet doet omdat je de alternatieven niet kunt doen, maar wat je doet omdat dit de beste methode is voor je bedrijf. Dus alleen als je een bedrijf hebt, waar een webwinkel de beste optie voor is, en waar je gezondheid ook nog eens geen probleem is, zie ik kans van slagen. Niet omdat dit nou eenmaal de gemakkelijkste weg is.

Het is maar hoe je het brengt natuurlijk, ik bedoel het goed hoor, maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt.

3
Hoi,

Ik zie in ieder geval al geen KVK-nummer? Ook zie ik geen adres staan? Lijkt mij ook altijd handig om te plaatsen.

Dat zijn zo 2 dingen die ik nu zo zie.

Verder ziet het er leuk uit :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Hulp en kritische blikken gezocht

4
Hoi Dirk-Jan,

Mijn tekst lijkt inderdaad een uitnodiging om te reageren zoals jij doet.
Ik draai het even om...ik was 5 jaar geleden fultime werkzaam in de jeugdhulpverlening.
Helaas door diverse operatie's ben ik thuis komen te zitten en ja inderdaad met een prima uitkering..
Maar of ik ga vissen of ik ga aan de slag...ik heb toen gezocht naar
mogelijkheden. Inmiddels verkopen we meubels via internet, importeren speelgoed uit China ....nee ik vertik het om bij de pakken neer te zitten!

Mijn vraag is dus niet zielig zijn of doen, mijn vraag is jongens help me een stukje op weg want van website's heb ik niet zoveel verstand
en een eerste indruk kun je niet meer terug draaien
(zoals jou eerste indruk van mijn verhaal)

Dus vindt je het nog steeds gezwam, jammer, heb je verstand van zaken
en wil je ons een handje helpen, graag...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik zal de kvk bij de contact gegevens plaatsen,
ik vraag me alleen af of ik ook direct daar mijn adresgegevens achterlaat.. we hebben tenslotte geen winkel aan huis.
Als mensen bestellen dan kunnen ze wel kiezen om het het bij ons thuis op te komen halen (scheel verzendkosten) dus misschien maakt het niet zoveel uit..
Heb je nog aanvullingen of zou je als je tijd hebt nog even kritisch de webshop willen bekijken..

Bedankt

Johan

Re: Hulp en kritische blikken gezocht

6
Jade-Trade schreef:of ik ga vissen of ik ga aan de slag... Inmiddels verkopen we meubels via internet, importeren speelgoed uit China....
Tja nu moet ik wel natuurlijk. Tegen zo'n reactie kan ik niet op. Een waarschuwing nog, schrik niet van mijn feedback op je webwinkel. Ik kan behoorlijk kritisch zijn en weet zelfs nog te zeuren over webwinkels die usability awards winnen van geweldige partijen. Dus ik heb blijkbaar altijd wat te zeuren, ook al is je webwinkel fantastisch.

Daar komt ie:

1. Je domeinnaam is speelprima.nl. Met al die trends op het gebied van duurzaamheid etc. verwacht ik bij zo'n domeinnaam maatschappelijk verantwoord speelgoed. Klopt dat beeld? Is dat een USP van je producten? Dan moet je er meer mee doen. Ergens een link met alles is bij ons prima! En op die pagina beschrijven wat jij allemaal doet om te zorgen dat het speelgoed kind-proof is, duurzaam is, van alleen dat goedgekeurde hout is, dat het alleen door nette Chinezen gemaakt wordt etc.

2. Op je speelgoedwinkel zie ik in de titel Jade-Trade staan. Zorg dat je de speelgoedwinkel echt helemaal splitst want meubels en speelgoed dat is voor mensen lastig te combineren. Als mensen nu je website toevoegen aan favorieten of zien staan in zoekmachines, staat er Jade-Trade. Die naam herkennen ze niet. Ik zou dus een andere achtergrond plaatsen ook op je webwinkel.

3. Het plaatje voor contact is geweldig en zou mij blij maken, maar ik ben denk ik niet je doelgroep. Dat zijn ouders met kleine kinderen, of misschien zelfs de kleine kinderen zelf die op schoot zitten en iets mogen uitzoeken. Dat plaatje zou ik dan toch vervangen in een speelgoed telefoon o.i.d. Probeer bij alles in je webwinkel te denken 'wat vindt mijn doelgroep hiervan?' In plaats van je eigen smaak door te voeren (heel lastig, daar ben ik me zeker van bewust. Als je doelgroep Opa en Oma zijn die iets kopen voor de kleine, zou de telefoon bijvoorbeeld wel kunnen, maar dan moet je weer andere dingen aanpassen.

4. Het logo is gerust mooi, niet veel mis mee, maar zie punt 3. Sluit hij aan bij je boodschap? Bij wat je wilt vertellen met je webwinkel?

5. De webwinkel werkt prima en werkt snel dus ik zat een beetje te fantaseren hoe ik hier iets zou kopen. Toen kwam ik bij een pagina met poppenhuizen. Stel nu dat ik opa ben en samen met mijn kleindochter een poppenhuis wil uitkiezen dan heb ik nu prijzen van een tientje tot 200 euro. Het zou echt geweldig zijn als ik die pagina kon limiteren tot bijv. 60 euro wat ik maximaal over heb voor een kadootje voor mn kleindochter. (is technisch dus misschien niet gemakkelijk realiseerbaar).

6. Complimenten op de verzendmethode en verzendkosten. De iets langere levertijd maar messcherpe prijzen op de voorpagina vielen me al op. Het zal je vast een paar klanten kosten, maar volgens mij ook weer klanten opleveren die juist hierdoor getriggered worden. Ik vond het positief!

Ik zie het steeds vaker maar moet toch even kwijt dat bij 75 euro geen verzendkosten, en de optie tot afhalen, er altijd goed uitziet! Persoonlijk zou ik ook de catalogus gratis aanbieden bij bestellingen boven 75 euro of gratis af te halen. 4 euro voor een catalogus is voor mij een heel hoge drempel.

7. Ook complimenten op de meerdere grote fotos. Soms zelfs van producten waarbij je het niet zo verwachten.

8. Als je je ook richt op de jonge mens zou ik zorgen dat alles echt Nederlands is. Dus niet tell a friend, en niet webshop, maar webwinkel en vertel het een vriend of vriendin! (had ik al gezegd dat ik een zeurpiet was?)

9. Waar zijn je algemene voorwaarden? Want speelgoed kan stuk aankomen, mogen ze ruilen als het kindje het toch niet leuk vindt? (is wettelijk verplicht dus het is alleen maar gunstig ergens op je site te vermelden). Verder even je contactpagina uitbreiden. mensen mogen het gratis ophalen in je winkel maar het is een aardige zoektocht om erachter te komen waar die winkel dan is. Wormerveer dus? Welk adres? Juist als je echt ook een klein magazijntje of een toonbank hebt, is dat een enorme plus in vergelijking met concurrenten! Zet een foto van je pand (huis) of whatever en het adres op je website!

10. De hele webwinkel geeft mij het idee dat je al denkt dat er traffic komt. Maar komt er wel traffic? Met jouw doelgroep en dingen zou ik verwachten dat mensen hun verjaardaglijstje mogen publiceren op de website, dat kunnen delen via Hyves, dat je dagelijks Twittert over leuke reacties van kinderen, reviews op artikelen, bij alles een Facebook like button en een voorbeeld van een nieuwsbrief?

11. Speelgoed is een heel verzadigde markt. Hoe wordt je uniek? Ik ben lui dus als ik online bestel zou het voor mij een pre zijn als je het gratis inpakt in leuk inpakpapier (als daar de naam van je onderneming op staat is het gelijk reclame op een feestje) en als er een kaartje bij kan met gefeliciteerd met je verjaardag bijv. Dan gelijk een kaartje met de vraag om feedback hoe mensen de bestelling ervaren hebben en wat er beter kan, plus de vraag of ze zich willen aanmelden op de nieuwsbrief. Wat kan ik trouwens verwachten met die nieuwsbrief? Want ik zie de optie wel maar nergens een voorbeeld nieuwsbrief of info hoe vaak ie verstuurd wordt, wat er in staat, hoe ik me afmeld, wat het kost om die te krijgen, etc.

Dit was het even! Als je meer wilt hoor ik het wel weer.

7
Jade-Trade schreef: ik vraag me alleen af of ik ook direct daar mijn adresgegevens achterlaat.. we hebben tenslotte geen winkel aan huis.
Als mensen bestellen dan kunnen ze wel kiezen om het het bij ons thuis op te komen halen (scheel verzendkosten) dus misschien maakt het niet zoveel uit..
Een fysiek adres (dus geen postbus oid.) op de site wekt veel vertrouwen bij de klant. Je kan er altijd bij vermelden dat je geen winkelpand hebt omdat je gevestigd bent in een woonwijk en dat men alleen op afspraak een bestelling kan komen afhalen.

8
Hey Jade-Trade,

Ik begrijp niet zo goed wat de bedoeling is van de twee shops. De speelprima homepage heet Jade-Trade, is hetzelfde als Jade-Trade, maar dan met andere producten?
Ook heeft Speelprima wel vriendelijke URL's en Jade-Trade niet?
En wat moet ik als bezoeker met de cloud onderin? Op Jade-Trade geven alle keywords "Uw zoekopdracht heeft helaas geen resultaten opgeleverd." en op de andere shop kom ik steeds bij Categorieën uit.

