Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

32
@Droomjuweeltjes

Met oprechte excuses, u heeft gelijk. De link 'bedrijfsinformatie' zit verstopt onder de pagina 'over droomjuweeltjes' bij mij niet 'aanklikbaar' rechtstreeks vanaf de home, dit had ik inderdaad over het hoofd gezien.
Dat u er bijzet 'Ik krijg ZELFS regelmatig telefoontjes' geeft ook al aan dat het u verbaast dat mensen telefonisch contact opnemen, dit verbaast mij ook want het telefoonnummer
moet je echt naar zoeken, hopelijk bent u het daar ook mee eens.

@Jan Speelgoedboer

Ik vraag me af welk doel u denkt bereikt te hebben?

@RicardoV

1. Goede telefonische bereikbaarheid is een stukje 'service' WebshopXL is geen webshop keurmerk maar een verzameling van websites die net even wat meer doen aan service en waarbij de telefonische bereikbaarheid onafhankelijk is gecontroleerd.

2. Bij het controleren van een privacybeleid, bedoelen we de aanwezigheid van een privacy beleid, niet het naleven hiervan.

3. Recensies elders op internet zijn zeker wel te controleren; makkelijk uitgelegd > wanneer er (vele) negatieve recensies te vinden zijn over een webshop komt deze niet in aanmerking voor een vermelding op WebshopXL. In dit geval is het beleid dat betreffende webshop zich eerst dient te bewijzen door meer dan 10 verschillende positieve recensies te verzamelen op 3 verschillende 'recensie websites' hierna beoordelen wij betreffende webshop opnieuw.
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

33
@libertes

Bedankt voor de onderbouwde tips!
Keurmerken zijn er inderdaad al genoeg, misschien is het een idee voor WebshopXL om een keurmerk te verplichten alvorens webwinkels in aanmerking komen voor een vermelding op WebshopXL.com echter zijn er dan ook nadelen o.a. de kosten voor de webshops welke om financiële redenen (nog) geen keurmerk hebben en welke keurmerken zouden geschikt zijn?
http://www.webshopxl.com - Webwinkels met service en telefonische bereikbaarheid!

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

34
@webshopXL
Dat was sarcastisch bedoeld. Ik had gisteren nog een klant aan de lijn. Al moet ik zeggen dat de meeste telefoontjes zijn van bedrijven die mij er van willen overtuigen dat ik ergens een advertentie moet plaatsen of dat ik mee moet doen aan de een of andere vage webshop verzamelpagina. En o ja, vergeet de goede doelen niet die vinden dat ik daar toch wel iets voor over moet hebben.

Waarschijnlijk heeft dat ergens wel te maken met mijn branche, het gaat vaak om kleine bedragen en de omschrijvingen op de website geven alle informatie die je nodig hebt.

Kortom, in mijn geval is de telefonische bereikbaarheid blijkbaar vooral handig voor opdringerige mensen die makkelijk geld aan mij willen verdienen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

35
En ik wil er graag even op wijzen dat je, wanneer je je in de webwinkel bevindt, in het menu 'Informatie' duidelijk en uitgebreid alle mogelijke informatie kunt vinden die ook maar van belang is voor de klant. Niets verstopt dus.

Blijft het toch een beetje jammer dat je je steeds een beetje laatdunkend over mijn website uitlaat, terwijl het hier gaat om jouw website en de praktijken daaromheen.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

36
Ik heb mezelf een tijdje afzijdig gehouden in deze discussie.
Maar het begint eigenlijk ondertussen best lachwekkend te worden.

Ik begrijp de bedoeling van Webshop XL ondertussen wel. Dat is allemaal niet zo erg.
Jammer is het wel dat hij / zij denkt iets toe te voegen aan de toch al onduidelijke wereld van keuringen / beoordelingen van websites.

Hierdoor word het voor de consument allemaal niet duidelijker op en de webshop eigenaren al helemaal niet.
Want wat vind de consument nu echt belangrijk?
Een hele rits met keuringen en labels in je webshop zit niemand te wachten. Maar zonder is ook niet goed?

Even over het doel van WebshopXL en de manier om dat te bereiken:

Naah... telefonisch bereikbaar zijn alleen is niet voldoende om consumenten te overtuigen dat ze met een goede / gerespecteerde shop van doen hebben natuurlijk.
Het is een klein onderdeel van het geheel. Maar om daar nu een complete site voor op te richten die dat een paar keer per jaar controleert....

Daarnaast: Als er veel negatieve reviews zijn, dan komt men niet op de site. Want dan zal het wel een slechte shop zijn.
Dat is wel heel kort door de bocht. Er zijn bergen met slechte reviews van bv bol te vinden. Is het dan een slechte shop?

