prijs spider software

1
Hallo Allemaal,
Ik ben bezig met een nieuwe webshop (heb er al een aantal) en wil met die nieuwe webshop graag wat meer op prijs gaan concurreren.
Nu gaat het om een assortiment van een paar duizend producten en een stuk of 50 concurenten waarmee ik wil vergelijken.
Dat is dus absoluut niet handmatig te doen.

Ik ben dan ook opzoek naar spider software die de webshops van vooraf ingevoerde concurenten kan spideren en kan kijken of die dezelfde producten zoals die in mijn shop staan hebben en zo ja wat hun verkoop prijs is.
In hun prijs hoger wil ik dat automatisch op mijn website kunnen laten bijwerken.
Op mijn site moet dus bij elk product een overzicht getoond worden van concurenten die duurder zijn als dat het product in mijn shop kost.

Is daarentegen de concurent goedkoper moet het product in mijn shop automatisch is prijs verlaagd worden.
Hierbij moet wel rekening gehouden worden met mijn inkoop prijs en de minimale marge die ik op dat product wil maken.

Als de prijzen bij al mijn concurenten flink hoger zijn wil ik ook dat de prijs in mijn shop automatisch verhoogd kan worden (wel zodat ik nog steeds de goedkoopste ben).

Nu ben ik wel al wat van dit soort software tegengekomen maar voldoen nog niet aan mijn wensen (zijn b.v. niet realtime met de webshop te koppelen).

Wie heeft er ervaring met dit soort software en weet wat een goed pakket is daarvoor?

Waar moet je verder op letten bij het gebruik van dit soort software?

Re: prijs spider software

3
zou er wel moeten zijn.
Kwam net overigens ook nog wat tegen maar dat was schrikbarend duur voor een kleine ondernemer (zal bij een 250 - 350 producten al op 329 euro per maand en 1200 euro eenmalig).
en ik heb straks een 4 a 5 duizend producten om te spideren. moet dus niet iets hebben wat je huurt maar wat je koopt.
Zelfbouw is ook leuk, maar daar hebben we niet veel tijd voor (programmeur heeft al voor de komende 2 jaar werk liggen voor de webshops)
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

6
PeterPastoor schreef:Er zijn heel veel programmeurs in Nederland ;)
Ja en 95 procent daarvan is zeer slecht in programmeren en/of kan niet communiceren waardoor het uiteindelijk niks wordt.

Heb afgelopen jaren al vele duizenden euro's uitgegeven aan programmeurs die uiteindelijk helemaal niks presteerden en waarvan ik werk achteraf zo kon weggooien.

Hebben nu een zeer goede inhouse programmeur maar die kan maar een beperkt aantal projecten uitvoeren.

7
PaulG schreef:Weet je dat een paar van je concurrenten dezelfde software hebben draaien en dat de prijzen dus blijven zakken tot onder 0...
Nee hoor, daarom gaf ik al aan dat de software rekening moet houden met de inkoopprijs en een minimaal te maken marge op een product. Prijs kan dus nooit onder een bepaald bedrag zakken.