Magento: standaard mails 'toewijzen'

1
Hoi collega's,

ik heb een magento website, maar ben erg in de problemen met het toewijzen van de standaard mails die klanten ontvangen bij bepaalde handelingen, zoals: nieuw aangemaakt account, wachtwoord vergeten, wachtwoord verandert, inschrijving nieuwsbrief, enz

Ik weet dat ik de mails kan 'maken' onder systeem -> transactionele e-mails, maar waar verwijs ik vervolgens naar de door mij gemaakte e-mails, zodat deze ook daadwerkelijk verzonden worden indien van toepassing? Voor verkoop die ik dat bij verkoop -> verkoop emails, maar voor de rest? En bij verkoop -> verkoop emails, hoe weet ik dan of een mail is voor een gast of voor een klant met een account?

vervolgens zijn mijn vragen:

- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij een account aanmaakt?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij haar wachtwoord is vergeten en een nieuw wachtwoord in wil stellen?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij het aan de account gekoppelde wachtworod wil wijzigen?
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij zich in of uitschrijft voor mijn nieuwsbrief?

Ik heb al eindeloos gezocht, youtube bekeken en tutorials gelezen, maar ik kom er niet uit. Ze gaan allemaal over de leuk dingen, zoals categorien, producten, enz enz, maar zelden over de administratieve zaken als deze.

Diegene die me kan vertellen hoe dit moet ben ik zeer dankbaar! Ik heb echt al eindeloos gezocht.. Ook als je een tutorial weet waar juist deze back-end zaken aan bod komen hoor ik het heel graag.

Dank!

MvG,
Toob

Re: Magento: standaard mails 'toewijzen'

2
En bij verkoop -> verkoop emails, hoe weet ik dan of een mail is voor een gast of voor een klant met een account?
Ik gebruik dezelfde email zowel voor gasten als account klanten. Uiteindelijk willen alle klanten een orderbevestiging e.d. lijkt me. Eerlijk gezegd ontgaat mij ook de logica waarom er verschil is in notificaties tussen gasten en klantaccounts.

- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij een account aanmaakt?
Systeem / Configuratie / Klant-configuratie / Nieuwe account opties aanmaken
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij haar wachtwoord is vergeten en een nieuw wachtwoord in wil stellen?
Systeem / Configuratie / Klant-configuratie / Wachtwoord opties
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij het aan de account gekoppelde wachtworod wil wijzigen?
Systeem / Configuratie / Klant-configuratie / Wachtwoord opties
- waar stel ik in dat een klant de door mij gemaakte e-mail krijgt wanneer hij/zij zich in of uitschrijft voor mijn nieuwsbrief?
Systeem / Configuratie / Nieuwsbrief/ Abonnement opties


Ook ik als vrij recente gebruiker van Magento, zoek me af en toe scheel... De indelingen hadden allemaal een stuk logischer gekund. Maar ach het houd je bezig ;)

Succes!

Re: Magento: standaard mails 'toewijzen'

3
hoi Mike! Super dank voor je hulp! Ik ga even kijken of het lukt..

Ik heb al heel wat sites gemaakt en ook met cms systemen gewerkt, maar die waren idd een stuk voor de hand liggender.. Ik wordt er soms echt niet goed van..haha.

Ik laat weten of het is gelukt! Thx!!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Magento: standaard mails 'toewijzen'

5
De vertalingen binnen Magento zijn ook vaak een drama inderdaad. Ik heb alleen ervaring met Oscommerce dus echt veel vergelijking heb ik niet.

Wat ik ook een paar keer heb gedaan als ik niet wist waar bepaalde instellingen stonden, is binnen de configuratie alles stap voor stap aanklikken en doorlezen. Het is wel tijdrovend maar vaak kom je wat je zoekt wel tegen.

Heb je alle transactionele emails uiteindelijk kunnen vinden?