Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

1
Ik wil jullie bij deze allemaal op de hoogte brengen van mijn nieuwe website!

Het is geen webshop maar daar wel aan gerelateerd. Mijn doel is het verzamelen van de beste shops die online te vinden (of moeilijk te vinden) zijn. Ik kijk hierbij naar de betrouwbaarheid van de webshops maar ook naar originaliteit!

Een vermelding levert veel voordelen op voor webshops. Zo krijg je een vermelding op de site, een eigen profielpagina met tekst en beeld, doorlopende promotie (o.a. door social media) en meer!

Ik nodig jullie graag uit om een kijkje te nemen op http://www.clixxl.com voor meer informatie!

Feedback is altijd welkom.

Bedankt!
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops

Re: Goedemiddag iedereen!

2
Misschien ben ik dom en begrijp ik het niet, of klopt je site niet.

Ten eerste zeg je dat je winkels filtert op betrouwbaarheid en dergelijke. Op de andere kant van de pagina vermeld je dat je een vermelding kan krijgen via de email en door even €50 over te maken. Zelfs spotlight vermeldingen voor nog meer geld. Zonder daar ook maar enige vorm van keuring in te ondergaan!

Ook hier zeg ik - zoals veel vergelijkbare sites - geldklopperij waar de consument niks aan heeft. Ik zou hier nog geen euro in willen investeren.

Daarnaast vermeld je websites die helemaal niet aan de europese regelgeving voldoen en zelfs geen eens een ssl verbinding hebben. Hoezo betrouwbaar en beste? Jammer, nog een site waar de consument wordt voorgelogen.

Re: Goedemiddag iedereen!

3
Zucht, de zoveelste betaalde linklijst.

Wel eentje die consumenten misleidt en daarom een slotje verdient: "De enige, echt betrouwbare website voor een overzicht van de allerbeste webshops op het internet."

Re: Goedemiddag iedereen!

4
RicardoV schreef:Misschien ben ik dom en begrijp ik het niet, of klopt je site niet.

Ten eerste zeg je dat je winkels filtert op betrouwbaarheid en dergelijke. Op de andere kant van de pagina vermeld je dat je een vermelding kan krijgen via de email en door even €50 over te maken. Zelfs spotlight vermeldingen voor nog meer geld. Zonder daar ook maar enige vorm van keuring in te ondergaan!

Ook hier zeg ik - zoals veel vergelijkbare sites - geldklopperij waar de consument niks aan heeft. Ik zou hier nog geen euro in willen investeren.

Daarnaast vermeld je websites die helemaal niet aan de europese regelgeving voldoen en zelfs geen eens een ssl verbinding hebben. Hoezo betrouwbaar en beste? Jammer, nog een site waar de consument wordt voorgelogen.
Dag Ricardo,

Ik zal het even uitleggen. Er staat nergens op de website dat er een keuring plaatsvindt alvorens er een webshop wordt geplaatst. Dit doen wij ook niet.

Wij filteren echter wel webshops op betrouwbaarheid m.a.w. er wordt wel gekeken naar keurmerken als Thuiswinkelwaarborg of Webshop keurmerk. Verder kijken wij met kritisch oog naar de webshops zelf (met jarenlange ervaring als webdeveloper en gewerkt te hebben aan vele grote projecten, webshops etc. moet dit wel lukken) en zorgen wij ervoor dat er geen halfbakken webshops op onze site terecht komen.

Ook shops die er in originaliteit uitspringen maar geen keurmerk hebben krijgen natuurlijk een kans. Er zijn namelijk ook genoeg betrouwbare webshops die gewoon simpelweg geen keurmerk hebben.

Kortom wij filteren wel, keuren niet.

Daarnaast krijg je veel voordelen voor de zeer lage kosten die wij vragen van webshops. Er zijn talloze andere manieren van adverteren te bedenken die het veelvoud kosten en niet altijd wat opleveren.

Hoop dat e.e.a. nu wat duidelijker is geworden.
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Goedemiddag iedereen!

