Sociale Media... welke gebruiken jullie??

1
Ik ben benieuwd welke sociale media jullie gebruiken. Ik kan me voorstellen dat het per doelgroep wel een ander verhaal zou kunnen zijn.

Ik gebruik momenteel facebook en twitter.
Hyves gebruik ik niet meer, dat isj helemaal voorbij, wordt volgens mij alleen door jongeren als spelletjes site gebruikt.

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

4
Ik gebruik Facebook en Twitter, maar nog niet heel actief.
Ben ook wel benieuwd of mensen hier nog iets met Pinterest doen, ik had alleen een account aangemaakt om te kijken maar krijg wel spontane volgers terwijl er nog niets op staat.

Ward, wat doe je verkeerd dan? Ik ben wel benieuwd of ik nog wat verbeteringen kan doorvoeren :o
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

5
maar krijg wel spontane volgers terwijl er nog niets op staat
Volgen als er niets is. Dat lijkt me niet spontaan, maar meer van: Ik wordt lid van pinterest en moet nu 5 borden aanklikken om verder te gaan. (Jammer dat ze dat verplichten want de meeste ontvolgen daarna niet.)
Maar om op je vraag terug te komen, Pinterest werkt als je veel interessante plaatjes hebt om mensen te laten zien en die ze zelf ook willen repinnen. Het juiste plaatje kan als een olievlek over pinterest uitvloeien en dat kan je bezoekers opleveren.

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

8
Facebook gebruik ik redelijk veel.
Twitter heb ik wel, maar gebruik ik nauwelijks (ik lees wel graag tweets, maar ben zelf te lang van stof)
Pinterest heb ik ook; erg leuk om te doen, maar helaas kom ik er vaak niet meer aan toe, ben ook zo een paar uurtjes aan het struinen op pinterest.
Tenslotte blog ik af en toe, geen idee of dat onder social media/networking valt.

Hyves; tsja...

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

9
Ookal heb ik nog geen webshop, heb wel al een Facebookpagina gemaakt. Ook de twitterpagina heb ik al klaar staan, zelfs voor internationaal gebruik en ook voor Duitsland een aparte. Just in case. Ga dit zometeen ook nog even doen bij de Facebook, waar ik enkel een algemene pagina heb. Dus het komt erop neer dat ik dan 'Social Media' heb in 3 talen; Nederlands, Duits en Engels :D

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

10
Hier gebruik ik ook Twitter en Facebook. Daarbij is belangrijk dat je dit niet als marketing kanaal ziet, maar als een kanaal om de dialoog aan te gaan met je doelgroep. Dus geen eenwegsverkeer "Nu in de aanbieding!", maar een dialoog "Wat vinden jullie van?", "Ik zie dat je problemen hebt....Die kun je oplossen door..."

Kortom Communiceren, niet Schreeuwen...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

11
Best wel veel op Facebook.
Berichten die ik op Facebook zet, komen ook automatisch op mijn Twitter account terecht.
Dus daar gaat het dan ook mooi mee.

Ik moet eerlijk zeggen... niet eens zo'n slechte resultaten.
Sinds kort ook onze shop gekoppeld binnen Facebook.
Maar vooralsnog is dat niet iets waar onze klanten op zitten te wachten.

Wel vinden ze het leuk om berichten op Facebook te zetten, of een foto van het product te posten.
Jammer genoeg zijn er ook mensen die via Facebook persoonlijke berichten plaatsen met prijsaanvragen en dergelijke.
Daar vind ik Facebook nu niet echt voor geschikt eerlijk gezegd. Dat soort dingen heb ik nog steeds liever via de email.

Voor de geïnteresseerden: https://www.facebook.com/stickerland
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

13
Twitter en in mindere mate Facebook. Twitter met name voor relevant nieuws.

Facebook effectief gebruiken in B2B (business-to-business) blijkt toch enigszins lastig. Om te interacteren met de doelgroep vragen we klanten om een foto van het product-in-actie te uploaden op onze Facebook pagina. Wanneer potentiële klanten ons vervolgens online 'checken' - dit gebeurt, ook in B2B - dan komen deze foto's betrouwbaar over. Facebook werkt zo in positieve zin mee aan onze online reputatie (ondanks dat dit heel moeilijk kwantitatief meetbaar is).
Pintip pinautomaat huren voor beurs, evenement of (pop-up) winkel? ✓ Geleverd binnen 24 uur ✓ Reviews 8.9

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

17
Waarom juist Google Plus? Daar zitten alleen maar marketeers op omdat ze vinden dat Google het belangrijk vind om Plus te gebruiken. Ik drukte even op je G+ account link in je handtekening en zag daar ook al direct dat je enkele dubieuze marketeers in je "kringen" hebt. Dat schrikt mij erg af om eventueel zaken met jou of jouw bedrijf te gaan doen.

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

18
Google+ prive, vooral deelname in community vorm omdat bepaalde onderwerpen mij interesseren

Zakelijk, op/ uitbouwen van een bedrijfsaccount seo gerelateerd,het sociale aspect bijvoorbeeld interactie met klanten zie ik voorlopig op G+ nog niet op grote schaal gebeuren, maar wat niet is kan nog komen.....

Dat er veel marketeers op G+ zitten is eigenlijk niet zo verwonderlijk,het is bij uitstek de groep die je als early adopters kunt beschouwen.
Boekenkast op maat
Tv kast op maat

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

20
MeerBezoekers schreef:Ik denk dat Twitter het meest interessantst is voor bedrijven en websites e.d.

Dit omdat Twitter vaker door ondernemers wordt gebruikt dan bijvoorbeeld Facebook.

