Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

181
Nou het lijkt wel een hype te worden.
Ook wij krijgen deze vraag steeds vaker van de klanten.
En inderdaad ook met annuleringen.
Soms moet je nog verdomd goed uit de hoek komen om het recht te praten.

Ook ik heb dit verzoek bij biedmeer neergelegd.
Ik ben ook zeer benieuwd wat ze er mee doen.

Wel denken wij dat als ze er niets mee doen dat we verder gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
PreventieStore

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

183
Jan Speelgoedboer schreef:Eindelijk ook Gzip geïmplementeerd.
Zie ook het notificatiecentrum in je winkel.

Ik had het ook al gezien. Ik kreeg gistermiddag tijdens werkzaamheden in de shop een popup met de melding.
Daarna heb ik eens google pagespeed over de webshop gedaan.

Ik had een score 89/100 nu 95/100 en de high priority melding van de gzip is nu weg :)
PreventieStore
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

185
Hoi, ik ga mee mat dat BTW verhaal, het kan logischer en consequenter. ik zal een feature request sturen. Had er ook al één gedaan voor een inkoopmodule, waar je je inkooporders en facturen in kan kloppen of importeren zodat je je btw aangifte zo uit je shop kan lepelen.

Ik heb nog een vraag:

Voor mijn conversie en trechtermetingen moet ik urls van bedank pagina en aanmeld paginas etc kennen om in te voeren in de tools. Waar vind ik die? is er een lijst?

thx
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

186
Kan mijn eigen bericht niet editten? of ik ben nog niet wakker...

Wat ik nog even aan wilde vullen:

Ik heb ook behoefte aan een tool die heatmaps creert maar volgens mij kan dat op biedmeer alleen met een duur clicky account. althans dat is de enige die in de UI wordt ondersteund? of zijn er externe tools die je op biedmeer wel kunt inzetten?

Hetzelfde geldt voor de vraag om een chat functie, ik zie die niet terug in de UI maar de behoefte groeit.

ben benieuwd naar jullie ideeen, en anders gaat ie weer als feature request op de lijst :)
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

187
Hoi,

Even 2 reacties: De eerdere discussie over het laten vallen van de BTW over de verzendkosten (o.a. met FraFra) heeft Biedmeer goed opgepakt en netjes aangepast. Mijn complimenten! Dit scheelt mij veel tijd.

Wat betreft de laatste discussie over het optellen van de BTW in het afrekenscherm: ik kan me daar helemaal in vinden, ik heb al meerdere reacties van klanten gehad die dachten dat er 2 maal BTW berekend werd. Biedmeer (jullie lezen mee): doe er wat aan!

Groeten,
Jeroen

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

188
Ik ben nu al een uur aan het stuntelen met de verzendkosten.
Bij mij zijn de opties: Ideal betaling (dat lukt), Ophalen (lukt ook) maar dan komt het verzenden
met brievenbus post of pakketpost.....
Als ik aanvink brievenbus post komt er €2,00 bij maar uiteindelijk in de afrekening staat er 2x€2,00 bij.
Komt dit omdat ik heb aangegeven bij een product dat het gewicht van brievenbus post is? dat hij hem daarom automatisch dubbel berekend?

Ik kan blijven veranderen en proberen maar kom er nu gewoon even niet uit.....
Iemand een idee?

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

189
Nancytjuh schreef:Ik ben nu al een uur aan het stuntelen met de verzendkosten.
Bij mij zijn de opties: Ideal betaling (dat lukt), Ophalen (lukt ook) maar dan komt het verzenden
met brievenbus post of pakketpost.....
Als ik aanvink brievenbus post komt er €2,00 bij maar uiteindelijk in de afrekening staat er 2x€2,00 bij.
Komt dit omdat ik heb aangegeven bij een product dat het gewicht van brievenbus post is? dat hij hem daarom automatisch dubbel berekend?

