Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

1
Beste webshop-eigenaren,

Zelf beheer ik geen webshop, maar ik wil alle vragen omtrent Facebook marketing beantwoorden. Ik beheer een aantal pagina's van mezelf en andere pagina's van klanten en inmiddels ben ik redelijk thuis in wat wel en niet werkt. Waar je wellicht mee zit:

- hoe kan ik mijn pagina leuker maken voor fans?
- in hoeverre is het verstandig FB te koppelen met mijn webshop
- waar haal ik geïnteresseerde fans vandaan?
- zou het voor mijn webshop verstandig zijn om tabs te installeren of juist niet?
- hoe promoot ik mijn pagina (eventueel door te barteren)?
- is het verstandig om like & share acties te houden?
- hoe krijg ik meer response op mijn posts?
- is het verstandig om het beheer van mijn pagina uit te besteden?

Veel vragen die niet eenduidig te beantwoorden zijn. Het hangt vaak af van de branche waarin je actief bent en van jouw eigen doelstellingen op Facebook. Al met al ben ik zeer benieuwd naar jullie vragen en ik zal met veel plezier mijn visie delen.

Shoot! ;)

Tjeerd

Re: Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

3
Be-Slank schreef:hoe sta jij tegenover like en share acties?

Ikzelf ben daar helemaal klaar mee en stoor me al behoorlijk aan al die spam van bedrijven en mensen die speciale facebook accounts hebben aangemaakt om alles te liken.
Die vraag stellen mensen mij vaak. Persoonlijk heb ik ik niet veel tegen de like & share acties, maar ik begrijp dat anderen zich eraan kunnen storen. Gelukkig is het wel vrij eenvoudig om vrienden die er veelvuldig aan mee doen niet meer weer te geven in het nieuwsoverzicht. Voor jou wellicht een tijdelijke oplossing tot Facebook maatregelen neemt?

Vanuit het perspectief van de ondernemer gezien snap ik de like & share acties wel. Toegegeven, er komt win-publiek op af, maar ook 'normale fans' vinden het leuk als er een mooie prijs wordt weggegeven. Facebook doet er niets aan en tot die tijd zullen ondernemers eieren voor het geld kiezen en op deze manier extra fans aantrekken.

MVG,
Tjeerd

Re: Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

4
Beste Tjeerd,

Wij zien social media als een belangrijk instrument en vinden het ook belangrijk hier een publiek voor op te bouwen. Laatste tijd zijn we druk bezig met het promoten van onze facebook pagina. Geef je ook feedback over specifieke pagina's? Ben benieuwd hoe wij het op dit moment doen volgens jou en wat jij persoonlijk anders zou aanpakken.

Zoek bij facebook op onze webite en waarschijnlijk kom je bij onze pagina terrecht.

Vriendelijke groeten,

Davey
Voordelig en snel een professionele website || http://www.eenwebsitekopen.nl/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

5
Davey schreef:Beste Tjeerd,

Wij zien social media als een belangrijk instrument en vinden het ook belangrijk hier een publiek voor op te bouwen. Laatste tijd zijn we druk bezig met het promoten van onze facebook pagina. Geef je ook feedback over specifieke pagina's? Ben benieuwd hoe wij het op dit moment doen volgens jou en wat jij persoonlijk anders zou aanpakken.

Zoek bij facebook op onze webite en waarschijnlijk kom je bij onze pagina terrecht.

Vriendelijke groeten,

Davey
Inmiddels je pagina bekeken en het ziet er lekker actief uit Davey. Je zou zelfs nog wat meer kunnen posten, want bedenkt goed, hoe meer je post des te vaker je mensen de kans geeft om over je te praten. Ik kom ook veel ondernemers tegen die bang zijn om iedere dag te posten, maar tot twee posts per dag kun je altijd gaan. Er zullen wellicht wat ongeïnteresseerde 'fans' afhaken, maar doordat je veel aanwezig bent ontstaat er ook meer aanwas van nieuwe fans die wél fan blijven. Meer posten werkt dus ook als een soort filter.

