Home'Pay en andere belgische mogelijkheden

1
In een van mijn webshops krijg ik een steeds groter aantal Belgische klanten. Op dit moment heb ik een Belgische betaalrekening aangevraagd zodat ook de Belgische klanten ons snel en gemakkelijk kunnen betalen. (dus ook sneller de goederen zullen ontvangen)

Helaas heeft België geen iDEAL achtige zoals in Nederland.

De Betaalrekening heb ik bij ING welke als online betaalmethode Home'Pay aanbieden. Maar volgens mij is dit alleen bruikbaar voor ING België klanten.

Mr Cash heb ik ook wel eens gezien? maar volgens mij is dit ook niet dekkend.

Wie weet welke online betaalmethodes er zijn voor het geautomatiseerd geld ontvangen vanuit België?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Dank..

MultiSafepay bha.. Dat heb ik eens gehad... maar dat kost je dus gewoon zo veel omzet omdat klanten zich opnieuw moeten registreren daar... Nooit meer MultiSafepay voor mij. Ja als je een PLUS account neemt hoeft dat niet.... Maar ik vertik daar extra voor te betalen :)

Maar eens praten met de Belgische bank of ik MRcash contract kan krijgen...

6
In opkomst zijnde DIRECTebanking is in België vrij "dekkend" evenals in UK, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ook in Nederland is dit dekkend, echter werken de banken dit een beetje tegen als "onveilig".

ICEPAY werkt hier o.a. mee in België

Is onderdeel van Payment-Network, hierbij de website: http://www.directebanking.com
~ Yvo

7
Ugo schreef:echter werken de banken dit een beetje tegen als "onveilig".
Voor zover ik weet doen enkel de Nederlandse banken dat. Je weet wel, die banken die in Nederland iDEAL hebben en liever geen Duitse concurrent willen, die zeggen dat hun eigen systeem veiliger is. ;-)

Verder ben ik van mening dat ze daar nog gelijk in hebben ook. Maar dan nog moet je niet alles letterlijk geloven wat partijen over hun directe concurrenten zeggen.

8
DirectEbanking krijgt inderdaad vooral in Nederland de wind van voren en bij Nederlandse klanten zal het ook nooit een populair betaalmiddel worden aangezien we een goed alternatief hebben, namelijk iDeal.
In andere landen is het echter wel een zeer veel gebruikt betaalmiddel en daarbij is het ook nog eens erg voordelig voor de ondernemer. De transactietarieven zijn namelijk 1% of €0,50
De ondernemer kan zelf bepalen wat voor hem het gunstigste is.

MrCash/Bancontact is overigens niet alleen via Ogone of Multisafepay verkrijgbaar voor ondernemers.
Ook Card Gate Plus: http://pspcheck.nl/card-gate-plus-review
Deze PSP is nog goedkoper dan Multisafepay dus wellicht een interessante optie...

Succes!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

10
ik lees veel dat assurepay wel goedkoop en handig is.

11
veke schreef:ik lees veel dat assurepay wel goedkoop en handig is.
Assure Pay is inderdaad goedkoop en handig, maar bied alleen iDeal en dat was niet de vraag van dit toppic.

12
Ik werd vandaag geattendeerd op Maestro Online.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Werkt het voor de webwinkelier net als iDeal m.b.t. gegarandeerde betalingen of ben je hiermee net zo vogelvrij als met creditcard betalingen?
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

13
Heb na het lezen van dit topic de card gate plus optie eens van naderbij bekeken en ik moet zeggen dat deze me wel aanstaat.

Zijn er meerdere mensen met ervaring rond deze dienst?

Tweede vraagje.
Binnenkort gaat mijn webwinkel online en momenteel ben ik bezig met, u raadt het al, de verschillende betalingsmodaliteiten te integreren.

Ik lees echter zoveel zwijnerij over creditcardfraudes en paypalfopjes dat ik me afvraag of ik deze betalingsmodaliteiten wel hoef (ideal is geen optie daar ik om te beginnen vooral op belgie mik, belg zijnde ;))...

Ik werk namenlijk als dropshipper en had/heb me eigenlijk voorgenomen dat ik pas bestel (bij mijn fabrikant) op het moment dat ik het geld op mijn rekening heb.
Zijn overschrijving, Mrcash/bancontact gecombineerd met enkele online bank-tools (bvb KBC online) voldoende om de bonafide klanten daadwerkelijk aan boord te hijsen of zal dit teveel repercussies op mijn conversie hebben?

14
Filemon schreef:Ik lees echter zoveel zwijnerij over creditcardfraudes en paypalfopjes.
Je moet niet alles geloven wat je leest. Natuurlijk gaan er dingen mis en de risicos zijn zeker groot in vergelijking tot inderdaad de in Nederland populaire methode iDEAL. Die is voor webwinkeliers ongelofelijk positief.

Maar weet je ook hoe ontzettend veel er goed gaat via Paypal en Creditcards? Hoeveel omzet deze twee methoden genereren voor verschillende webwinkels? Stel je hebt 5% fraude en kan daarvan ook nog eens 4% verminderen door allerlei goede checks dan is het gewoon een kwestie van zo groot mogelijk worden.

En ja met 1% maak je veel shit mee en dus lees je online de meest bizarre verhalen. Die 99% waar alles goed gaat publiceert dat namelijk niet online. Dat lees je alleen uit zaken als "Ecommerce in Belgie weer 20% meer geworden dit jaar" of "De ene webwinkel neemt de andere over voor 5 miljoen".

Zeker grotere webwinkels balen van de omzet die die 1% hen ontneemt en doen er alles aan om ook die fraudeurs te pakken te krijgen, maar al met al zijn bijna alle webwinkeliers die ik ken tevreden met creditcard en Paypal klanten.