Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

32
Je kunt ook de online versie van Google Page Speed gebruiken:

https://developers.google.com/pagespeed/

Je haalt nu slechts een score van 24 uit 100, maar dat moet naar 80 uit 100 of hoger voor een goede "user experience".

Wat technische snelheidstest zelden meten, maar bij jouw ontwerp een knelpunt is: je gebruikt een grote, semi-transparante achtergrond, maar die trekt een enorme wissel op grafische rekenkracht. Daardoor kun je zelfs met een grafisch sterke internet-pc nauwelijks scrollen zonder horten of stoten. Omdat die semi-transparante achtergrond weinig meer doet dan je logo licht laten doorschijnen: haal dat weg.
StoreCore.io

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

33
Ward schreef: Wat technische snelheidstest zelden meten, maar bij jouw ontwerp een knelpunt is: je gebruikt een grote, semi-transparante achtergrond, maar die trekt een enorme wissel op grafische rekenkracht. Daardoor kun je zelfs met een grafisch sterke internet-pc nauwelijks scrollen zonder horten of stoten. Omdat die semi-transparante achtergrond weinig meer doet dan je logo licht laten doorschijnen: haal dat weg.
Dat laatste snap ik niet: het logo schijnt helemaal niet door? Je bedoeld dat de achtergrond licht door de content heen schijnt?

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

34
Shark schreef:Dat laatste snap ik niet: het logo schijnt helemaal niet door? Je bedoeld dat de achtergrond licht door de content heen schijnt?
Inderdaad, de hoofdcontainer <div id="content">...</div> staat ingesteld op background: transparent url('../image/bg_trans.png') left top repeat; voor een transparante achtergrond. Maar veel meer dan de helft van de rechtermevrouw linksboven schijnt er niet door die transparante achtergrond.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

36
PaulG schreef:Bij mij een seconde of 8. De plaatjes komen langzaam binnen.
Alle afbeeldingen van de categorieën op de homepage zijn enorm geresized vanaf een grote afbeelding. Geen wonder dat het lang duurt met zoveel grote afbeeldingen. Als die worden vervangen met verkleinde exemplaren is de homepage gelijk een stuk sneller te laden.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

37
Ik kwam dit nog tegen:
Als het artikel om de een of andere reden niet bevalt, kan het geretourneerd worden. De verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Neem in dit geval binnen 3 dagen na ontvangst van je bestelling even contact met ons op. Wij accepteren alleen ongeschonden en ongebruikte artikelen die helemaal intakt zijn. Het bedrag zal dan worden teruggestort exclusief de door ons betaalde verzendkosten. Alle extra kosten voor de retourzending komen voor rekening van de koper. Als een retourzending bij ons ongemeld binnenkomt wordt deze geweigerd.
Al twee redenen waarom ik van mijn koop zou afzien. De wettelijke termijn is 7 werkdagen. Daarnaast mag je ook niet zomaar verzendkosten van het orderbedrag aftrekken. Je dient het volledige bedrag incl. de door de klant betaalde verzendkosten terug te betalen.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

39
@RicardoV: Bedankt voor de aanwijzing, is aangepast. Alleen weet je zeker dat de door de klant betaalde verzendkosten ook terug betaald moeten worden? Volgens Algemene voorwaarden voor een thuiswinkel/webwinkel van de KvK is dat niet zo:
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

@PaulG: Kijk dat was me nou helemaal niet opgevallen! Bedankt

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

40
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Hier staat toch niet dat je de verzendkosten in mindering mag brengen bij het terug betalen?

Je mag de klant 6,75€ of wat het ook is, als verzendkosten laten betalen wanneer hij/zij het terugstuurt. Maar heeft de klant bijv. 20€ betaald voor een product en 3€ verzendkosten bij jou, dan moet je 23€ terugbetalen.

Je zegt dat je het bedrag exclusief de door jullie betaalde verz. kosten terugbetaald. Daar haal ik uit dat je alleen 20€ terugbetaald?

Re: Webshop vernieuwd - feedback welkom

43
ik vind het heel mooi gedaan.
Straalt direct passie en vertrouwens uit.

