Hoe betalingsverkeer instellen bij meerdere webwinkels?

1
Dag mensen!

Wat raden jullie aan om te doen in de volgende situatie: Je hebt meerdere webwinkels in uiteenlopende branches (elektronica, kleding etc.). De namen van de winkels zijn allen verschillend en gericht op de desbetreffende branche. Hoe stellen jullie het betalingsverkeer in?

Hebben jullie voor alle webwinkels een eigen paypal account (als je paypal natuurlijk als betaalmiddel hebt)? Ik weet dat je meerdere emailadressen kan koppelen aan je account, maar dan nog ziet een klant na betaling in de paypalomgeving de naam van het bedrijf staan ('u keer terug naar (naam bedrijf)'). In sommige gevallen zal de klant de link totaal niet leggen tussen de naam van het bedrijf en de webshop waar hij besteld heeft..Wat doen jullie hieraan? Kan me voorstellen dat de klant wantrouwend wordt en de bestelling cancelled.

Hetzelfe geldt voor idealbetalingen. Wij hebben een account bij Sisow, hier is een bedrijfsnaam aan gekoppeld. Echter kan ik mij voorstellen dat een klant de naam van het bedrijf niet linkt aan de webshop waar hij een bestelling heeft geplaatst. De klant kiest voor ideal, selecteer zn bank en komt vervolgens in zn bankomgeving terecht. Hier staat bij omschrijving de naam van het bedrijf waaraan hij betaalt. Zoals gezegd kan ik mij dus voorstellen dat de klant de betaling afbreekt omdat de naam van de webwinkel niet overeen komt met de bedrijfsnaam.

Hoe kan dit worden opgelost?? Hoop dat jullie hier tips voor hebben. Dank!

Michel

Re: Hoe betalingsverkeer instellen bij meerdere webwinkels?

2
De oplossing "x is een onderdeel van y" is vaak duidelijk genoeg, mits je bedrijfsnaam zich ervoor leent, dus beter niet "TabletGigant.nl is een onderdeel van Rijschool Jan de Jong BV".

Bij iDEAL kun je een omschrijving van 32 karakters meegeven, bijvoorbeeld "Order 12345 bij TabletGigant.nl". Bij PayPal hangt het van de implementatie af.
StoreCore.io

Re: Hoe betalingsverkeer instellen bij meerdere webwinkels?

3
In het 'over ons' gedeelte in de shop staat ook 'x is onderdeel van y', maar als je in een nieuwe branche actief gaat zijn kan de bedrijfsnaam er zich niet (meer) voor lenen, wat nu dus ook het geval is.

En zoals gezegd hebben we onder die naam een paypal en sisow account. Daarom mijn vraag hoe dit in te stellen voor de nieuwe shop welke een compleet ander segment bestrijkt. Hoop dat hier een geschikt iets voor is.

Re: Hoe betalingsverkeer instellen bij meerdere webwinkels?

4
Waarom wil je per se de betalingen onder hetzelfde account hebben? Lijkt me voor je administratie ook niet echt overzichtelijk. Een sisow account kost niets, ik zou even met Sisow zelf overleggen.

Belangrijker (ik kan me voorstellen dat je op dit advies niet zit te wachten, maar toch) : weet je zeker dat je deze totaal verschillende branches wilt gaan bedienen? Hoe neem je de telefoon op? Hoe blink je echt uit? Ik zou je een zeer algemeen toepasbaar ondernemersadvies geven: focus. Omdat ik denk dat je er uiteindelijk vooral jezelf mee hebt als je allemaal verschillende projecten op hoog niveau in de lucht wilt houden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe betalingsverkeer instellen bij meerdere webwinkels?

5
Sterker nog, bij de Rabobank kun je een 'handelsnaam' koppelen aan je ideal.

Zo heb ik bijvoorbeeld als tenaamstelling dan NOP Webdesign inzake ...

Bij PayPal kun je dat niet. Dan is het account echt gekoppeld aan een bedrijfsnaam. Bij PayPal daarentegen kan je weer diverse 'thema's' voor de betaal pagina's maken. Die 'layout codes' kun je dan weer koppelen aan je betaal API.

Dan kun je bijvoorbeeld voor shop X een banner met de naam en huisstijl van shop X bovenaan de betaal pagina doen. Doe je voor shop Y hetzelfde. Probleem opgelost!

Zo is er volgens mij voor elke betaalwijze wel een mogelijkheid.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Hoe betalingsverkeer instellen bij meerdere webwinkels?

6
Ewout schreef: Belangrijker (ik kan me voorstellen dat je op dit advies niet zit te wachten, maar toch) : weet je zeker dat je deze totaal verschillende branches wilt gaan bedienen? Hoe neem je de telefoon op? Hoe blink je echt uit? Ik zou je een zeer algemeen toepasbaar ondernemersadvies geven: focus. Omdat ik denk dat je er uiteindelijk vooral jezelf mee hebt als je allemaal verschillende projecten op hoog niveau in de lucht wilt houden.
Het zal gaan om een vijftal webshops in twee verschillende branches (4 ene branche, 1 andere branche). In beide hebben we zo'n 15 jaar ervaring, dat zal het probleem dus niet zijn.

Omdat de 5e shop (nieuwe branche) nieuw is zal een bezoeker welke via paypal wil betalen zien 'u keert terug naar...' hier staat dan de handelsnaam welke in principe voor de 4 eerste shops geldt. Deze naam zal een klant niet linken aan de nieuwe 5e shop. Ben bang dat klanten betalingen gaan afbreken hierdoor.

Wat is nu verstandig? De handelsnaam wijzigen zodat deze overkoepelend is voor alle shops? Is denk ik alleen erg moelijk omdat het dus over verschillende branches gaat...

Re: Hoe betalingsverkeer instellen bij meerdere webwinkels?

8
eentje schreef:Bij paypal geef ik inderdaad andere emails op dus paypal@shopnaam.TLD allemaal gekoppeld aan 1 hoofdaccount.
Ik heb aan mijn paypal account inderdaad ook meerdere emailadressen (van de verschillende shops) gekoppeld. Echter als een klant een betaling in shop 5 verricht via Paypal, dan ziet hij de naam van het hoodaccount in beeld aan wie de betaling verricht wordt. Ook na de betaling ziet de klant in de paypalomgeving de link staan 'keer terug naar..'. Hier staat dan ook de bedrijfsnaam waarmee je bent aangemeld bij Paypal. Je hebt in feite dus niks aan die gekoppelde emailadressen?

Ik had gehoopt dat als een klant een betaling verricht met paypal bij shop 5, dat hij in zijn paypalomgeving dan ook gewoon ziet staan 'betaling aan shop 5' (en dus niet naam hoofdaccount!). Ook na de betaling zou in beeld moeten komen 'keer terug naar shop 5' ipv de naam van het hoofdaccount.

Of is dit wel in te stellen en doe ik iets niet goed?