Headset voor event

1
Ik ben op zoek naar een soort van headset om tijdens een event in de buitenlucht een demonstratie te kunnen geven van onze producten en zodat langslopende mensen het ook kunnen volgen. Je ziet deze systemen weleens op beurzen zoals de huishoudbeurs etc. Maar mijn vraag is; Hoe heet dit en waar koop ik dit en wat kost het?

Het zal waarschijnlijk aangesloten moeten worden op boxen of iets dergelijks zodat men het allemaal goed kan verstaan etc.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Headset voor event

4
Er zijn inderdaad veel bedrijven die zulke headsets en zelfs complete audio installaties verhuren. Wel goed opletten wat je zo'n bedrijf betaald; als je niet uitkijkt betaal je meer dan wat de aanschaf van zo'n ding kost.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Headset voor event

8
Ik heb voorheen bij een licht- en geluidsbedrijf gewerkt.

Wanneer je een headset wilt gaan gebruiken, heb je best wat spullen nodig. Zeker als je in de buitenlucht (rekening houdend met de wind) wilt gaan presenteren gaan we over serieuze bedragen praten.

Headsets (de microfoon) heb je in verschillende maten en vormen, van die grote zwarte toeters (aerobic sets) tot huidskleurachtige. Deze wordt verbonden met een zender die je aan je riem kunt bevestigen.

De zender communiceert met een ontvanger. Doorgaans koop je de headset (mic), zender en de ontvanger in een set. Trek toch al 400,00 euro uit voor een semi - pro set.

Maar goed, dan kun je er nog niks. Je publiek wilt je duidelijker kunnen horen, daarvoor heb je nog luidsprekers nodig. Dus vergis je niet: een versterker (er zijn ook luidsprekers met een versterker ingebouwd: zo genoemd actieve luidsprekers), twee luidsprekers, statieven en kabeltjes.

Afhankelijk van de grootte van de ruimte en hoeveel personen die je wilt bespelen. Ben je tussen de 500 en 1.000 euro armer wederom uitgaand van semi pro (dus geen Sky Tech 'rommel').

Technisch gezien, kun je de ontvanger van de microfoon direct aansluiten op de versterker. Al raad ik je dit af. Dus heb je nog een mengpaneel nodig, reken nog even op 150 euro voor een simpel dingetje.

Als Wouter al schreef, je kunt ook overwegen om het te huren. Groot voordeel is dat je de luidspreker set voor elke klus kunt afstemmen (ene keer heb je meer mensen te bespelen als de andere keer). Ook wanneer je buiten gaat werken met een headset, heb je een andere headset nodig of iig bescherming tegen de wind.

Marktprijzen in verhuur van een headset, geluidsinstallatie en randapparatuur liggen zo rond de 100 - 200 euro excl. BTW per dag, afhankelijk van de setting en regio. (excl transport en arbeid). Wanneer je zelf een beetje technisch onderlegd bent, kun je het zelf ophalen en in elkaar knutselen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.