31
veke schreef: ben aan het kijken of er duurzame verzendingsmethodes zijn.
Postduif?

Alle gekheid op een stokje, wat is er duurzaam aan afhaalpunten?
De klant rijd dan zelf in z'n 25 jaar oude (want wegenbelastingvrij) benzine auto zonder katalysator en filters naar het afhaalpunt om het pakketje op te halen.

Dan heb ik liever een pakketdienst die met moderne diesel-bestelwagens de pakketjes afleveren aan de deur.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

32
eentje schreef: Alle gekheid op een stokje, wat is er duurzaam aan afhaalpunten?
De klant rijd dan zelf .... naar het afhaalpunt om het pakketje op te halen. Dan heb ik liever een pakketdienst die ... de pakketjes afleveren aan de deur.
En met een beetje geluk heeft hij 2-3 bestellingen in de straat en bespaart hij ook nog enkele ritjes van klanten, en er hoeft geen afhaalpunt te worden gebouwd. Aangezien die bezorgservice de hele dag op de weg zit, zullen ze echt wel oppassen dat ze niet teveel brandstof verbruiken. Volgens mij is een bezorgservice hierin het duurzaamste wat je kunt hebben.

33
Een Kiala punt kan natuurlijk handig zjin als je dat als keuze aan kunt bieden aan je klanten. Het is gewoon handig dat mensen weten als ze iets bestellen en ze zijn waarschijnlijk niet thuis, dat ze het gewoon kunnen afhalen bij een bepaalde plek. Meestal zijn dat toch winkels in de buurt.

Uit het oog van "duurzaamheid" zie ik het ook niet zo zitten.

34
Het kiala punt in belgie is meestal een supermarkt.
Dus mensen combineren het meestal met winkelen, dus gaan niet alleen voor het pakje met de auto. (als ze al niet met de fiets gaan ;-) )

ik weet zal niet veel uitmaken, maar volgens kiala zou het tussen de 10 en de 20 % zuiniger zijn met km gebruik.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Welk bedrijf gebruik je voor versturen pakketjes

38
Agnes81 schreef:Ik verzend al meer dan een jaar pakketjes met PostCollect. Bevalt prima. Prijs is gunstig en de overigen voorwaarden (handtekening, etc.) ook. TNT was ik stuk duurder mee uit, gezien gewicht van de pakketten.
Zo goedkoop is dit niet als ik de prijzen op de site bekijk. Ik verzend voor een stuk minder met ShopsUnited.