5
Ward schreef:Zucht, de zoveelste betaalde linklijst.

Wel eentje die consumenten misleidt en daarom een slotje verdient: "De enige, echt betrouwbare website voor een overzicht van de allerbeste webshops op het internet."
Dit is ook ons doel ...en nooit het misleiden van consumenten.

Nogmaals, alle feedback is welkom. Wellicht claimen wij te nadrukkelijk dat wij de beste shops hebben maar onze insteek is wel dit te realiseren.

Tevens zijn wij niet een soort van (simpel) linklijstje :D
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops

Re: Goedemiddag iedereen!

6
Ik heb ook gekeken maar de laatste site waar ik me (gratis) ingeschreven heb die exact hetzelfde aanbood als jij heeft mij 0 kliks opgeleverd. Ik ga dus ook geen geld betalen voor een site die zo nieuw is dat er nog maar 2 opstaan.

Ik denk niet dat je er met dit verdienmodel komt. Dit geld kan beter geinvesteerd worden in Adwords of Admarkt.

Je zou misschien meer kans maken door gratis basis inschrijving en geld vragen voor extra's en add's. Maar er zijn al zoveel van dit soort sites dat het erg lastig gaat worden nog een plekje te veroveren. Ook webwinkels zijn wel eens 'advertentie-moe'.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Goedemiddag iedereen!

7
Het Varaantje schreef:Ik heb ook gekeken maar de laatste site waar ik me (gratis) ingeschreven heb die exact hetzelfde aanbood als jij heeft mij 0 kliks opgeleverd. Ik ga dus ook geen geld betalen voor een site die zo nieuw is dat er nog maar 2 opstaan.

Ik denk niet dat je er met dit verdienmodel komt. Dit geld kan beter geinvesteerd worden in Adwords of Admarkt.

Je zou misschien meer kans maken door gratis basis inschrijving en geld vragen voor extra's en add's. Maar er zijn al zoveel van dit soort sites dat het erg lastig gaat worden nog een plekje te veroveren. Ook webwinkels zijn wel eens 'advertentie-moe'.
Mag ik vragen op welke site je je gratis ingeschreven hebt?
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops

Re: Goedemiddag iedereen!

9
libertes schreef:Ik denk dat zulke links zoekmachine technisch ook niet meer werken, vroeger was dit nog wel het geval.
Dat klopt inderdaad; als het al effect heeft dan is het averechts.
Verder is dit forum bedoeld om je voor te stellen, volgens mij is dat niet de insteek van dit topic.
Heb hem even verplaatst naar het marketing en bezoekers forum zodat iedereen even zijn zegje er over kan doen.

Bottom line is inderdaad dat al dit soort gidsen niets toevoegen en niets anders dan gebakken lucht is. Even het factuurtje betalen en je bent "de beste webshop". Als blijkt dat een van de aangesloten webshops toch niet zo best was dan durf ik wel te zeggen dat de aangesloten gidsen opeens nergens aansprakelijk voor blijkten te zijn. Terwijl ze het wel verkopen als "de beste".

Re: Goedemiddag iedereen!

10
Wouter Hol schreef:
libertes schreef:Ik denk dat zulke links zoekmachine technisch ook niet meer werken, vroeger was dit nog wel het geval.
Dat klopt inderdaad; als het al effect heeft dan is het averechts.
Verder is dit forum bedoeld om je voor te stellen, volgens mij is dat niet de insteek van dit topic.
Heb hem even verplaatst naar het marketing en bezoekers forum zodat iedereen even zijn zegje er over kan doen.

Bottom line is inderdaad dat al dit soort gidsen niets toevoegen en niets anders dan gebakken lucht is. Even het factuurtje betalen en je bent "de beste webshop". Als blijkt dat een van de aangesloten webshops toch niet zo best was dan durf ik wel te zeggen dat de aangesloten gidsen opeens nergens aansprakelijk voor blijkten te zijn. Terwijl ze het wel verkopen als "de beste".
Ik wil toch even wat misverstanden uit de weg helpen.

