Beste manier voor gratis retour

1
Ik zat te denken omdat ik niet wil dat alles naar mijn eigen adres word gestuurd, iets als een postbus te nemen. Nou kost een antwoordnummer evenveel, maar betaal je per poststuk dat binnenkomt (voor zover ik heb begrepen) en kan de zender dus gratis naar jou versturen. Heb je dan geen problemen met spammers die je laten betalen voor dingen die je niks aan gaan, en hoeveel betaal je eigenlijk per poststuk? Hoe gaat dat een beetje in zijn werk?

Of is het toch handiger iets te doen met geld terug te storten van de verzendkosten of iets dergelijks?

Re: Beste manier voor gratis retour

2
Voor een antwoordnummer betaal je een x bedrag per jaar + wekelijks/maandelijks de ontvangen poststukken (let op dat je wel meer betaald voor een brief of pakket dan je gewend bent voor de heenzending)

"Spam" kun je tegen gaan om je antwoordnummer niet openbaar op je website te zetten. Maar alleen op de retour instructies die je eventueel bij de bestelling meestuurt. Iemand die iets besteld zal je echt niet gaan spammen met onzin, tenzij je service onder maat is.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Beste manier voor gratis retour

3
inetverhuurshop schreef:Voor een antwoordnummer betaal je een x bedrag per jaar + wekelijks/maandelijks de ontvangen poststukken (let op dat je wel meer betaald voor een brief of pakket dan je gewend bent voor de heenzending)

"Spam" kun je tegen gaan om je antwoordnummer niet openbaar op je website te zetten. Maar alleen op de retour instructies die je eventueel bij de bestelling meestuurt. Iemand die iets besteld zal je echt niet gaan spammen met onzin, tenzij je service onder maat is.
Dus in feite kun je beter geen antwoordnummer als standaard adres houden (wat dus openlijk op de site zichtbaar is) en kun je dan beter alsnog een postbus erbij nemen die dan zichtbaar is? Of ja, een ander adres in ieder geval.. Dus je bent 2x zoveel kwijt, en de kosten voor een antwoordnummer zijn in feite zo hoog dat in het begin van de webshop deze beter nog niet aangevraagd kan worden..

Wat is dan wel een goede manier om gratis retourzenden mogelijk te maken, dus zonder antwoordnummer?

Re: Beste manier voor gratis retour

4
Je kan de klant een PostNL adresetiket uit Parcelware toesturen per mail als de klant een bestelling wilt retourneren. Hiervoor moet je wel contractklant zijn bij PostNL, anders kan je geen etiket genereren. Ander nadeel is dat de klant eerst contact met jou op moet nemen en dat jij dan weer moet reageren. Zitten dus wat meer handelingen aan vast, maar het is zeker een goede service en een goed alternatief voor een antwoordnummer bij lagere volumes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beste manier voor gratis retour

5
Wouter Hol schreef:Je kan de klant een PostNL adresetiket uit Parcelware toesturen per mail als de klant een bestelling wilt retourneren. Hiervoor moet je wel contractklant zijn bij PostNL, anders kan je geen etiket genereren. Ander nadeel is dat de klant eerst contact met jou op moet nemen en dat jij dan weer moet reageren. Zitten dus wat meer handelingen aan vast, maar het is zeker een goede service en een goed alternatief voor een antwoordnummer bij lagere volumes.
Mee eens..
Wat ik zelf doe, een tip van iemand ;), ik geef ze na een retour een kortingscode ter waarde van de verzending. Deze MOGEN ze dan weer besteden in mijn webshop.
Zo hebben de consument en ik er beiden iets aan :).

Maar een goed retour beleid is wel steeds belangrijker. Ik hoorde dat zalando ongeveer 50% retour krijgt (al een reden voor mij om nog maar geen kleding te gaan verkopen).
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Beste manier voor gratis retour

6
Elecs schreef:
Wouter Hol schreef:Je kan de klant een PostNL adresetiket uit Parcelware toesturen per mail als de klant een bestelling wilt retourneren. Hiervoor moet je wel contractklant zijn bij PostNL, anders kan je geen etiket genereren. Ander nadeel is dat de klant eerst contact met jou op moet nemen en dat jij dan weer moet reageren. Zitten dus wat meer handelingen aan vast, maar het is zeker een goede service en een goed alternatief voor een antwoordnummer bij lagere volumes.
Mee eens..
Wat ik zelf doe, een tip van iemand ;), ik geef ze na een retour een kortingscode ter waarde van de verzending. Deze MOGEN ze dan weer besteden in mijn webshop.
Zo hebben de consument en ik er beiden iets aan :).

Maar een goed retour beleid is wel steeds belangrijker. Ik hoorde dat zalando ongeveer 50% retour krijgt (al een reden voor mij om nog maar geen kleding te gaan verkopen).
Marges zijn daar wel heeeel groot

Re: Beste manier voor gratis retour

7
Mijn webshop zal ook kleding bevatten (en schoenen) en vind het daarom ook wel belangrijk dat er een mogelijkheid is voor gratis retour. Toch weer een stukje service, aangezien met kleding gewoon vaak word geretourneerd.. Natuurlijk hoop ik zoveel mogelijk te kunnen voorkomen d.m.v. duidelijke maattabellen en een goede productomschrijving.

Maar toch blijft gratis retour wel een lastig punt voor me, want wil niet dat klanten teveel moeite ervoor moeten doen. Maar op zich trekt het idee van een kortingscode me wel. Met kleding is het toch meestal geretourneerd omdat het niet past, niet omdat het niet bevalt..

Re: Beste manier voor gratis retour

8
Wij regelen onze verzending via MyParcel, zij bieden een soort 'retour service' aan.
Een klant krijgt een mailtje waarin ze via een link een retouretiket aan kunnen maken.
Het retour etiket plakken ze op de doos, er hoeft dan alleen maar gescand te worden bij het postkantoor en verder niets. Voordeel is hiervan dat je weet wat en wanneer er wat terug komt.
Je kunt ook bepalen of de retourkosten (deels) doorberekend aan de klant of niet.
http://www.bikon.nl

Re: Beste manier voor gratis retour

9
Wouter Hol schreef:Je kan de klant een PostNL adresetiket uit Parcelware toesturen per mail als de klant een bestelling wilt retourneren. Hiervoor moet je wel contractklant zijn bij PostNL, anders kan je geen etiket genereren. Ander nadeel is dat de klant eerst contact met jou op moet nemen en dat jij dan weer moet reageren. Zitten dus wat meer handelingen aan vast, maar het is zeker een goede service en een goed alternatief voor een antwoordnummer bij lagere volumes.
Dat doe ik dus ook, maar dan via DPD (via selectcourier). Wordt het pakket bij de klant afgehaald.