Ik kan blijven veranderen en proberen maar kom er nu gewoon even niet uit.....
Iemand een idee?
Ik denk dat je bent vergeten om de kosten 'samen te voegen' . In dat geval rekent het systeem maar 1 maal de verzendkosten. Je kunt dit wijzigen bij : Instellingen -> verzendkosten -> verzendinstellingen -> berekenmethode.
Als het goed is moet het nu wel goed gaan.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

190
Nieuwe update. Biedmeer heeft het goed aangepakt :) +1
Daarnaast is er aangegeven dat sommige bezoekers moeite hebben met het berekenen van de prijs in het bestelproces. Het is nu mogelijk om te bepalen of je BTW wilt tonen in het bestelproces (op de winkelwagen- en verificatiepagina), maar ook hoe je de BTW wilt tonen. Deze instellingen zijn te vinden als je klikt op "Mijn webshop", "Instellingen", "Bestelproces & voorraad" en dan op "Bestelproces instellingen". Op deze pagina scroll je helemaal naar beneden en dan zie je "Weergavetype voor bedragen in orderproces" staan. Hier kun je de instellingen aanpassen.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

196
jupiter schreef:klopt.
Ik heb het nu opgelost door bij het "kleine" winkelwagentje ervoor te kiezen geen bedragen te laten zien. Nu weet ik zeker dat niemand in de war raakt door rare optelsommetjes :lol:

Helaas maakt dat het winkelmandje wel onduidelijk. Ik zag net bij het uitproberen dat er ook nog een foeilelijk rood winkelmandje in het systeem zit.

Weet iemand of we de kleur kunnen aanpassen voor dit winkelmandje? Want de kleur en de vorm is echt afzichtelijk.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

197
Ilonajoy schreef:
jupiter schreef:klopt.
Ik heb het nu opgelost door bij het "kleine" winkelwagentje ervoor te kiezen geen bedragen te laten zien. Nu weet ik zeker dat niemand in de war raakt door rare optelsommetjes :lol:

Helaas maakt dat het winkelmandje wel onduidelijk. Ik zag net bij het uitproberen dat er ook nog een foeilelijk rood winkelmandje in het systeem zit.

Weet iemand of we de kleur kunnen aanpassen voor dit winkelmandje? Want de kleur en de vorm is echt afzichtelijk.
Ik had het ook liever anders gehad, dat je gewoon in het kleine winkelwagentje hetzelfde ziet als in de grote. Maar aangezien dat (helaas) dus (nog) niet kan denk ik dat dit het beste is. Ik denk echt dat het BTW verhaal verwarrend is voor veel (potentiele) klanten.
Ik zag inderdaad ook het rode gevaarte oftwel winkelmand. Jammer, ik zou graag gebruik maken van een mandje maar dit ding was echt te lelijk. Ik hoor het ook graag als dat aan te passen is.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

198
Wij hebben de volgende punten aangekaart bij biedmeer, graag jullie mening hoe er over gedacht wordt?

1. Graag de mogelijkheid bieden om de info knop een andere kleur te kunnen geven zodat er meer aangespoord wordt om de bestel knop in te drukken, info knop oranje bestel knop bv groen? Dit zijn alle 2 uitstekende kleuren voor deze knoppen.

2. In het bestel proces is er op iedere pagina de mogelijkheid om terug te gaan, een webwinkel is natuurlijk niet gebaad bij een afhakende klant. Dus graag de mogelijkheid om deze ''terug '' knop uit te kunnen schakelen.

3. Omdat wij bij multisafepay zitten kunnen wij de volgorde niet kiezen hoe de betaal methoden gerangschikt zijn, ook is het niet mogelijk om bv giro pay uit te schakelen voor onze Nederlandse kanten. Nu staat de visa bij de betaalmogelijkheden bovenaan, dit is natuurlijk niet zo heel gunstig, ideal op plek 3?

4. De mogelijkheid om de tekst bij Actie- of kortingsbon in het besteld proces aan te passen. Mensen hebben bij deze tekst het idee dat ze te veel betalen omdat ze geen Actie- of kortingsbon code hebben. Met de naam Cadeau kaart code is dit een stuk minder volgens ons.

wij horen graag jullie mening.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

199
Toby schreef:Wij hebben de volgende punten aangekaart bij biedmeer, graag jullie mening hoe er over gedacht wordt?

1. Graag de mogelijkheid bieden om de info knop een andere kleur te kunnen geven zodat er meer aangespoord wordt om de bestel knop in te drukken, info knop oranje bestel knop bv groen? Dit zijn alle 2 uitstekende kleuren voor deze knoppen.

