Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Samenwerking DHL

5
Mwaaaaah...

Ik weet niet waar die tussenpartners van leven, maar niet van de wind. Als je niet elke dag iets te versturen hebt, zul je beter af zijn bij een tussenpartner en loop je te pielen met je pick-up aanvragen.

Wanneer je dagelijks meerderen pakketten te verzenden hebt, wilt DHL best met je meegroeien. Je zult wel een overtuigend verhaal moeten hebben om leuke tarieven te scoren.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Samenwerking DHL

6
Wij zijn gewoon even aan het rondkijken waarmee wij willen gaan versturen en wat de kosten dan zijn. Wij verzenden wel veel pakketten iedere dag, wat een behoorlijke kostenpost word. Klanten willen natuurlijk zo min mogelijk betalen, maar wij ook.

Daarom even onze opties aan het bekijken. Hoeft niet DHL te zijn hoor, maar was op dit moment even de kosten daarvoor aan het bekijken. Heb ook al gekeken naar PostNL en ben nog bezig met DPD.
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..

Re: Samenwerking DHL

7
Ik ben ook al meerdere keren bezig geweest met deze zoektocht. Het kost veel tijd en energie, het resultaat is vaak teleurstellend.

Mijn ervaringen met deze tussenpartners zijn:

- Vaak telefonisch slecht bereikbaar of een ontmoedigend telefoonbeleid, omdat ze liever alle communicatie per email afhandelen.
- Geen garantie dat dit bedrijf de komende jaren ook nog bestaat.
- Maar bovenal absoluut lang niet altijd goedkoper.

Ik verzend geen gigantische hoeveelheden (c.a. 2000 zendingen p/j) maar dit aantal is al ruim voldoende om een serieus verzendcontract overeen te komen met een vervoerder.

Daarnaast waren alle tarieven die ik rechtstreeks bij de vervoerders (DHL en UPS) heb aangevraagd onderhandelbaar.

Ook de klantenservice van DHL en ook UPS zijn erg oplossingsgericht en altijd direct bereikbaar.

Re: Samenwerking DHL

8
Wij werken nu samen met Postcollect, iedere dag worden door GLS de pakketjes bij ons opgehaald en ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben. Inmiddels 8 jaar ervaring met verschillende logistieke partijen als webwinkeleigenaar. Alleen de prijsverhoging begin dit jaar beviel ons iets minder(vooral de manier waarop dat niet duidelijk werd gecommuniceerd), toevallig net een gesprek gehad met DHL maar dan worden de pakketjes naar particulieren door Selektvracht bezorgd en ik weet niet of we daar blij van worden. De prijs die ze boden was wel weer een stuk goedkoper maar goed... Altijd goed om hier de ervaringen te lezen en af en toe eens een tegenbod te krijgen!

Re: Samenwerking DHL

9
De heenweg via Selektvracht (DHL4YOU via het DHL Express netwerk) gaat prima.

Zoals je al is uitgelegd, DHL Express haalt de goederen bij jou op, sorteert het naar hun 14 sorteercentra waar een DHL chauffeur het di tm za voor 9.30 uur aflevert op een Selektvracht depot.

Mijn ervaring op ruim 100 DFY zendingen, is één misser (te verwijten aan sortering bij DHL) de rest is binnen 24u afgeleverd aan de geadresseerde of bij de buren. Bij een burenscan is overigens heel duidelijk. Afgeleverd bij de buren op nummer X.

Retour via Selektvracht/DFY is op dit moment nog om te huilen. Transit tijden van minimaal 48 uur.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Samenwerking DHL

11
DHL Express luchtpost = tientallen euro's duurder
DHL Express wegvervoer = is paar euro duurder dan PostNL
DHL 4 YOU onder DHL Express wegvervoer klantnr = vergelijkbaar met PostNL tarieven; wel iets duurder omdat je afhaling gratis wordt uitgevoerd door DHL. Bij PostNL betaal je nog apart voor de haalservice :(
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Samenwerking DHL

12
Konino schreef:Graag zou ik willen weten of er nog andere tussenbedrijven zijn die via DHL verzenden dan alleen Shops United. Weet iemand nog een bedrijf?
Wij werken met http://www.apclogistiek.nl die tussen ons en DHL in zit. Zijn twee maanden bezig en so far so good. Wat ze helaas niet bieden is een koppeling met (of hulp bij) een DHL module en onze Magento. Daarom heb ik mij aangemeld op dit forum in de hoop daar wat over te vinden :)

Re: Samenwerking DHL

14
Ik ben op dit moment erg ontevreden over Shops United. Bij de helpdesk wordt ik steeds door dezelfde dame geholpen die niet weet hoe ze klanten moet behandelen. Ik ben druk op zoek naar een andere partij want dit gaat gewoon niet meer. Ik laat me zo niet behandelen. Als er maar een afwijking is van het normale dan is het een strijd om een normaal antwoord te krijgen van deze dame.