[SpyShopper] Lage conversie, feedback?

1
Hoi,
Ik heb me nooit echt voorgesteld op dit forum dus dat zal ik nu maar doen. Ik ben danique en heb altijd m'n geld verdiend met affiliate programma's, dus bezoekers doorsturen naar bijvoorbeeld amazon.com. Een paar maanden geleden heb ik besloten om de middleman er maar tussen uit te halen en zelf een webshop te beginnen.

En zo is spyshopper.nl ontstaan, een webshop die zich rich op beveiliging en spy camera's. Na een seo campagne sta ik sinds afgelopen maand voor de meeste keywords op de 1e pagina en begin ik bezoekers te krijgen. Maar wat me opviel was dat bijna niemand iets wilde kopen en ik een best wel lage conversie heb: 2500 bezoekers afgelopen maand en 3 sales = conversie van 0.12%.

Ik heb van de week al een aantal dingen gedaan in de hoop de conversie omhoog te krijgen: voorbeeld filmpjes, facebook plugin, live chat, 4 punten waarom mensen bij deze webshop moeten kopen. Maar daar is nog weinig van te merken.

Nu heb ik een lijstje gemaakt met punten die de conversie waarschijnlijk wel zouden verhogen, maar waar wel geld geïnvesteerd moet worden. Voordat ik dit ga doen ( of dat ik het uberhaupt ga doen ) wilde ik eerst jullie mening vragen.

Keurmerk
Geeft meer geloofwaardigheid, maar zit wel een prijskaartje van ~ €230 als ik het bij keurmerk.info doe.

Assortiment vergroten
Ik heb momenteel maar 6 verschillende producten, en zit er aan te denken om het assortiment te vergroten naar bijvoorbeeld beveiligingscamera voor buiten en afluisterapparatuur.

Lay out laten maken
Ik heb de standaard lay out van opencart genomen omdat ik deze wel netjes vond. Maar misschien ben ik hier wel de enige in en vinden m'n bezoekers dit onprofessioneel?

One page checkout
Momenteel heb ik ook nog de standaard opencart checkout. Wat ik zelf vrij irritant vindt omdat je 5 stappen moet doorlopen voordat je eindelijk betaald heb. Nu zijn hier plugins voor dat je op 1 pagina maar je gegevens in hoeft te vullen en dan gelijk kan betalen, maar dit kost ook weer rond de $80.

Reviews
Dit zal zeker de geloofwaardigheid verhogen van m'n webshop als ik goede reviews heb op een onafhankelijke site zoals trustpilot.com, en een plugin die dit laat zien op mijn website. Enkel weet ik niet of ik nu snel reviews binnen zal krijgen aangezien ik nog bijna niks verkoop.

SSL beveiliging
Ik weet niet hoeveel klanten hier veel waarde aan hechten? Mij maakt het niet zoveel uit als een webshop geen ssl heeft, maar misschien is dit wel de reden waarom niemand iets koopt?


Dus wat vinden jullie van de webshop? Wat vinden jullie van de producten, prijzen, teksten etc?
En waar zouden jullie het eerst in investeren als jullie in mijn situatie zouden zitten?
Stuitr.nl

Re: [SpyShopper] Lage conversie, feedback?

2
mmm, 2500 bezoekers en 2614 en nog wat mensen vinden spyshopper leuk?
Dat ruikt naar weggegooid geld.

Keurmerk
In mijn ogen weggegooid geld, klantenreviews zijn veel belangrijker.

Assortiment vergroten
Het kleine assortiment geeft inderdaad weinig vertrouwen. Ikzelf zou ook nooit iets kopen met een webshop met 6 artikelen, tenzij het een "merk" webshop is. m.a.w. een merk dat bv. maar 6 artikelen heeft. Vergroting van het assortiment is een must denk ik.

Lay out laten maken
Daar zit het probleem niet.

One page checkout
Heb dit getest en ben tot de conclusie gekomen dat dat geen meer conversie gaf.

Reviews
Dit heeft mijn conversie de hoogte ingejaagd.

SSL beveiliging
Zeker niet op hele shop zetten, dit vertraagt de shop aanzienlijk. Enkel SSL gebruiken op de pagina's waar gegevens worden uitgewisseld. Ik denk trouwens dat dat verplicht is.

Enkele opmerkingen extra:
Welkom bij Spy Shopper

Wij zijn een gloednieuwe webshop
Je heet mensen niet welkom op een shop, en starten met te zeggen dat je gloednieuw bent draagt niet bij aan het vertrouwen denk ik.
Algemene voorwaarde

Schrijffouten op homepagina zijn dodelijk (moet algemene voorwaardeN zijn). Het lijkt door zulke dingen wel een webshopje van een 14-jarige, en dit geeft wederom geen vertrouwen.

Bij klantenservice wordt "captain gadget" vernoemd, en als ik daar op klik ben ik van de shop weg.
Een doorlink open je in een nieuwe pagina, je jaagt je klanten niet weg, enneuh... captain gadget???? Ik begin te denken dat je echt 14 jaar bent.(maar je bent er 36 he?)

Ik lees dat je gratis verzend, maar als ik iets wil bestellen en ik heb geen kortings- of kadobon , is het eerste wat ik moet doen verzendingskosten berekenen??? Dan moet ik uit een lijst van 100 landen een land kiezen, en als ik niet Nederland kies komt er te staan "geen verzendmethode" te staan. Als ik toch enkel nederland kan kiezen, waarom dan zulke lange lijst met landen?? Kortom, op dit moment ben ik als klant al lang vertrokken naar de concurrentie.

