Re: GRATIS je webshop starten

2
17.000? Niet bij jullie neem ik aan?

EDIT op jullie site staat zelfs 27.000! Wat denken jullie daar zelf van?
EDIT2 ik zie dat jullie onderdeel zijn van biedmeer. Maar dat verklaart nog niet het absurde aantal van 27.000

Re: GRATIS je webshop starten

3
Ik verduidelijk graag even mijn bovenstaande post. ZIVA is de volledig onafhankelijke tak van BiedMeer in Nederland. In een nauw partnership met het team van BiedMeer proberen we de Belgische webshop markt een uniek platform aan te bieden. Ik verwijs graag naar de 17.000 geactiveerde pakketten in Nederland, waardoor het ZIVA platform ondertussen al een serieuse stresstest heeft ondergaan. We geloven er heel sterk in dat dit voor de beginnende of semi gevorderde Belgische markt een uitgesproken platform is.

We hopen dan ook dat we de beginnende Belgische webshop eigenaars kunnen helpen om het Belgische E-commerce landschap meer vorm te geven. Het GRATIS pakket van ZIVA biedt echt een mooi voordeel om zelf wat te spelen met het platform. Het geeft je geen tijdsdruk om online te gaan.

Ik hoop hiermee het voordeel van ZIVA wat beter te hebben gekaderd. Uiteraard wil ik alle bijkomende vragen beantwoorden.

Groeten

Re: GRATIS je webshop starten ziva.be

4
Volgens de beste schattingen zijn er in NL zo'n 35.000 tot 40.000 webwinkels actief. Ik zet dus vraagtekens bij bedrijven die claimen tienduizenden webwinkels te hosten. Daar zal onwijs veel inactief spul bij zitten waar niets mee gedaan wordt, als er überhaupt al zo veel accounts aangemaakt zijn.

In plaats van met zulke getallen te schermen kan je beter wat concrete voorbeelden van mooie en succesvolle shops van jullie platform laten zien.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: GRATIS je webshop starten ziva.be

5
Ik heb Ziva leren kennen op de e-shop expo in België en heb al enkele webshops gebouwd op dit platform.
Bijv. voor een school in Lier : http://www.sgcgeboortelijst.be/

Ik ben heel tevreden over de eenvoudige werking en de snelheid waarmee je een webshop kan bouwen.
Deze webshop had ik bijvoorbeeld volledig gebouwd in slechts 1 dag tijd (incl. importeren van producten).
Ik krijg hier dagelijks bestellingen op. (de webshop wordt natuurlijk vooral via de school gepromoot en via de website van de school).

Re: GRATIS je webshop starten ziva.be

6
Vreemde cijfers! Volgens cijfers die ik heb, waren er in maart 2012 slechts een 5.000-tal webshops actief in België. Volgens dezelfde bron komen er per dag een 5-tal shops bij. Kom ik vandaag op een maximum 7.000 actieve webshops in België met in het achterhoofd dat de meerderheid van de webshops inactief zijn of binnen het jaar het opgeven door gebrek aan bestellingen, tijd, etc....

Praktische voorbeelden van Belgische webshops vind ik niet. Behalve "furbywebshop.be", zonder bestelmogelijkheid - enkel reviews! (?)

Re: GRATIS je webshop starten ziva.be

7
chrsab schreef:Vreemde cijfers! Volgens cijfers die ik heb, waren er in maart 2012 slechts een 5.000-tal webshops actief in België. Volgens dezelfde bron komen er per dag een 5-tal shops bij. Kom ik vandaag op een maximum 7.000 actieve webshops in België met in het achterhoofd dat de meerderheid van de webshops inactief zijn of binnen het jaar het opgeven door gebrek aan bestellingen, tijd, etc....

Praktische voorbeelden van Belgische webshops vind ik niet. Behalve "furbywebshop.be", zonder bestelmogelijkheid - enkel reviews! (?)
Ik heb deze gevonden
http://www.furbywebshop.be
http://www.allemaalblokjes.be

Ik kan er wel op bestellen?

Re: GRATIS je webshop starten ziva.be

8
Beide shops zijn van Upsell, met (in)direct een zakelijke band en aandeelhouders met Ziva allemaal gevestigd in Kontich. De CEO van Upsell heet toevallig Jelle ...- de oorspronkelijke poster. De vertegenwoordiger van Upsell heet Dylan. Ook een poster in dit verhaal. Toevallig?

Bron: linkedin en Top trends 30.000!

Re: GRATIS je webshop starten ziva.be

11
Hallo,

Sorry voor late reply. Het is zeker niet de bedoeling geweest om platweg reclame te maken. Als Belgische tak van het BiedMeer platform, baseren we ons op cijfers van het moederbedrijf.

Ik hoop ook echt dat het Ziva platform een bijdrage kan leveren aan het E-commerce landschap in België. We helpen deze markt mee volwassen te worden, door een laagdrempelig platform aan te bieden, waarop je je webshop kan opstarten.

We zien ook dat Ziva goed aantrekt en er elke dag een aantal mensen hun weg vinden naar ons platform. Het leeft dus in België.

Ik denk ook dat we zeker leuke een leerrijke input kunnen geven aan het forum, over hoe de evoluties zich in België voltrekken.