Wat bestellen betreft: Ik zie geen verzendkosten bij mijn bestelling staan, vind ik niet echt handig. Pas bij stap 2 zie ik de verzendkosten. Ik heb zojuist iets gekozen van €3, 45 en ik zie nu pas dat hier nog €7, 50 verzendkosten bij komt dus haak direct af. Het 'totaal' van het eerste scherm klopt dus voor geen meter. Op bijvoorbeeld bol.com zie ik dit gelijk.
totaal artikelen (1) € 24,99
Subtotaal€ 24,99
Indicatie verzendkosten € 1,95
Totaal€ 26,94
Ook staat er bij bijv. bol keurig een levertijd en dat zie ik bij jou ook niet staan. Zelfs na het afronden van de bestelling ben ik nergens levertijd tegen gekomen. Ik heb overigens zojuist iets besteld zonder te betalen, hoe werkt dat? Ik las wel iets aparts over ideal? Erg onduidelijk voor de klant. (was testbestelling fyi)

Verder:

- Twee keer dezelfde layout voor verschillende winkels, waarom?
- Eén van de plaatjes in de header is super onscherp.
- Ook bij producten onscherpe plaatjes.
- Slordige lijst onder "Verzendkosten & Afhalen", bovendien loopt "Contact" dwars door deze tekst als ik er op klik in het topmenu.
- Loop al je teksten nog eens door, zitten heel veel tikfouten in. Ook veel tekstopmaak klopt niet. Zo is de eerste zin onder "Catalogus" volgens mij geen onderdeel van de overige tekst maar een kop? Hallo, Stel uw vraag via onderstaand mailformulier onder "Contact", hoofdletter na de komma? Ga zo maar door.

Dat was het wel weer eventjes.

Re: Hulp en kritische blikken gezocht

9
Goh, Dirkjan was mij weer eens voor :P
Dirkjan schreef:
9. Waar zijn je algemene voorwaarden? Want speelgoed kan stuk aankomen, mogen ze ruilen als het kindje het toch niet leuk vindt? (is wettelijk verplicht dus het is alleen maar gunstig ergens op je site te vermelden).
Die staan vermeld bij de bestelling zelf. Ook hier is geen list toegepast waardoor de tekst erg slordig neerkomt.

Deze zou je dus ook even apart moeten vermelden in een duidelijke opmaak.

Re: Hulp en kritische blikken gezocht

10
Dit was het even! Als je meer wilt hoor ik het wel weer.[/quote]

Hallo mannen....(of heb ik de vrouwne gemist)
Bedankt voor jullie opmerkingen, ik zal er mee aan de slag gaan.
Helaas heb ik de webshopbouwer "goedkopewebshops" nodig om jade-trade uit de achtergrond van speelprima te halen. Volgens mij maakt hij mooie webshops, de service is echter zwaar K...
We gaan de tekst langs lopen en de bestellingsvolgorde / overzicht verzendkosten bekijken.
Een module om bijvoorbeeld de cadeaus in te laten pakken is een goed idee, maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken
Al met al wat werk aan de winkel....maar hier kan ik wat mee

Johan

11
Hey Johan,

Ik heb even lopen knutselen op wat bannertjes, misschien vind je het leuk.

Afbeelding


Afbeelding


Link gemaakt i.v.m pagina breedte

ROFLAFBEELDING:
Afbeelding


EDIT: nog even voor de duidelijkheid; ik ben geen ster in PS. Als je goed kijkt zie je ook wat foutjes etc. Het is een hele simpele opzet die ik heb gemaakt om mijn eigen (beperkte) PS skills een beetje uit te testen. Misschien kan jij er wat inspiratie uit halen of brengt het je op een idee. Daarom post ik ze even. Als iemand de tijd/zin heeft vind ik het ook erg leuk wat tips te krijgen over het maken van dit soort bannertjes. Via de PB :)

12
hhh schreef:Hey Johan,

Ik heb even lopen knutselen op wat bannertjes, misschien vind je het leuk.
Heey kun jij ook niet wat voor mij knutselen? Ik ben niet zo geweldig met photoshop haha :D

Die onderste moet ze trouwens idd als banner nemen ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

13
hhh schreef:Hey Johan,

Ik heb even lopen knutselen op wat bannertjes, misschien vind je het leuk.
Ik sta perplex, erg leuk die banners. Persoonlijk vindt ik die met dat meisje wat spelprima op een bord schijft de leukste.
Het probleem is dat niet weet hoe ik dit soort zaken als de banner of bijvoorbeeld de optie om te laten inpakken moet inbouwen.
De webshopbouwer "goedkopewebshops" maakt leuke webshops, echter
met de service is het bedroefend.
Mogelijk is er iemand die dit wel zou kunnen in de huidige webshop, het alternatief is een nieuwe webshop laten bouwen.

