Hallo Allemaal,
Las het Stappenplan webwinkel starten op antwoordvoorbedrijven.nl en vraag mij nu af hoeveel mensen hier nu daadwerkelijk staan ingeschreven bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en hun bedrijf bij de gemeente hebben gemeld.
Ik ken persoonlijk niemand die dit heeft gedaan en hoor daar nooit problemen over. Ik heb geen klanten aan deur en pakketjes komen gewoon met de post mee, dus ik veroorzaak geen overlast. Melden bij de gemeente lijkt mij dan ook alleen slapende honden wakker maken.
Vriendelijke groet.
Re: HBD en Gemeente
2Het HBD is iets dat vanzelf gaat vaak. Veel webwinkeliers willen liever niet bij het HBD, maar soms heb je geen keus. Ze vinden jou en je bent dan verplicht die factuur te betalen (even los van de discussie waarin veel forumleden succesvol bezwaar maken daartegen).Alexandra365 schreef:vraag mij nu af hoeveel mensen hier nu daadwerkelijk staan ingeschreven bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en hun bedrijf bij de gemeente hebben gemeld.
De reactie van gemeentes is verschillend per gemeente. Veel gemeentes vinden het prima. Bij veel gemeentes is het vooral een kwestie of buren klagen. In zeldzame gevallen komen gemeentes zelf met de info dat je moet verkassen. Boetes e.d. (voor een beetje normale gevallen dus zonder enorme showrooms e.d.) zijn mij niet bekend dus soms is thuis starten en niet melden inderdaad een optie.
Een risico-analyse die je zelf kunt maken dus, en per gemeente zal verschillen.
Nu op mijn weblogs:
3Bedankt Dirkjan,Ze vinden jou en je bent dan verplicht die factuur te betalen (even los van de discussie waarin veel forumleden succesvol bezwaar maken daartegen).
Ik heb even gezocht op het bezwaar maken van andere leden en kan hier wel iets mee. Verder wachten we af tot wanneer we informatie/inschrijving gaan krijgen.
Wat betreft de gemeente. Onze gemeente doet over het algemeen niet zo moeilijk, dus ik wil het eventueel wel gaan wagen om zo problemen te voorkomen.
4Las net ook nog dit:
http://www.ser.nl/nl/sitecore/content/I ... oppen.aspx
Ga dus gewoon bezwaar maken en wacht dit jaar af.
http://www.ser.nl/nl/sitecore/content/I ... oppen.aspx
Ga dus gewoon bezwaar maken en wacht dit jaar af.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Gemeente gewoon aanvragen zekere voor het onzekere als mensen kwaad willend zijn trek jij aan het korste eind als je niet door geeft. en persoonlijk vind ik het ook wel netjes. trouwens dit geld ook voor als je een huishuurt even vragen of het mag. want daar kan nog wel eens wat problemen geven.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
www.genzobiedmeer.nl
6Bedankt. Ik heb inderdaad contact gezocht met de gemeente, maar tot op heden nog geen bericht. De ambtenaren hebben het zeker druk