Vraagje: Onder rembours, kan dat ook zonder contract?

1
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen over achteraf betaling. Heb inmiddels al diverse topics gelezen hierover, maar graag wil ik nog wat bevestiging.

Kan Onder rembours enkel en alleen als je een pakketcontract hebt lopen bij PostNL?
Op dit moment heb ik dat niet, omdat ik net begonnen ben en nog niet veel klanten heb.
Ik moet volgens de Wet Koop op Afstand een achterafbetaling aanbieden. Dat is nu op factuur, maar gezien het risico op wanbetaling wil ik liever Onder rembours aanbieden.
Ook wil ik weten wat jullie ervaring is met consumenten en het aanbieden van facturen achteraf.

Zijn hier mensen die gebruik maken van Eenmalige incasso? Ook hiervan wil ik graag de voor- en nadelen weten. Had gelezen dat dit niet waterdicht is en een rekeningnummer van iemand anders kan worden opgegeven.

Alvast bedankt voor jullie respons.
Natuurproducten voor Mens en Dier

Re: Vraagje Onder rembours

2
Rembours kan je ook gewoon bij het postkantoor (tegenwoordig meestal: postservice punt bij een lokale supermarkt) laten doen. Je vult daar een remboursformulier in en betaalt de kosten bij de balie, klaar is kees. :)

Eenmalig incasso is een stuk moeilijker dan iets onder rembours verzenden. Consumenten kunnen tot 2 maanden na de incasso het bedrag laten storneren (= terug boeken naar hun eigen rekening)
Bovendien zou je dit via een derde partij moeten doen want tenzij je een vergunning hebt van de bank mag je dit niet niet zelf doen. Er zijn wel payment service providers die deze betaalmethode aanbieden, maar hij is heel erg fraudegevoelig.

Re: Vraagje: Onder rembours, kan dat ook zonder contract?

3
Daarnaast worden eenmalige incasso's vanaf 2014 compleet afgeschaft.

Wij kunnen via de Rabobank al geen nieuw contract meer krijgen.
Bij ING alleen bestaande contracten worden nog verlengd tot 2014.
Daarna mogen nog alleen doorlopende incasso's.

Alle eenmalige gaan volgend jaar dus op de schop en worden afgeschaft.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vraagje: Onder rembours, kan dat ook zonder contract?

13
Ik ben bezig met het uitschrijven van de Rembours voorwaarden, maar stuit toch nog op een vraag. Tijdens de aflevering van pakketten, zit een factuur. Bij voorafbetalingen staat daarop vermeld 'voldaan per iDeal' of 'voldaan per bankoverschrijving'.
Als Onder rembours afgeleverd wordt en naar ik hoop ook betaald aan de postbode, sturen jullie dan de factuur per email met daarin vermeld dat betaald is bij aflevering?
Hoe snel gaat die service van uitbetalen dan. Heb je daar zicht op?
Natuurproducten voor Mens en Dier

Re: Vraagje: Onder rembours, kan dat ook zonder contract?

14
RicardoV schreef:Nee hoor niks moet.
Als je wilt vul je gewoon de 8-10 cijfers in zonder iban code..
Of het verstandig is is een 2e.. Vooral met briefpapier is het slim om vooruit te denken.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het volledige nummer al in mijn briefpapier staan. Maar ik vroeg me af of ik dan niet al tegen de regels in begonnen was. Zie het haast nog nergens vermeld staan. :wink:
Natuurproducten voor Mens en Dier

Re: Vraagje: Onder rembours, kan dat ook zonder contract?

15
shopmop schreef:Ik ben bezig met het uitschrijven van de Rembours voorwaarden, maar stuit toch nog op een vraag. Tijdens de aflevering van pakketten, zit een factuur. Bij voorafbetalingen staat daarop vermeld 'voldaan per iDeal' of 'voldaan per bankoverschrijving'.
Als Onder rembours afgeleverd wordt en naar ik hoop ook betaald aan de postbode, sturen jullie dan de factuur per email met daarin vermeld dat betaald is bij aflevering?
Hoewel het vooral bij vooruitbetaling wel netjes is, hoef je op een factuur niet per se te vermelden dat deze is voldaan. Sterker nog: bij een rembours kan dat niet eens, omdat er nog betaald moet worden op het moment dat je de factuur uitschrijft.
StoreCore.io