Hoe betaalt den Belg? Of: welke betaalopties wil hij zien?

1
Webshoppen is in België nog LANG niet zo groot als in Nederland maar de afgelopen drie jaar zie ik steeds meer Belgen bij mijn site bestellen. Alleen zie ik vaak errors in het betaalproces. Ze klikken maar wat, snappen het niet.

In Nederland heb je natuurlijk 96% iDeal, 3% Paypal en 1% die liever een bankoverboeking doet. Creditcard wordt nauwelijks gebruikt.

In België heb je natuurlijk ook Paypal en creditcard, en een soort tegenhanger van iDeal (direct-e-banking). Verder nog zoiets als Sofortpayment (o.i.d.?)

Wie weet hier meer over? Een linkje naar een pagina met wat staafdiagrammen van betaalopties in België?

Re: Hoe betaalt den Belg? Of: welke betaalopties wil hij zie

4
ik heb shops in belgie, dus kan je wel op weg helpen. Ideal kan enkel gebruikt worden door nederlanders, niet door Belgen. Of ze wonen vlak aan de grens en hebben ook een nederlandse rekening, dan gebruiken ze misschien ook ideal.
Een belg betaald vooral met mister cash, en in mindere mate door overschrijving. Naargelang wat je verkoopt kan paypal ook aan te raden zijn, maar dan enkel als je doelgroep op de technologische markt zit.
Technologische gadgets en computercomponenten e d worden door paypal betaald, normale huishoudgezinnen artikelen (als je begrijpt wat ik bedoel) niet.
Hou er wel rekening mee dat de kosten voor mister cash beduidend hoger liggen dan ideal, en dat paypal nog duurder is.

P.S: nog even iets over de informatie hierboven van
http://www.gfknieuws.nl/fashion-shoppen ... rschoenen/

Hier zou ik niet veel rekening mee houden, en waarom niet? omdat dit over kleding gaat, en in belgie dus vooral over 3suisses. Dat afhaalpunt dat aangehaald wordt(45 %) is omdat 3suisses werkt met kialapunten, dus de mensen moeten dat zelf gaan afhalen in het dichtbijzijnd kialapunt
En die acceptgiro internet is ook met een kilo zout te nemen, want veel mensen betalen pas achteraf bij 3suisses. Zij hebben dan ook een scherp beleid als u niet op tijd betaald.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe betaalt den Belg? Of: welke betaalopties wil hij zie

5
Die tabel lijkt mij ook sterk. Volgens mij is het algemeen bekend dat in NL meer dan 90% met ideal betaald. Als iemand hier een webshop heeft mét ideal en andere betaal mogelijkheden, waarbij minder dan 50% via ideal betaald, wil ik dat wel eens horen!

90% haal ik ook niet, omdat men bij mij gratis ook met AfterPay kan betalen. Daardoor is het % AfterPay betalingen bij mij relatief hoog. Dan heb ik nog de Belgische klanten die over het algemeen met PayPal betalen / via creditcard. Bankcontact is bij mij een betaal methode die juist erg weinig gekozen wordt!

Dus nog in het kort, mijn ervaring is dat Belgen toch vooral met creditcard of rechtstreeks met PayPal betalen. Betaal optie PayPal is in elk geval voor Belgische klanten onmisbaar. Bankcontact is aan te raden om ook op de website te zetten, omdat het wel gebruikt wordt.

Dan is het bij Belgische klanten ook nog een iets hoger percentage dan bij Nederlandse, die graag via een handmatige bank transactie vooruit betalen. Dit is allicht te wijten aan het ontbreken van een achteraf betaal mogelijkheid en ideal voor Belgen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!