Ik ga op zoek naar hulp, wil je even een mailtje sturen ivm met de banner, mogelijk kunnen we die dan inpassen en kan ik het van je overnemen.

Al met al ben ik echt verrast door de diverse reactie's

14
jade-trade,

Je kan bij "goedkopewebshops" met CMS je site zelf volledig anders maken, tevens kan je het HTML gedeelte aanpassen als je dat wilt.
De gebruikershandleiding van Joombla doet wonderen.

15
René schreef:jade-trade,

Je kan bij "goedkopewebshops" met CMS je site zelf volledig anders maken, tevens kan je het HTML gedeelte aanpassen als je dat wilt.
De gebruikershandleiding van Joombla doet wonderen.
Bedankt voor je reactie. Ik geloof je als je zegt dat dit kan, ik heb er echter te weinig verstand van en Engels lezen is niet mijn sterkste kant.
Misschien heb je tijd / zin om me wat op weg te helpen?

In ieder geval bedankt..

16
Hey Johan,

Had eigenlijk geen rekening gehouden met het formaat van je bestaande header. Als je hem wilt intergreren in de huidige layout heb ik m even aangepast naar 953 x 125: http://img687.imageshack.us/img687/3641 ... dfinal.jpg (stond eerst andere link, aangepast, klopt nu wel qua formaat)

Ik wil je opzich best helpen deze in de site te zetten alleen begrijp niet zo goed hoe het in elkaar steekt. Zo zit de header inclusief topmenu in dit stukje:

Code: Selecteer alles

.bg_header {
	background-image:url(../images/bg_header.jpg);
	background-repeat: no-repeat;
	background-position:center top;
}
Dit is alleen ook het topmenu dus deze moet je niet vervangen. Het hele ding zit op de één of andere manier ook nog in een flash.
Het beste kun je dus toch even contact opnemen met de site bouwer.
Het is ook niet onverstandig wat kennis op te doen van websites. Op deze manier heb je zegmaar alles omtrend te website uitbesteed.

17
Jade-Trade schreef:
René schreef:jade-trade,

Je kan bij "goedkopewebshops" met CMS je site zelf volledig anders maken, tevens kan je het HTML gedeelte aanpassen als je dat wilt.
De gebruikershandleiding van Joombla doet wonderen.
Bedankt voor je reactie. Ik geloof je als je zegt dat dit kan, ik heb er echter te weinig verstand van en Engels lezen is niet mijn sterkste kant.
Misschien heb je tijd / zin om me wat op weg te helpen?

In ieder geval bedankt..
Ik ben zelf een totale leek met ICT, ik weet dat we een paar winkels via div. aanbieders hebben om te testen waaronder 1 van goedkopewebshops en zover ik weet is daar alles Nederlandstalig van.
De Nederlandstalige Joombla handleiding voor evt. aanpassingen in het HTML deel kan ik je wel mailen.

Je had misschien beter voor het geld een pakket kunnen kopen van Logivert die zelfs voor een leek eenvoudig is en een topforum heeft voor als je wat ervaren bent.

18
Ik ben zelf een totale leek met ICT, ik weet dat we een paar winkels via div. aanbieders hebben om te testen waaronder 1 van goedkopewebshops en zover ik weet is daar alles Nederlandstalig van.
De Nederlandstalige Joombla handleiding voor evt. aanpassingen in het HTML deel kan ik je wel mailen.

Hoi,
Leuk dat je meedenkt, ik zie de handleiding in het Nederlands graag tegemoet, mogelijk helpt dat de puntjes op de I te zetten.
Uiteraard heb ik ook soms mijn twijfels over het beste product, maar soms heb je een weg ingeslagen en wil je eruit halen wat erin zit.
Was het commentaar op de website alleen negatief geweest, dan had ik misschien alsnog moeten besluiten een andere oplossing te vinden.
Ik wil er nu voor gaan en met wat hulp eruit te halen wat erin zit...

Johan

19
Johan,

De handleiding komt jouw kant.

Betreffende het assortiment in de website heb ik zo mijn twijfels, ik vind het allemaal heel beperkt.
Waarom niet een totaal aanbod van al het houten speelgoed wat er in Nederland te krijgen is?

Ik hoor je al denken wat dat allemaal kosten gaat maar er zijn vele cash&carry groothandels met houten speelgoed.