Hallo,
Ik ben recentelijk een website icm webshop gestart. Nu wil ik consumenten ook de mogelijkheid bieden om regionaal de bestellingen op te halen bij bijv. plaatselijke winkels of benzinestations ipv verzendkosten te moeten berekenen. Nu ben ik op zoek wat een redelijk vergoedingstarief voor deze dienst kan zijn? Het betreft mijn inziens ook een win-win situatie als je hier bijvoorbeeld gebruik maakt van de kleine zelfstandige die daarbij ook traffic naar haar winkel genereert. Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen? Mvg. Nanne
Re: Kosten afhaalpunt
3Ik begrijp dat je zelf een netwerkje wilt opbouwen van afhaalpunten bij jou in de regio.
Je zult per ondernemer het gesprek moeten aan gaan, hoeveel meer traffic ga jij naar zijn winkel lokken; en hoeveel handelingen (tijd) is hij er aan kwijt; regel jij het transport naar zijn winkel; gaat hij ook voor jou de betalingen afhandelen of is dat al in jouw online kassa geregeld?
Wij handelen ook verhuurklanten af voor andere verhuurbedrijven (binnen en buiten de regio). Als 'afgifte en retourpunt', we ontvangen zijn klant, nemen de persoonsgegevens over, geven uitleg over de materialen en helpen inladen. Gemiddeld genomen ben ik of een collega al 15 minuten kwijt; daarnaast nog 1 - 5 minuten voor retour. Hiervoor vragen we 15,00 excl. BTW per klant. Daarnaast slaan we in de tussen tijd de materialen van het bedrijf op, gebeurd rustig dat men het weken laat slingeren tot men het weer nodig heeft of in de buurt is.
Als wij de betaling moeten afhandelen vragen we 5% vh te ontvangen bedrag.
Ik heb dan hier geen winkel zitten om aan de betreffende klant extra producten of diensten te slijten. Het is dus gewoon 1:1 afhandeling namens een collega ondernemer.
Maak voor jezelf de overweging of je niet gebruik wilt gaan maken van een bestaand netwerk van servicepoints. Om als voorbeeld te geven:
http://www.postnl.nl/locatiewijzer
http://www.dhlsp.nl
Je zult per ondernemer het gesprek moeten aan gaan, hoeveel meer traffic ga jij naar zijn winkel lokken; en hoeveel handelingen (tijd) is hij er aan kwijt; regel jij het transport naar zijn winkel; gaat hij ook voor jou de betalingen afhandelen of is dat al in jouw online kassa geregeld?
Wij handelen ook verhuurklanten af voor andere verhuurbedrijven (binnen en buiten de regio). Als 'afgifte en retourpunt', we ontvangen zijn klant, nemen de persoonsgegevens over, geven uitleg over de materialen en helpen inladen. Gemiddeld genomen ben ik of een collega al 15 minuten kwijt; daarnaast nog 1 - 5 minuten voor retour. Hiervoor vragen we 15,00 excl. BTW per klant. Daarnaast slaan we in de tussen tijd de materialen van het bedrijf op, gebeurd rustig dat men het weken laat slingeren tot men het weer nodig heeft of in de buurt is.
Als wij de betaling moeten afhandelen vragen we 5% vh te ontvangen bedrag.
Ik heb dan hier geen winkel zitten om aan de betreffende klant extra producten of diensten te slijten. Het is dus gewoon 1:1 afhandeling namens een collega ondernemer.
Maak voor jezelf de overweging of je niet gebruik wilt gaan maken van een bestaand netwerk van servicepoints. Om als voorbeeld te geven:
http://www.postnl.nl/locatiewijzer
http://www.dhlsp.nl
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Re: Kosten afhaalpunt
4Ik weet dat Post NL deze service volgens mij kostenloos aanbiedt. Daarbij bieden ze de technische ondersteuning die behoort tot je checkout. Waarom zou je extra kosten gaan berekenen voor deze service?
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Kosten afhaalpunt
5Niet kosteloos, want de webwinkel betaalt de kosten voor verzending naar het afhaalpunt.jeroenvanuden schreef:Ik weet dat Post NL deze service volgens mij kostenloos aanbiedt. Daarbij bieden ze de technische ondersteuning die behoort tot je checkout. Waarom zou je extra kosten gaan berekenen voor deze service?