2. In het bestel proces is er op iedere pagina de mogelijkheid om terug te gaan, een webwinkel is natuurlijk niet gebaad bij een afhakende klant. Dus graag de mogelijkheid om deze ''terug '' knop uit te kunnen schakelen.

3. Omdat wij bij multisafepay zitten kunnen wij de volgorde niet kiezen hoe de betaal methoden gerangschikt zijn, ook is het niet mogelijk om bv giro pay uit te schakelen voor onze Nederlandse kanten. Nu staat de visa bij de betaalmogelijkheden bovenaan, dit is natuurlijk niet zo heel gunstig, ideal op plek 3?

4. De mogelijkheid om de tekst bij Actie- of kortingsbon in het besteld proces aan te passen. Mensen hebben bij deze tekst het idee dat ze te veel betalen omdat ze geen Actie- of kortingsbon code hebben. Met de naam Cadeau kaart code is dit een stuk minder volgens ons.

wij horen graag jullie mening.
even mijn reactie.
1. volgens mij is het mogelijk de knoppen een andere kleur te geven alhoewel niet apart een andere kleur dat is alleen mogelijk als er een artikel in de aanbieding is.
Voor mij niet echt een meerwaarde
2. Deze heeft voor mij ook geen meerwaarde want volgens mij als iemand zich toch bedenkt drukken ze gewoon op het kruisje rechtsboven.
Ikzelf als ik op een site zit vind ik het makkelijk als er een terug knop op zit, heb namelijk altijd het idee dat ik "iets" vergeten ben of iets verkeerd geschreven heb.
4. hier ben ik het helemaal mee eens! wel grappig dat je dit ook opgemerkt heb.
Ikzelf als ik iets bestel en ik zie dat staan ga ik gelijk googlen om te kijken of ik een code kan vinden en 9 van de 10 keer is dit ook zo :D

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

200
+1

5. Postcode + huisadres controle bij invullen. Het komt komt nog wel eens voor dat klanten per ongeluk de onjuiste postcode of een verkeerd huisnummer invoeren.

EDIt:

6. Ander kleur/vorm winkelmandje ipv de lompe rode die er nu standaard in staat.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

201
ik ben op zoek naar de volgende info:
momenteel worden alle afbeeldingen hanmatig aan de producten geupload.
dit is een gigantisch werk, te meer op dat ik bezig ben het tempo van hat uploaden van artikelen te verhogen.
biedmeer heb ik al gevraagd om een oplossing hier voor.
de enige mogelijkheid die zij kennen is om het via url aan te leveren.
in het geval van mijn groothandel wil dit blijkbaar niet , om dat dit gaat via een beveiligde login.
heeft iemand ervaringen of ideeen om het uploaden meer autoamtisch te kunnen doen.

alvast bedankt voor aanvullende info.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

203
frafra schreef:Als jouw groothandel een export kan maken van de producten in xls of csv dan ben je er al toch?
Deze kan je dan zelf importeren in de shop.
die heb ik ook wel, maar daar zitten niet de afbeeldingen bij welke ik nodig heb.
de afbeeldingen zijn wel beschikbaar via hun website, maar de url daar van kan ik niet gebruiken.
deze zitten achter de login die ik moet invullen en dus niet rechtstreeks beschikbaar voor uploaden.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

204
Al was het maar batchgewijs productfotos kunnen uploaden, ik heb zomaar 3, 4 foto's per item die ik stuk voor stuk moet uploaden terwijl een shell extensie waarbij je met shift of ctrl vast meerder fotos tegelijk al heel veel zou schelen.
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

209
Nou dacht ik dat ik het hier al eens had gevraagd maar ik vind het niet meer terug dus dan bij deze:
ik krijg veel rare aanmeldingen voor de nieuwsbrief. Weet iemand hoe dat komt, en vooral ook hoe je dat voorkomt? En waar slaat het op? Snap er niks van, allemaal van die Amerikaanse namen en dan gekke emailadressen. :|