PayPal probleem

1
Hallo,

Vorige week kregen we een bestelling uit Spanje en de klant selecteerde PayPal als betaalmiddel.
Na een tijdje geen bevestiging van PayPal te hebben gekregen, stuurde ik een betaalverzoek.
Weer een aantal dagen verder nog niets vernomen, maar net kreeg ik dus een mailtje van de klant dat er geen verzend bevestiging was ontvangen.
Dat klopt natuurlijk, want de betaling is nog niet binnen.

Klant stuurde een kopie van het betaalverzoek mee als 'bewijs', maar dat ik voor mij natuurlijk geen bevestiging.
Wanneer ik inlog op mijn account zie ik 'in behandeling' staan.

Weten jullie wat dit precies inhoudt? Ik wil morgen even bellen met PayPal; spreken ze Nederlands?

Bedankt alvast.

Re: PayPal probleem

2
Is het een bekende klant van je? Klinkt voor mij als een poging tot scammen. PayPal laat je snel weten wanneer je een betaling hebt ontvangen. Misschien heeft de klant geen saldo en geen creditcard gekoppeld aan zijn rekening. Dan wordt het bedrag eerst van zijn bankrekening naar zijn account gestort en daarna ontvang jij pas een betaling. Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Kijk dus even uit of het niet een of andere scam is, Maar het kan natuurlijk ook een foutje van je klant zijn.

Even met je klant terugkoppelen wat er aan de hand is.
Actief in webshopontwikkeling

Re: PayPal probleem

3
Vandaag dus gebeld met PayPal en ze reageerden daar erg vriendelijk en behulpzaam.
De medewerker kon zien dat er een poging tot betaling was gedaan, maar niet was gelukt. Ik vroeg dus of deze persoon net een nieuwe account had aangemaakt, maar dat was niet zo.

Dus ik mail de klant terug; dat ik contact heb gehad met PayPal en dat ik een herinnering voor betaling stuur. Zelfs dat ik het geld terug zou boeken wanneer er dubbel betaald zou zijn (zeer onwaarschijnlijk, maar toch...)

Krijg ik een mailtje terug van de klant; 'omdat deze fout is gemaakt, mag je de order annuleren' :?

Zo zie je maar weer; blijf altijd op je hoede.

Dank je wel Jordi voor je reactie!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: PayPal probleem

5
Dank je wel Dirk Jan, ik zag dat je inderdaad ook via e-mail contact kan opnemen, maar ik dacht laat ik eens bellen..Geen idee hoe snel ze zijn met reacties via mail.

Wat vinden jullie trouwens van dit gebeuren? Zou dit een scam zijn geweest? Gaan ze op deze manier te werk? Vind het zo rare reden om een bestelling te annuleren...Klant meldde overigens ook iets in de trant van; 'ik zal me rustig houden', weet niet wat ik ervan moet denken.

Gaat me trouwens niet om de sale die ik heb moeten annuleren, maar de manier waarop er gecommuniceerd werd.

Re: PayPal probleem

6
Klinkt als scam inderdaad. Klanten die zich rustig houden nadat een betaling niet is gelukt, zou ik niet te bang voor zijn. Dat hadden ze zelf ook via hun PayPal-account kunnen zien. Uiteraard kun jij niets anders dan hem het voordeel van de twijfel geven in de communicatie, maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan nog niets op te sturen.
Nu op mijn weblogs:

Re: PayPal probleem

8
Precies RicardoV, ik ben blij dat ik wat minder naïef ben geworden sinds ik mijn webwinkel heb en dus niets heb verzonden.

Vroeg trouwens nog wel aan PayPal of deze persoon conflicten/geschillen heeft gehad, maar daarvan was (nog) geen geval bekend.
Voor mij is het nu helemaal duidelijk en wie weet hebben andere lezers hier wat aan.