LinkedIn scoort natuurlijk ook erg goed, maar via Twitter kun je meer promoten enzo.

1. Dit hangt sterk af van waar de doelgroep zich bevindt. En wat is 'e.d.'?
2. Wat hebben bedrijven die consumenten bedienen aan de ondernemers op Twitter?
3. En dat is precies het idee achter Twitter, promoten...
Pintip pinautomaat huren voor beurs, evenement of (pop-up) winkel? ✓ Geleverd binnen 24 uur ✓ Reviews 8.9

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

21
YouTube
Twitter
Facebook
Pinterest

In principe alles. Ik ben ervan overtuigd dat je je potentiële klanten moet overtuigen van je producten. Laat het ze bijna voelen zo gezegd en dat kan dankzij YouTube. Wat bijvoorbeeld KoffieDiscounter heel goed doet is de YouTube filmpjes bij ieder product plaatsen. Zo krijgt men een bepaald beeld bij het product en gaat men sneller over tot aanschaf (ook al zijn ze veel duurder dan de concurrent overigens).
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

22
Ik denk dat het vooral afhankelijk is van je doelgroep waar je je gaat bevinden. Twitter bijvoorbeeld; voor veel mensen is dit medium niet duidelijk. Heeft het dan zin om je hier op te gaan richten? Mijn advies is om een doelgroep analyse te maken en achterhaal waar jouw klanten zich bevinden. Mijns inziens dien je sociale media niet te gebruiken om alleen maar acties te verzenden, maar wil je je klanten/bezoekers juist "spreken". Wat beweegt hen, waar houden ze zich mee bezig en hoe kan ik met mijn producten de klanten helpen?


Groetjes Marieke
Meer informatie over SEO of andere vormen van Internet Marketing? Bekijk http://www.seoonlinemarketing.nl en neem contact met mij op.

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

24
Goede morgen,

Volgens mij is het belangrijk om te weten wie je wilt bereiken. Ik zie Facebook als een medium waar tante Bep verhalen worden uitgewisseld. Ik krijg er geen klanten door. De juiste LB is veel belangrijker en zeker voor de lange termijn. Linkedin kan ook interessant zijn. Daar kom je in contact met de zakelijk markt.

Succes.

Gr. Liranda

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

25
Wie wil je bereiken? Wat is je doelgroep? Wat verkoop je? Heb je te maken met de zakelijke mrkt (BtoB) of met particulieren (BtoC). En dat is nog maar een deel van de vragen voordat je begint. Social media zal een steeds grotere rol gaan spelen in de bekendheid van bedrijven, vooral ook gerelateerd aan de gunfactor. Verkoop je producten voor de consument, weer afhankelijk van je doelgroep, dan zijn Facebook en Twitter de meest voor de hand liggende mediums. Verder is de juiste mix van informatie belangrijk en zijn er een aantal basisregels. Gebruik het nl. Zoals iedereen het gebruikt: gemengd. Ga niet alleen maar aanbiedingen plaatsen, of alleen maar blogs, of alleeen maar grappige berichten proberen te plaatsen. Mix. Wees persoonlijk. Win vertrouwen van je klant. Win die gunfactor. Geef informatie, maar doe ook actief mee. Heeft iemand een griepje, dan mag je iemand best beterschap wensen. Mensen moeten altijd 10 keer van je gehoord hebben voordat men uberhaupt verwerkt dat jij ook tot de opties behoort. Tweet leuke berichten, maak een mix van alles, maar wees jezelf. Jij vertegenwoordigd immers jouw bedrijf. Een dooddoener is je Tweets doorsturen naar Facebook, vind ik. Je mag wel dezelfde content plaatsen, maar Facebook vraagt om een andere omschrijving cq. Aanpak. Ben je heel actief, dan kan je bijvoorbeeld Instagram / Pinterest / Tumblr / YouTube erbij pakken. Begin bij de basis, schrijf voor jezelf op wat je wilt bereiken.

Winacties; het mag. Maar pas op dat mensen je niet alleen gaan liken/volgen voor het winnen. Pas ook op dat je mensen nooit twee keer een prijs laat winnen. Let ook op, even onder de ondernemers, dat de winnaar actief was, een profielfoto heeft en toch wel behoorlijk wat volgers. Let ook op de tweets van de persoon. Vaak zie je al snel dat iemand alleen meedoet aan winacties als er veel retweets staan in zijn of haar account.
Let op: ondernemers gezocht die opzoek zijn naar een creatieve campagne voor een startersprijs. Mail me: ria@thinkpinkmarketing.com

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

26
Voor mijn webwinkel die in augustus z'n deuren opent ga ik facebook, twitter en pinterest gebruiken. Pinterest als voornaamste reden omdat ik kleding, schoenen en accessoires ga verkopen, en daar een groot deel van mijn doelgroep zit. Op dit moment ben ik me nog goed aan het inlezen, en ook aan het kijken hoe andere bedrijven in mijn segment dit aanpakken.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Sociale Media... welke gebruiken jullie??

30
Het Varaantje schreef:Ik gebruik Twitter maar ik word alleen gevolgd door mensen die MIJ wat willen verkopen :|
Tot nu toe wel ja ;)

Maar wij hebben veruit het meeste profijt van Youtube. Het is niet zo'n vluchtig medium als Twitter en wordt door m'n doelgroep volop gebruikt.

Wel kost het in elkaar zetten van een redelijk stuk videomateriaal veel tijd. En als het het echt goed wil doen behoorlijk veel budget.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren