Overstappen op andere en vooral betere software is een groeispurt die velen van ons meemaken. Ik bedoelde dus ook vooral: laat je als ondernemer vooral niet beperken door onmogelijkheden die anderen hebben bedacht.TiaID schreef:Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat ik het daarom niet aan ga bieden Ik ga kijken hoe ik dat wel op kan lossen met het huidige systeem.
Re: Achteraf betalen topic
62@ Ward , nee dat begrijp ik Ik heb zelf ervaring met Magento en Prestashop en nu dus ook Woocommerce. Van alle 3 vind ik woocommerce er met stip boven uit springen. Alleen nu even een min punt ondekt Maar gezien het aantal mensen die bezig zijn met woocommerce (plugins maken etc) , denk ik dat dit snel opgelost zal worden.
En voor nu vind ik het overstappen naar een ander systeem niet nodig, aangezien ik pas een half jaar geleden zelf van prestahop naar woocommerce ben gegaan.
En voor nu vind ik het overstappen naar een ander systeem niet nodig, aangezien ik pas een half jaar geleden zelf van prestahop naar woocommerce ben gegaan.
Re: Achteraf betalen topic
63Een tijdje terug probeerde ik Billink dus te bereiken maar nooit meer iets van gehoord. Afterpay wilde dit wel doen, maar dan willen ZIJ bepalen wat ik maximaal aan de klant mag factureren voor die dienst.
Nu doen we het al meerdere maanden zelf, het bevalt prima. Eigenlijk nooit echt gedonder mee, alleen ongeveer 50% heeft een betalingsherinnering nodig voordat ze betalen. Ongeveer 10% daarvan nog een aanmaning en uit mijn hoofd 3 klanten betaalden pas na een tweede aanmaning. Nog nooit géén geld gehad. Wij leveren dan wel grotendeels aan bedrijven.
Opvallend is dat de 'grotere' bedrijven vaak het laatst betalen. En de hogere factuurbedragen worden vaak sneller voldaan dan de rekeningen van een paar tientjes.
Of dit écht on-topic is weet ik niet, maar ik dacht dat dit wel een leuke toevoeging is voor dit onderwerp.
Nu doen we het al meerdere maanden zelf, het bevalt prima. Eigenlijk nooit echt gedonder mee, alleen ongeveer 50% heeft een betalingsherinnering nodig voordat ze betalen. Ongeveer 10% daarvan nog een aanmaning en uit mijn hoofd 3 klanten betaalden pas na een tweede aanmaning. Nog nooit géén geld gehad. Wij leveren dan wel grotendeels aan bedrijven.
Opvallend is dat de 'grotere' bedrijven vaak het laatst betalen. En de hogere factuurbedragen worden vaak sneller voldaan dan de rekeningen van een paar tientjes.
Of dit écht on-topic is weet ik niet, maar ik dacht dat dit wel een leuke toevoeging is voor dit onderwerp.
Ex: webwinkelier.
Huidig: Jr. SEO specialist
Huidig: Jr. SEO specialist
Re: Achteraf betalen topic
64Nou, ik heb sinds vandaag de optie Rembours aan de winkel toegevoegd. Als extra kosten reken ik €13,- . Aan dit bedrag kom ik door het verschil te nemen tussen de normale verzendkosten en de rembourskosten. Bovenop dat verschil komt een klein beetje (€1.15) voor de extra handelingen (regeltjes zijn prima maar ik ga er niet steeds zelf voor bloeden) en dan heb je de €13,- .
Lijkt enkel aantrekkelijk voor de klant wanneer deze een flinke bestelling doet van enkele honderden euro's. Gelukkig komt dat in mijn winkel redelijk vaak voor dus is het niet helemaal voor niets. Voor een kleine bestelling zijn de bijkomende kosten voor rembours niet in verhouding.
Lijkt enkel aantrekkelijk voor de klant wanneer deze een flinke bestelling doet van enkele honderden euro's. Gelukkig komt dat in mijn winkel redelijk vaak voor dus is het niet helemaal voor niets. Voor een kleine bestelling zijn de bijkomende kosten voor rembours niet in verhouding.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Achteraf betalen topic
65Ik bied het op dezelfde wijze aan als Peer, maar via een extra optie die men apart moet bijkopen en NOOIT maakt iemand er gebruik van (gelukkig!).