Links naar je website zijn altijd belangrijk ...mensen die onze site bezoeken kunnen in 1 overzicht betrouwbare en originele webshops vinden en d.m.v. links doorklikken naar deze webshops. Links zijn ook voor Google belangrijk als deze kwalitatief goed zijn!

Daarnaast worden likes steeds belangrijker. Deze kunnen wij ontvangen op onze site ...maar door meer bezoekers via onze site ook de aangesloten webshops.

Daarnaast promoten wij alle webshops op onze site (o.a. door het inzetten van social media)

Gebakken lucht is het zeer zeker niet ..."even het factuurtje betalen en je bent de beste webshop" ...zoals je hierboven kunt lezen staat er nergens op de site dat wij webshops keuren of zelfs een keurmerk afgeven. Wat wij wel doen is filteren op deze keurmerken (die shops zijn dus al gekeurd en hebben al dit keurmerk) ...en d.m.v. onze inzichten krijgen de webshops zonder een keurmerk ook een kans. Er zijn genoeg webshops online, betrouwbaar maar die gewoon geen keurmerk hebben.

Graag zou ik iedereen willen verzoeken een kijkje te nemen op de site en even te lezen. Wellicht is de claim beste webshops groot ...maar de intentie deze op 1 punt te verzamelen is er wel.

Feedback en suggesties zijn altijd welkom!
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

12
Kan je niet beter beginnen met het gratis plaatsen van webwinkels?
Er staat nog niks op. Ga echt geen € 50,- betalen om op een lege website vermeld te worden met enkele bezoekers per dag.
Daarnaast was ook mijn gedachten bij het lezen van de eerste post: Alweer zo'n verzamelwebsite...

Oja, en over dat keusmerk... Ikzelf heb nu al een aantal keer gehad dat ik iets besteld heb bij een webwinkel met keurmerk die de boel oplichtte.....
http://www.horsetopshop.nl

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

14
HorseTopShop schreef:Kan je niet beter beginnen met het gratis plaatsen van webwinkels?
Er staat nog niks op. Ga echt geen € 50,- betalen om op een lege website vermeld te worden met enkele bezoekers per dag.
Het zijn er nu nog een paar ...ik hoop natuurlijk dat veel webshops mee gaan in deze gedachte en de vermelding zien als een pluspunt. Het is naast deel uitmaken van een helder overzicht ook erg goedkope reclame voor je webshop.

Met de bezoekers gaat het steeds verder de goede kant op ...en het zijn er ook gelukkig een stukje meer dan een paar per dag gemiddeld sinds de lancering.
HorseTopShop schreef: Daarnaast was ook mijn gedachten bij het lezen van de eerste post: Alweer zo'n verzamelwebsite...
Dat is niet de bedoeling ...simpele verzamel overzichten, slechte affiliate sites etc. zijn er al genoeg.

Wij willen een kwalitatief goede website neerzetten waar webshops en consumenten beiden iets aan hebben.
HorseTopShop schreef: Oja, en over dat keusmerk... Ikzelf heb nu al een aantal keer gehad dat ik iets besteld heb bij een webwinkel met keurmerk die de boel oplichtte.....
Een keurmerk wekt wel meer betrouwbaarheid maar wat jij zegt kan inderdaad ook gebeuren. En andersom kan een webshop zonder keurmerk ook uiterst betrouwbaar zijn. Daarom filteren wij aan de hand van meerdere factoren ....en krijgen ook dit soort webshops van ons de kans!
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

15
dat klopt wat hors zegt

Kan je niet beter beginnen met het gratis plaatsen van webwinkels?
dat snap je wel dat wij niet dom om € 50,00 te betalen in leeg woestijn
zo maak jij zeker slecht reclame voor je business als je serieus bent en wil de mensen en daarvoor de webwinkeliers beetje vertrouwen in jou site moet jij service eerst aanbied en daarna geld gaan vragen . laat te mensen bepalen of wel waard
tenminste als je goed commercieel bent wel ja :)
Bent u Benieuwd naar ons of de nieuwste collectie volg ons op FB @jhnewtrend
tassen, portemonnees,horloges en parfum http://www.jhnewtrend.nl/

