Betalingsmethode voor webshop

1
Beste mensen,

Ik ben een tijdje terug een webshop gestart, en het draait goed. Dit is mijn eerste webshop, en sommige dingen zijn ook nog een beetje nieuw voor mij, waaronder betalingsmethodes.

Momenteel heb ik de opties bankoverschrijving & IDeal als betalingsmethodes. IDeal is het meest gebruikte online betalingsmethode dus deze kon uiteraard niet ontbreken.

Nu wil ik deze lijst van betalingsmethodes graag wat uitbreiden zodat mensen wat meer keuzes/opties hebben om uit te kiezen, of nja zodat er wat meer opvulling is. Nu is mijn vraag wat zou er nog meer goed bij passen bij een webshop zoals de mijne?

De kosten van de betalingsmethodes nemen wij voor onze rekening, dus dat verminderd uiteraard de wat duurdere opties als Paypal. Overigens denk ik niet dat veel mensen via paypal zouden betalen op de site.

IDeal zal nog steeds de meest gebruikte optie zijn, dus het is wat meer als opvulling bedoeld..

Alvast bedankt!
http://www.Ciggie.nl - Voor al uw elektronische sigaretten & accessoires

Re: Betalingsmethode voor webshop

2
Een achteraf betaalmethode is verplicht. Dit is ook één van de voorwaarden om toegelaten te worden bij het Webshop Keurmerk. Blijkbaar hebben ze zitten slapen.

Achteraf betaalmethode is bijvoorbeeld rembours of je zou op rekening kunnen leveren middels partijen zoals Klarna, Billink, Sisow, etc.

Re: Betalingsmethode voor webshop

3
frafra schreef:Een achteraf betaalmethode is verplicht. Dit is ook één van de voorwaarden om toegelaten te worden bij het Webshop Keurmerk. Blijkbaar hebben ze zitten slapen.

Achteraf betaalmethode is bijvoorbeeld rembours of je zou op rekening kunnen leveren middels partijen zoals Klarna, Billink, Sisow, etc.
Bedankt voor de reactie frafra!

Ik heb er al een eens over nagedacht, en het is volgens mij zelfs wettelijk verplicht een (gedeeltelijke) achteraf betaalmethode te hebben. Ik zal me zeker even in een achteraf betaalmethode gaan verdiepen, bedankt!
http://www.Ciggie.nl - Voor al uw elektronische sigaretten & accessoires

Re: Betalingsmethode voor webshop

4
Met een bankoverschrijving en/of iDEAL kun je ook gewoon aan je wettelijke verplichtingen en die voor het Webshop Keurmerk voldoen.

Maar om je concrete vraag te beantwoorden: naast iDEAL en bankoverschrijvingen kom je toch al gauw uit bij creditcards en PayPal als aanvullende betaalmethoden, dus inderdaad de duurdere alternatieven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Betalingsmethode voor webshop

5
Ward schreef:Met een bankoverschrijving en/of iDEAL kun je ook gewoon aan je wettelijke verplichtingen en die voor het Webshop Keurmerk voldoen.

Maar om je concrete vraag te beantwoorden: naast iDEAL en bankoverschrijvingen kom je toch al gauw uit bij creditcards en PayPal als aanvullende betaalmethoden, dus inderdaad de duurdere alternatieven.
bedankt voor je reactie Ward.

Heb jij toevallig ervaring met Sofortbanking? En ik zit er inderdaad ook aan te denken om een CC betaling optie toe te voegen, deze kosten zal ik dan wel moeten doorberekenen aan de klant helaas. Ik denk alleen niet dat veel mensen deze optie zullen gebruiken terwijl het wel bijkomende (abonnement)kosten met zich meebrengt.. Iets waar ik dus even over na zal moeten denken, bedankt!
http://www.Ciggie.nl - Voor al uw elektronische sigaretten & accessoires

Re: Betalingsmethode voor webshop

6
Ward schreef:Met een bankoverschrijving en/of iDEAL kun je ook gewoon aan je wettelijke verplichtingen en die voor het Webshop Keurmerk voldoen.
De aanbieder mag in de algemene voorwaarden bij de verkoop van producten aan consumenten nooit een vooruitbetaling van meer dan 50% bedingen. Wel mogen producten bijvoorbeeld onder rembours worden verzonden. Vooruitbetaling van meer dan 50% mag wel overeengekomen worden. Wanneer vooruitbetaling van meer dan 50% is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst voordat de afgesproken vooruitbetaling is verricht. Zie http://keurmerk.info/Home/KeurmerkCode

Zo kwam ik bij mijn antwoord.