Eigenlijk het enige dat mij opviel was dat een deel van je productfoto's mooi wit is en goed overeenkomt met de achtergrond en een deel niet.

Kijk maar even bij tassen en dan rechts onderaan model 'amy'.
Dit is ook bij de 'in de spotlight' zo. Kan je misschien verhelpen door dit kader een beetje naar beneden te plaatsen. Waar de achtergrond van de site zelf ook wit is.

Maar dit zijn maar wat hele kleine dingetjes. Ik vind hem super.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

44
Ik zou de homepage toch verbeteren op gebied van SEO.
Slechte title tag en H1 tag - alleen buba b, dus geen relevante keywoorden behalve webwinkel naam.
Bij keyword density geen relevante zoekwoorden die scoren.

Come in were open, is een beetje nutteloos voor een webwinkel.
Retro accessoires en hand made button is niet aanklikbaar. (zou leuk zijn dat je dan naar alle retro of alle handgemaakt kan gaan)


Ik vind het wel een mooie website!

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

45
Bedankt voor je feedback!
veke schreef:Ik zou de homepage toch verbeteren op gebied van SEO.
Slechte title tag en H1 tag - alleen buba b, dus geen relevante keywoorden behalve webwinkel naam.
Ik zal er 's naar kijken. De open-source software die ik gebruik doet dat automatisch.
veke schreef:Bij keyword density geen relevante zoekwoorden die scoren.
Enig idee/tips hoe je dat aan kan passen? Wederom zijn de standaard mogelijkheden (op de homepage) niet optimaal in de sofware.
veke schreef:Come in were open, is een beetje nutteloos voor een webwinkel.
Is een grapje en voornamelijk bedoeld om de balans in het design te houden.
veke schreef:Retro accessoires en hand made button is niet aanklikbaar. (zou leuk zijn dat je dan naar alle retro of alle handgemaakt kan gaan)
Alle producten zijn retro en handgemaakt. Was dat niet duidelijk n.a.v. de banner?
veke schreef:Ik vind het wel een mooie website!
Dank je!

Re: Webshop vernieuwd - feedback welkom

46
kbtje schreef:ik vind het heel mooi gedaan.
Straalt direct passie en vertrouwens uit.
Dank je voor het compliment!
kbtje schreef: Eigenlijk het enige dat mij opviel was dat een deel van je productfoto's mooi wit is en goed overeenkomt met de achtergrond en een deel niet. Kijk maar even bij tassen en dan rechts onderaan model 'amy'. Dit is ook bij de 'in de spotlight' zo. Kan je misschien verhelpen door dit kader een beetje naar beneden te plaatsen. Waar de achtergrond van de site zelf ook wit is.
D'r staan inderdaad nog oude tussen. Veel werk om aan te passen, maar wel mee bezig. Goed dat je het noemt i.i.g.
Over 'in de spotlight': ik dacht ie net in het wit viel, maar dat kan ook aan de rendering van mijn monitoren komen. Ik ga het nog 's onderzoeken.

Re: [www.bubab.nl] - feedback gevraagd

47
Zijn de slofjes ook handgemaakt en wat is tegenwoordig nog handgemaakt.
Ik heb ooit eens een website gezien waar ze handgemaakt houten speelgoed en kinderlampen verkochten.
Als ik dan naar het filmpje keek, zag je dat het met een automatische CNC machine werd gemaakt en daarna de verf erop met een spuitpistool :P
Met handgemaakt verwacht je iets ambachtelijk, iets uniek.
Die slofjes lijken me toch seriewerk (kan me vergissen hoor!)

Wat betreft de juiste keyword density op de homepage.
Maak gewoon een tekst op je homepage die goed leest en waar de belangrijkste keywoorden enkele keren in voor komen.

Re: [www.bubab.nl] - feedback gevraagd

48
De slofjes zijn echt helemaal met de hand gemaakt, nou ja met gebruik van een naaimachine natuurlijk! :D Ook de applicaties op de slofjes zijn zelf uitgetekend en echt handwerk.
En bedankt voor de tip. Ik wou de homepage niet te vol hebben dus expres geen tekst bij gezet, maar dat ga ik nog eens heroverwegen...