Betalen in Dollars

1
Ik wil graag petten en zonnebrillen gaan verkopen. Nu heb ik een aantal mooie gevonden in China en wil deze graag kopen, dit gaat echter in Dollars. Heb er totaal geen ervaring mee, wie kan mij uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? Waarschijnlijk gaat de transactie via PayPal.

Nog wat anders. Kan het kloppen dat er voor petten geen invoerrechten betaald hoeven worden? Ik kan namelijk geen tarief voor petten vinden op de site van de douane, enkel dat je er 21 procent BTW over betaalt.

Basje.

Re: Betalen in Dollars

2
Wanneer je betaald via paypal kun je aangeven tijdens de betaling in welke valuta je wenst te betalen. Hou er wel rekening mee dat bij Paypal de wisselkoers in je nadeel kan werken.
Je hebt ook kans dat de leverancier de kosten voor de betaling aan je doorberekend.
Spreek dit goed af.

In sommige gevallen is dan het dan goedkoper om te kiezen voor een internationale bankoverschrijving. Eventueel met spoed. Het duurt dan wel ca 1a 2 werkdagen langer voor het bedrag is overgeschreven.

Re: Betalen in Dollars

4
Ook zou ik oppassen met dit soort artikelen. Als deze bedoelt zijn om te lijken op artikelen van bekende merken, kan het zijn, dat de Douane ze in beslag neemt en je dus met lege handen staat.

Heel eerlijk gezegd, zou ik dat soort artikelen niet uit China durven te importeren. De kans is immers erg groot, dat je daar problemen mee krijgt...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Betalen in Dollars

5
NOP Webdesign schreef:Ook zou ik oppassen met dit soort artikelen. Als deze bedoelt zijn om te lijken op artikelen van bekende merken, kan het zijn, dat de Douane ze in beslag neemt en je dus met lege handen staat.

Heel eerlijk gezegd, zou ik dat soort artikelen niet uit China durven te importeren. De kans is immers erg groot, dat je daar problemen mee krijgt...
Ligt eraan wat je importeert natuurlijk. Als het leuke unieke producten zijn die niet makkelijk te krijgen zijn in Europa, dan loont het zich wel. Maar ook dan moet je er rekening mee houden dat die producten niet EU gekeurd zijn. Dus mocht je kettingzagen importeren en er gaat wat mis, ben je als webwinkelier sowieso aansprakelijk.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Betalen in Dollars

7
Basje schreef:Bedankt voor de info. Als ik dan overschrijf in Dollars, hoef ik die dan niet eerst in te kopen?
Nee hoor, je hoeft deze niet in te kopen. Er wordt automatisch omgerekend bij de betaling. Op je bankafschrift of paypal kun je zien bij de omschrijving dat het om dollars gaat.

Re: Betalen in Dollars

8
Misschien wil je eerst een sample op laten sturen van pet en bril. Dan heb je een beetje een idee van de kwaliteit. Ik heb geen idee hoe groot de partij is die je wilt bestellen. Maar bij grotere partijen is dit zeker aan te raden.