En jullie controleren of er een keurmerk aanwezig is.
Dus een site die nagaat of er een keurmerk op een andere site staat?

Ik vind het idee erachter wel leuk hoor. Maar het is allemaal te vaag en te verwarrend.
Het lijkt nu meer op een site die de meest banale dingen van een andere site gebruikt als 'label' om iets goed of af te keuren in haar opname binnen de eigen site.
De voorwaarden waaraan voldaan moet zijn kan ik alleen maar banaal noemen omdat het volgens mij dingen zijn die je makkelijk direct zelf als consument kan zien / nagaan.

Als een site reviews heeft, word daar meestal direct mee geroepen natuurlijk.
Een telefoonnummer is simpelweg verplicht. Of deze nu wel of niet opgenomen word is niet van invloed op de kwaliteit van de service van een shop.
Zo kan een snelle email service vaak service gerichter zijn. Of een live chat bijvoorbeeld.

Kortom, ik vind het een mooie discussie worden waarbij ik het gevoel heb dat de oprichter van WebshopXL zijn / haar businessplan toch niet helemaal doordacht heeft nu er hier snel veel tegenargumenten komen.
En daardoor zie ik nu dat er gezocht word naar andere manieren van bestaansrecht. Wat uiteraard ieders goed recht is hoor.
Maar ik denk dat het allemaal aan een te dun zijden draadje hangt hoor.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

38
Dat begrijp ik Maurice.

Ik wil alleen maar aangeven dat de consument dit toch zeker wel zelf kan zien / beoordelen.
Dus zonder dat daar een andere website voor nodig is die zegt dat dat telefoonnummer op die en die site wel opgenomen word.

Ikzelf haak trouwens ook altijd af als ik een 06 nummer op een site zie staan.
Op de een of andere manier ben ik als shoppende consument dan ook een eikel... ik weet het...

Ik verwacht eerlijk gezegd eigenlijk ook dat andere consumenten zo zouden reageren bij mijn site.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

40
Het is sowieso belachelijk dat webwinkels alleen opgenomen worden bij WebshopXL.com als ze de telefoon opnemen.

Denk je nou echt dat iedere webshop-houder de hele dag thuis zit? Iedereen heeft zijn/haar hobby's en verplichtingen. Niemand zit de hele dag te wachten tot er een telefoontje binnen komt.
En wat denk je van de mensen die naast hun vaste baan een webshop hebben.
Zijn die allemaal niet betrouwbaar?

En zo betrouwbaar als wij zijn.... Als ik een klant in de winkel aan het helpen ben, ga ik echt die klant (die speciaal naar ons toe komt) niet laten wachten omdat de telefoon gaat. Dan wordt de telefoon gewoon even niet opgenomen.
Dat zou lekker klant onvriendelijk zijn.

Als het belangrijk is, bellen ze altijd wel even terug. Of wij bellen terug.


En ja, wij worden er ook doodziek van. De hele dag dat gebel over advertenties plaatsen, sponsoring, super aanbiedingen.
Nee, onze telefonische bereikbaarheid is voor de klanten. Niet voor dat "gezeik".
http://www.horsetopshop.nl

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

41
HorseTopShop schreef:Als het belangrijk is, bellen ze altijd wel even terug. Of wij bellen terug.

En ja, wij worden er ook doodziek van. De hele dag dat gebel over advertenties plaatsen, sponsoring, super aanbiedingen.
Nee, onze telefonische bereikbaarheid is voor de klanten. Niet voor dat "gezeik".
+1 :!:

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

43
WebxhopXL schreef: @RicardoV

1. Goede telefonische bereikbaarheid is een stukje 'service' WebshopXL is geen webshop keurmerk maar een verzameling van websites die net even wat meer doen aan service en waarbij de telefonische bereikbaarheid onafhankelijk is gecontroleerd.
Oké kan ik mee leven. Hebben we hier als consument iets aan? Ik denk het niet.

2. Bij het controleren van een privacybeleid, bedoelen we de aanwezigheid van een privacy beleid, niet het naleven hiervan.
Dus ik kan concluderen dat dit punt dat op jullie website vermeld wordt, totale onzin is? Ik kan zeggen dat ik geen gegevens doorspeel. Wie weet verkoop ik mijn klantenbestand wel aan iemand op dit forum.

