Aanvaarden iDEAL?

1
Hallo Mensen!,

Ik had graag even een vraagje gesteld.
Ik ben niet aangesloten bij de KvK en ik heb geen BTW Nummer of handelsregister.
Is het dan mogelijk om iDEAL te aanvaarden als betaaloptie voor mijn webshop?
Bedoelende : Dat een klant een betaling verricht in mijn webshop met iDEAL naar mij via een provider ofzo?
Sorry moest dit een stomme vraag zijn, ben hier redelijk nieuw in!

Dank bij voorbaat
Met vriendelijke groet
Dieter

Re: Aanvaarden iDEAL?

2
DieterSijs schreef:Ik ben niet aangesloten bij de KvK en ik heb geen BTW Nummer of handelsregister.
Een inschrijving in het Handelsregister bij de KvK of een gelijkwaardige buitenlandse registratie is voor iDEAL verplicht.

Re: Aanvaarden iDEAL?

3
Currence heeft zowel de banken als de PSP een tijdje terug een nieuwe regel laten toepassen.
Om iDeal te kunnen accepteren moet je in het bezit zijn van een geldige KvK inschrijving.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aanvaarden iDEAL?

5
iDeal heeft de verplichting dat je KVK moet hebben, providers zoals bv Mollie hebben hierop een controle verplichting en mogen geen iDeal koppeling aan hun klanten geven zolang niet bewezen is dat er een geldige KVK aanwezig is.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Aanvaarden iDEAL?

6
Wow oke,
zoveel duidelijke en snelle antwoorden.
Oke duidelijk dat het niet gaat dan.
Rudy schreef:
DieterSijs schreef:Ik ben niet aangesloten bij de KvK en ik heb geen BTW Nummer of handelsregister.
Waarom niet? Het is tegenwoordig kosteloos om een KvK inschrijving te verkrijgen.

http://www.kvk.nl/over-de-kvk/factuur-kvk/
Wel omdat ik van België ben en een onderneminsnummer en BTW nummer aansluiten kost bij ons wel wat.Ook ben ik nog niet helemaal rond met m'n bedrijfsbeheer.
Toch bedankt voor de antwoorden hoor!
Groetjes van Dieter!

Re: Aanvaarden iDEAL?

8
Maurice,
Ik had misschien nog een lastige vraag.
Maar ik weet hier eigenlijk nog niet veel van.
Kan ik me als Belg inschrijven bij de KvK,of is dat alleen voor mensen uit Nederland.
En zoniet is er dan een manier om een ondernemingsnummer aan te vragen zonder diploma bedrijfsbeheer?
Groetjes Dieter

Re: Aanvaarden iDEAL?

10
Ohzoja,
Oke bedankt voor het antwoord hoor!
Klinkt eigenlijk wel logisch dat je een vestigingsadres moet hebben in Nederland.
Nogmaals sorry voor de stomme vragen
Groetjes Dieter

Re: Aanvaarden iDEAL?

11
DieterSijs schreef:Maurice,
Ik had misschien nog een lastige vraag.
Maar ik weet hier eigenlijk nog niet veel van.
Kan ik me als Belg inschrijven bij de KvK,of is dat alleen voor mensen uit Nederland.
En zoniet is er dan een manier om een ondernemingsnummer aan te vragen zonder diploma bedrijfsbeheer?
Groetjes Dieter
Als Belg kun je je eigen inschrijven bij de KVK, zo kan een Nederlander zich inschrijven in Belgie bij als ondernemer. Dan krijg je ook een Be BTW nummer

(ik spreek hier uit ervaring overigens omdat wij ook een Belgische nevenvestiging hebben te Kalmthout)

Ons hoofdkantoor is dus in NL en hebben nevenvestiging in Be
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Aanvaarden iDEAL?

12
Jordi schreef:Zover mij bekend is moet je een vestigingsadres hebben in Nederland.
Dat is dus niet zo, mag virtueel zijn :)
Je hebt er geen kantoor oid nodig.

Voorwaarden is een EU identiteit hebben :)
enkel bij banken kunnen ze erg moeilijk doen om een rekening voor je te openen.

Ook Belgische klanten van mij krijgen bij Mollie een iDeal aansluiting op vertoon van hun bedrijfsmatige inschrijving in combo btw nummer.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.