Re: Achteraf betalen topic
66Zoals vaak bij WooCommerce: is een plugin voor:TiaID schreef:Helaas is het met Woocommerce niet mogelijk om extra kosten hiervoor in rekening te brengen. Niet voor rembours en ook niet via een andere vorm van achteraf betalen.
http://www.appsxtreme.com/shop/gateway- ... ocommerce/
zelf niet geprobeerd, maar lijkt me de moeite waard. Voor $20 = €15 lijkt me dat nog te overzien!
(off topic: ik vind WooCommerce ook een heel fijn systeem, voor ontwikkelaars in elk geval 1000x toegankelijker dan het monster dat Magento is... Magento 2 durf ik nog wel aan, nog even een halfjaartje/jaartje wachten. In 2 hoef je niet op 10 verschillende plekken met complexe directorystructuren je plugin/thema te bouwen.)
Re: Achteraf betalen topic
67dank je voor de tip !
Had namelijk al op internet etc al gezocht en ook op wordpress sites etc gelezen, en had een paar keer gelezen dat het nog niet mogelijk was .. dus vandaar
Maar thanks !
Had namelijk al op internet etc al gezocht en ook op wordpress sites etc gelezen, en had een paar keer gelezen dat het nog niet mogelijk was .. dus vandaar
Maar thanks !
Re: Achteraf betalen topic
68hier kun je stemmen om het op te laten nemen als core-functie in WooCommerce...
Re: Achteraf betalen topic
70Wij zijn een beginnende webwinkel en maken gebruik van Buckaroo. Hier zijn we erg tevreden over. Nu zijn wij ook van plan om achteraf betalen mogelijk te maken, maar 5% + nog iets is net teveel voor ons. Het gemiddelde orderbedrag is niet zo hoog met ons product. Nu zijn wij van plan om het zelf te gaan aanbieden, maar willen toch graag iets van een check uitvoeren. Hebben jullie hier ervaring en of suggesties voor?
Wij leveren alleen aan particulieren klanten.
Met vriendelijke groet,
Wij leveren alleen aan particulieren klanten.
Met vriendelijke groet,
Re: Achteraf betalen topic
71Je kunt natuurlijk gewoon een standaard bedrag rekenen aan de klant die graag achteraf wil betalen en dan gebruik maken van die '5% + nogwat'
Re: Achteraf betalen topic
73En de logische vraag hierop: waarom?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Re: Achteraf betalen topic
74Maurice, daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar.inetverhuurshop schreef:En de logische vraag hierop: waarom?
Re: Achteraf betalen topic
75- Onvolkomenheden in hun administratie, in nadeel van de webwinkel eigenaar financieel
- Vraag stellen, wachten tot je ons weegt en er zelf achteraan gaat voor je antwoord krijgt
Dat waren de 2 voornaamste redenen, en hun afschuif systeem onderling in collega's
- Vraag stellen, wachten tot je ons weegt en er zelf achteraan gaat voor je antwoord krijgt
Dat waren de 2 voornaamste redenen, en hun afschuif systeem onderling in collega's
Re: Achteraf betalen topic
76Oke, je hebt minder prettige ervaringen met Afterpay.
en nu? Ga je het (weer) zelf doen, of aan welke partij ga je het nu uitbesteden?
en nu? Ga je het (weer) zelf doen, of aan welke partij ga je het nu uitbesteden?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Re: Achteraf betalen topic
77Onze ervaring zijn inderdaad minder positief, wellicht dat ze voor andere wel perfect werken
Wij gaan een andere betaalprovider benaderen voor meer informatie.
Wij gaan een andere betaalprovider benaderen voor meer informatie.
Re: Achteraf betalen topic
78Herken het wel hoor.Maurice schreef:Onze ervaring zijn inderdaad minder positief, wellicht dat ze voor andere wel perfect werken
Wij gaan een andere betaalprovider benaderen voor meer informatie.
Op het begin ook gewoon facturen totaal niet gehad, moest ik er achteraan om de facturen maar te krijgen. Betalingen die niet op tijd binnen komen...
Re: Achteraf betalen topic
79Inmiddels weer wat verder, en hebben besloten gezien we toch de eigen kracht van ontwikkelen hebben intern en vergaande mogelijkheden om checks uit te voeren in eigen beheer om het zelf te doen.