Re: Boekhoud programma Acumulus

2
Ziet er goed uit. Ik heb zelf geen ervaring met Acumules, maar laat je ons weten hoe het bevalt als je toch overstapt? Je kunt trouwens ook 30 dagen gratis proberen.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Boekhoud programma Acumulus

4
Ik heb wel ervaring met Acumulus en het bevalt prima. Als beginnende ondernemer kan je ook een workshop volgen bij ze, om echt te weten wat boekhouden is. Voor de meer ervaren persoon kan je zo met Acumulus werken en je boekhouding in order brengen.

Ze breiden hun Api steeds verder uit waardoor je meer en meer het inboeken kan automatiseren als je dat zou willen, ook voor webwinkels.
Webshops, websites en grafische vormgeving. Portfolio op http://www.desse.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Boekhoud programma Acumulus

5
Ik was zeer tevreden over Acumulus.
Het werkt op zich heel gemakkelijk.

De problemen begonnen toen ik het hele zaakje overdroeg aan mijn accountant.
Deze ontdekte de ene na de andere inconsistentie bij de diverse eindberekeningen.
Het waren er zelfs zoveel dat hij uiteindelijk besloten heeft alles zelf opnieuw in te voeren in zijn eigen boekhoudprogramma.

Re: Boekhoud programma Acumulus

6
Peer schreef: De problemen begonnen toen ik het hele zaakje overdroeg aan mijn accountant.
Deze ontdekte de ene na de andere inconsistentie bij de diverse eindberekeningen.
Het waren er zelfs zoveel dat hij uiteindelijk besloten heeft alles zelf opnieuw in te voeren in zijn eigen boekhoudprogramma.
Zit er een fout in het programma of had je zelf dingen verkeerd gedaan?

Re: Boekhoud programma Acumulus

7
volgens mijn accountant ontstonden er verschillen in de jaarrekeningen ten opzichte van de ingevoerde data. Ik weet ze niet allemaal maar ik kan je een voorbeeld geven.

Volgens de jaarrekeningen waren er nog debiteuren aan het einde van het jaar die mij in totaal ongeveer 11000,- onbetaalde euro's schuldig waren.

Maar wanneer je dan naar de afdeling debiteuren ging, bleek dat alles netjes betaald was.

Dat heeft dus niets te maken met mijn invoeringen. Dat lijkt puur iets software-matigs te zijn.

Dit is een voorbeeld maar zo bleken er meer te zijn. Normaal gesproken zou ik ze zelf niet direct in de gaten gehad hebben. Het is dat iemand als een accountant, die dagelijks met de cijfertjes bezig is, dat soort verschillen vrij vlot opmerkt.

Hij heeft, naar eigen zeggen, erg lang gezocht naar de verklaringen en oplossingen maar helaas niet veel kunnen vinden.

Re: Boekhoud programma Acumulus

9
Hoi,

Ik werk al 3 jaar met het pakket en heb nergens geen last van ook mijn accountant niet.
Kan je het zeker aanraden er bestaan diverse koppelingen met de diverse webshops.

Martijn Moes

Re: Boekhoud programma Acumulus

10
Peer schreef:volgens mijn accountant ontstonden er verschillen in de jaarrekeningen ten opzichte van de ingevoerde data. Ik weet ze niet allemaal maar ik kan je een voorbeeld geven.

Volgens de jaarrekeningen waren er nog debiteuren aan het einde van het jaar die mij in totaal ongeveer 11000,- onbetaalde euro's schuldig waren.

Maar wanneer je dan naar de afdeling debiteuren ging, bleek dat alles netjes betaald was.

Dat heeft dus niets te maken met mijn invoeringen. Dat lijkt puur iets software-matigs te zijn.

Dit is een voorbeeld maar zo bleken er meer te zijn. Normaal gesproken zou ik ze zelf niet direct in de gaten gehad hebben. Het is dat iemand als een accountant, die dagelijks met de cijfertjes bezig is, dat soort verschillen vrij vlot opmerkt.

Hij heeft, naar eigen zeggen, erg lang gezocht naar de verklaringen en oplossingen maar helaas niet veel kunnen vinden.
Dit is echt tenenkrommend. Het is heel simpel: Acumulus heeft meerdere overzichten van openstaande debiteuren,
1. een actueel overzicht;
2. een balans-overzicht.

Dat deze verschillen, is geen fout. Dat is logisch.

Elke boekhouder weet dat hier verschil in zit. Op de balans van vorig jaar staan misschien nog debiteuren die toen nog niet betaald waren maar nu wel. Kijk je dan naar het actuele overzicht dan zie je niets. Je moet dan naar de balans kijken.

Mijn advies: werk met een boekhouder die Acumulus begrijpt. Dat zijn er steeds meer. En het scheelt je heel veel geld.

Bert-Jan Wiegeraad
Acumulus