Wat ik erg goed vind is dat jullie de aanvulling op het assortiment communiceren. Zo krijg je langzaam een idee van wat jullie fans gave producten vinden en wat niet. Op den duur zou dat een positieve invloed moeten hebben op jullie inkoop.

Stuur mij anders even een vriendschapsverzoek op FB (tjeerd korse), ik heb nog meer ideeën om jullie shop groot te krijgen op Facebook.

Voor andere mensen in dit topic: meld me gerust aan (tjeerd korse), voor een korte chatsessie over jouw pagina...

Re: Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

6
Hallo Tjeerd,

Nu je het zo aanbied.
Hoe krijg ik meer "fans" in andere woorden, hoe promoot ik mijn pagina.
Bij elke verzonden bestelling zit een visite kaartje met het facebook adres, er staat een banner op de webshop, in elk mailtje staat hij in de handtekening. I don't get it

Dat "te actief" heb ik ook wel wat. Maar ik moet dus vaker posten zie ik :)

Ben benieuwd!

Groeten,
Frits
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

7
Elecs schreef:Hallo Tjeerd,

Nu je het zo aanbied.
Hoe krijg ik meer "fans" in andere woorden, hoe promoot ik mijn pagina.
Bij elke verzonden bestelling zit een visite kaartje met het facebook adres, er staat een banner op de webshop, in elk mailtje staat hij in de handtekening. I don't get it

Dat "te actief" heb ik ook wel wat. Maar ik moet dus vaker posten zie ik :)

Ben benieuwd!

Groeten,
Frits
Hoi Frits,

Gelukkig zijn er nog veel meer mogelijkheden om fans te krijgen. Hier enkele tips:
- promoot je pagina via andere pagina's;
- maak gebruik van je netwerk op LinkedIn;
- zorg dat je aan een nieuwsbrief/aanbiedingen-bestand bouwt waar je ook je social kanalen kunt promoten;
- doe een kaartje met een speciale aanbieding voor FB-fans bij iedere bestelling i.p.v. een visitekaartje, mensen hebben vaak een incentive nodig om enthousiast te raken;
- zoek op sitedeals onder de rubriek promotie of adverteren om je pagina te promoten;
- bovenal, maak je fanpagina leuk door content te plaatsen die je zelf ook zou willen lezen, mocht je ideeën daarvoor willen of onderhoud uitbesteden, meld me gerust aan op FB.

Facebook Ads zou ik zelf niet snel doen, omdat het relatief duur is t.o.v. andere vormen van promotie.

Tjeerd

Re: Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

8
tjeerdkorse schreef: Facebook Ads zou ik zelf niet snel doen, omdat het relatief duur is t.o.v. andere vormen van promotie.

Tjeerd
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als je Facebook Ads goed toepast dan kan je veel likes krijgen voor weinig geld. Toegespitst op je doelgroep en in je geïnteresseerd. Daarna kan je deze mensen gratis bereiken zo vaak je wilt, dit maakt het een geweldige en relatief goedkope tool.

Sterker nog, Facebook Ads zijn de enige manier gebleken waarop er redelijk snel likes vergaard kunnen worden in mijn ervaring.
Gx. Media

Re: Aangeboden: Hulp bij vragen omtrent Facebook

9
grr0x schreef:
tjeerdkorse schreef: Facebook Ads zou ik zelf niet snel doen, omdat het relatief duur is t.o.v. andere vormen van promotie.

Tjeerd
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als je Facebook Ads goed toepast dan kan je veel likes krijgen voor weinig geld. Toegespitst op je doelgroep en in je geïnteresseerd. Daarna kan je deze mensen gratis bereiken zo vaak je wilt, dit maakt het een geweldige en relatief goedkope tool.

Sterker nog, Facebook Ads zijn de enige manier gebleken waarop er redelijk snel likes vergaard kunnen worden in mijn ervaring.
Dat ben ik met je eens. Via de advertenties op facebook nemen de likes bij ons ook in razend snel tempo toe! En elk berichtje wat vervolgens plaatsen wordt gezien, zie het dus ook meer als een investering.
Voordelig en snel een professionele website || http://www.eenwebsitekopen.nl/