Nog een laatste ding: die chatfunctie is een aardig ding, maar wel enkel INDIEN je bijna altijd online bent. Als ie constant op offline staat, kan je die beter weglaten.

Ik zou zeggen: nog veel werk aan de winkel. (letterlijk dan)
Succes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [SpyShopper] Lage conversie, feedback?

5
Ik denk dat een keurmerk nu wel zinvol is. Je hebt eerst wat meer bestellingen nodig om reviews te kunnen krijgen.

Zodra je genoeg reviews hebt, dan kan je het keurmerk weer opzeggen. Ik denk dat een keurmerk dan nog steeds een positief effect heeft, maar voor een shop met een klein assortiment zullen de kosten van het keurmerk meestal hoger zijn dan de extra inkomsten die je erdoor kan krijgen.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: [SpyShopper] Lage conversie, feedback?

6
Super bedankt voor de feedback! Haha ja had wat facebook likes gekocht in de hoop dat het meer vertrouwen bracht, maar dat heb ik nu verwijderd ;) Heb ook na de andere opmerkingen wat kleine aanpassingen gemaakt.

En één van de dingen waar ik het meest mee zat bij het maken van de shop dat ik niet wist wat voor teksten ik erop moest zetten, ook omdat ik totaal niet goed ben in copywriting. Bij bijvoorbeeld een categorie pagina zoals beveiligings camera's. Ik heb hier maar bijgezet wat je met een beveiligingscamera kan doen, maar volgens mij weten de meeste mensen dit wel en als ik bij andere webshops kijk hebben die vaak helemaal geen tekst en laten gelijk producten zien. Maar dan zit ik weer met de gedachte in mijn achterhoofd dat google wel een beetje tekst wil zien. Dit geld ook voor de homepage, ik heb geen idee wat ik hier op moet zetten. Zal ik gewoon gelijk producten laten zien of eerst een intro teksten met wat voor shop het is etc?

Het lijkt me inderdaad een goed plan om eerste te richten op klanten reviews. Ik zit er aan te denken om klanten na een week een persoonlijke mail te sturen hoe het product bevalt en of ze als ze tijd hebben een kleine review kunnen schrijven op een site als ekomi of kiyoh ( moet nog even kijken welke het beste voor mij is ). Hoe doen jullie dit? Ik zie ook wel is webshops mensen korting op de volgende aankoop als ze een review schrijven, werken dit soort methodes goed?

En ja het check out proces is inderdaad een drama. Als je éénmaal langs die kortingscode bent en nederland heb geselecteerd moet in een 5 stappen proces je gegevens invullen. Daarom zat ik eraan te denken om dit te vervangen met een 1 page checkout, maar misschien moet ik daarna ook nog zelf wat aanpassingen doen dat mensen bijvoorbeeld niet uit een lijst met 100 landen hoeven kiezen. Maar dit staat ook bovenaan het lijstje.
Stuitr.nl

Re: [SpyShopper] Lage conversie, feedback?

8
Op je homepagina staat het volgende
Bestelt u voor 23:00? Dan wordt uw pakketje de volgende dag verzonden!
. Klinkt bijzonder, maar als het nu in de volgende dag in huis is i.p.v. verzonden was! Wat als ik nu na 23.00u bestel, moet ik 2 dagen wachten voor verzending en 1 dag voor levering = 3 dagen voor je het in huis hebt?
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: [SpyShopper] Lage conversie, feedback?

9
Even update: Heb inmiddels 1 pagecheckout voor de webshop. Dus bestellen gaat nu een stuk soepeler. Heb me ook gelijk ingeschreven bij kiyoh, en alle klanten een mailtje gestuurd hoe het product bevalt en of ze m'n webshop een beoordeling wilde geven. 1 klant stuurde een mailtje terug en was ook zo aardig om gelijk een beoordeling te geven op kiyoh, van de anderen nog niks gehoord. Dus ik heb nu ook reviews op de site.

Ben nu bezig met het lezen van een boek over copywriting, genaamd Cashvertising. Had het ergens gedownload en na het lezen van 30 blz gelijk het daadwerkelijke boek gekocht. Ik merk nu al dat dit een heel goed boek is waar ik veel van leer, zeker een aanrader! http://www.studieboeken.nl/engelse-boek ... index.html.
Als ik het uit heb ga ik alle teksten opnieuw schrijven, om hopelijk bezoekers meer in de koopstemming te krijgen.

En heel toenvallig vandaag 2 camera's verkocht. Waarschijnlijk puur toeval maar altijd leuk om te zien.
Be-Slank schreef:Op je homepagina staat het volgende
Bestelt u voor 23:00? Dan wordt uw pakketje de volgende dag verzonden!
. Klinkt bijzonder, maar als het nu in de volgende dag in huis is i.p.v. verzonden was! Wat als ik nu na 23.00u bestel, moet ik 2 dagen wachten voor verzending en 1 dag voor levering = 3 dagen voor je het in huis hebt?
Dit is geen full time baan voor mij. Ik ben een student en kan niet elk uur van de dag pakketjes gaan versturen. Op dit moment kijk ik elke avond ( na 23:00 ) of er iets besteld is, zo ja dan verpak ik het en doe ik het de volgende ochtend op de post. In de toekomst kan ik wel kijken of het mogelijk is dat het de volgende dag bij de klant al bezorgt wordt, maar op dit moment moet het maar zo.

Oja bijna vergeten, ook gelijk 3 nieuwe camera's besteld die ik vanaf volgende maand ook aan het assortiment kan toevoegen.
Stuitr.nl