3. Recensies elders op internet zijn zeker wel te controleren; makkelijk uitgelegd > wanneer er (vele) negatieve recensies te vinden zijn over een webshop komt deze niet in aanmerking voor een vermelding op WebshopXL.
In dit geval is het beleid dat betreffende webshop zich eerst dient te bewijzen door meer dan 10 verschillende positieve recensies te verzamelen op 3 verschillende 'recensie websites' hierna beoordelen wij betreffende webshop opnieuw.
Handig, dus als ik bij een concurrent 10 negatieve reviews ga plaatsen wordt hij/zij niet opgenomen? Opnieuw: een dikke wassen neus. Ik kan zelf 1000 positieve reviews over mijn webshop schrijven, dan wordt ik opgenomen? Nu stimuleer je deze valsheid.
Ik ben niet van mening veranderd tov mijn vorige post. Ik blijf het geldklopperij vinden.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

44
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat er erg kinderachtig wordt gedaan op het moment.

Deze persoon probeert een doelgroep aan te spreken. Deze doelgroep vind het o.a. belangrijk dat de telefonische bereikbaarheid goed is. Wil je deze doelgroep niet aanspreken? Oke top, geen probleem, dan ga je niet met hem in zee. Maar ga dan ook niet deze gehele persoon afkraken.

@WebshopXL. Je berichten zijn erg gericht om klanten binnen te halen. Volgens mij kan je je dienst beter eerst volwassen maken. Als je erg veel negatieve aandacht hebt zoals op dit moment, focus je dan op volwassen worden. Ga dan pas proberen deze mensen over te halen om klant te worden. Je hebt ook al de voorkeur van deze personen hoe je contact met ze kan opnemen (Lees: Als ze je kunnen vinden, plaats een topic in het juiste forum hier, dan vinden deze personen jou zelf wel)

@iedereen, het topic loopt al te lang, op elk bericht wordt gefoeterd. Sluit het topic, plaats het uit je gedachten en kijk of je nog iets doet met de feedback die hier gegeven wordt.

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

45
DannyvdM schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat er erg kinderachtig wordt gedaan op het moment.
Dat ben ik niet met je mee eens.

Ik vind het kwalijk dat er beweringen op de homepage worden gedaan als:
Veilig, betrouwbaar, bereikbaar en service.

Waarom vind ik dit kwalijk? Omdat het ten eerste niet gegarandeerd kan worden en ten tweede consumenten hierdoor wellicht ergens van uit gaan wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.

WebshopXL beweert dat aangesloten webshops veilig zijn. Ik lees nergens dat er op SSL wordt gecontroleerd. Ze hadden nota bene zelf geen eens een SSL verbinding!

WebshopXL plaatst een grote banner op de homepage over webwinkels die een loopje nemen met retourzendingen. Hiermee impliceren zij dat aangesloten webshops de retourvoorwaarden goed behandelen en geen loopje nemen met retourzendingen. Opnieuw, ik lees nergens dat zij het retourproces dan wel de verwerking van de retourzendingen controleren op betrouwbaarheid.

Consumenten krijgen een totaal verkeerd beeld! Iedere malafide webshop kan zich gemakkelijk aanmelden waarna consumenten de verwachting krijgen dat de webshop veilig is, maar dat kan niet gegarandeerd worden!

Nog een groot kul verhaal:
Beter vindbaarheid bij zoekmachines
Doordat wij een backlink plaatsen naar uw webshop komt u hoger in de resultaten naar voren, omdat de zoekmachine deze backlink ziet als vote. Hoe
meer votes hoe hoger uw betrouwbare webshop naar voren komt
Jôh, 1 linkje?

Erg jammer dat je consumenten de verwachting geeft dat aangesloten webshops veilig zijn, terwijl je dat helemaal niet kan garanderen. Aangesloten webshops hebben geen eens een SSL verbinding. HOEZO VEILIG?

Re: Online webwinkelgidsen; WebshopXL.com ervaringen

46
Ward schreef:
HorseTopShop schreef:Als het belangrijk is, bellen ze altijd wel even terug. Of wij bellen terug.

En ja, wij worden er ook doodziek van. De hele dag dat gebel over advertenties plaatsen, sponsoring, super aanbiedingen.
Nee, onze telefonische bereikbaarheid is voor de klanten. Niet voor dat "gezeik".
+2 :!:
Wat ik me verder afvraag; Zelf werk ik er naast (32 uur) en studeer ik nog. Als iemand voicemail achterlaat bel ik, zodra het lukt, terug. Zou dit betekenen dat mijn webshop niet veilig is, puur omdat ik de telefoon niet altijd kan opnemen?
Tevens heb ik dit jaar al minimaal de ING 4 á 5 keer niet kunnen bereiken. Dit is dus ook niet een veilige hapening? Sorry hoor...

Ik zou me inderdaad meer richten op SSL certificaten, privacy claims, "mystery" shoppen (artikel bestellen, retouren, geld terug etc..), algemene voorwaarden, contact gegevens die vindbaar zijn. Dat zou ik als consument belangrijker vinden.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.