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

16
Clixxl.com schreef:Een keurmerk wekt wel meer betrouwbaarheid maar wat jij zegt kan inderdaad ook gebeuren. En andersom kan een webshop zonder keurmerk ook uiterst betrouwbaar zijn. Daarom filteren wij aan de hand van meerdere factoren ....en krijgen ook dit soort webshops van ons de kans!
Er zijn maar weinig keurmerken die daadwerkelijk iets zeggen over de betrouwbaarheid van een webshop .. Daarop filteren is dus onzin. Hoe wil je het dan aanpakken? Ga je zelf steeds wat bestellen of hoe wil je in hemelsnaam filteren op betrouwbaarheid? En wat versta je exact onder betrouwbaarheid?

Steeds hard roepen dat je dat doet heeft weinig zin als je niet kunt vertellen hoe je het doet ...

Het is onder de streep gewoon een betaalde link - iets waar Google niet dol op is. Verder heb je 2 shops online, beide zonder keurmerk en zo te zien houden ze zich ook niet aan alle wetten. Natuurlijk moet je ergens beginnen, maar dit is niet professioneel naar mijn mening ...

On a personal note: ik ervaar de site als schreeuwerig, zowel qua vormgeving als beweringen. Daar zou ik mijn shop echt NIET op willen zien staan, in alle eerlijkheid.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

17
Zonnepakje schreef:Er zijn maar weinig keurmerken die daadwerkelijk iets zeggen over de betrouwbaarheid van een webshop .. Daarop filteren is dus onzin. Hoe wil je het dan aanpakken? Ga je zelf steeds wat bestellen of hoe wil je in hemelsnaam filteren op betrouwbaarheid? En wat versta je exact onder betrouwbaarheid?

Steeds hard roepen dat je dat doet heeft weinig zin als je niet kunt vertellen hoe je het doet ...
Ons doel is een duidelijk overzicht te maken van alle webshops!

En het klopt dat weinig keurmerken echt betrouwbaar zijn (thuiswinkelwaarborg, Webshop keurmerk) en deze worden dus ook meegenomen in de beoordeling. Er wordt niet gekeken naar willekeurige of zelfbedachte keurmerken.

Verder kijken wij met een kritisch (webdevelopers) oog naar de webshops! (wij letten op fouten, kijken naar klantenbeoordelingen, reputatie van een webshop etc.)

Wij filteren wel, maar geven geen keurmerk af!

Webshops zonder keurmerk kunnen natuurlijk ook heel goed betrouwbaar zijn en worden dus (als wij deze geschikt vinden) ook geplaatst.

Zonnepakje schreef: Het is onder de streep gewoon een betaalde link - iets waar Google niet dol op is. Verder heb je 2 shops online, beide zonder keurmerk en zo te zien houden ze zich ook niet aan alle wetten. Natuurlijk moet je ergens beginnen, maar dit is niet professioneel naar mijn mening ...
Ik zou je voor informatie over wat wij nu echt precies doen willen doorverwijzen naar onze site.

Over de 2 shops: betreft het keurmerk zie hierboven.

Ik zou graag willen weten aan welke wetten ze zich dan precies niet houden. Daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Zonnepakje schreef: On a personal note: ik ervaar de site als schreeuwerig, zowel qua vormgeving als beweringen. Daar zou ik mijn shop echt NIET op willen zien staan, in alle eerlijkheid.
Er wordt gewerkt aan een nieuwe stijl. Ook zullen hier en daar termen worden nagelopen en worden aangepast.

Hij is nu nog idd een beetje te schreeuwerig ...daar heb je gelijk in. Zeer binnenkort zal de nieuwe stijl online worden gezet. Ik hoor graag hoe deze door jullie wordt ervaren.
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

18
Clixxl.com schreef:Ons doel is een duidelijk overzicht te maken van alle webshops!

En het klopt dat weinig keurmerken echt betrouwbaar zijn (thuiswinkelwaarborg, Webshop keurmerk) en deze worden dus ook meegenomen in de beoordeling. Er wordt niet gekeken naar willekeurige of zelfbedachte keurmerken.
Alle webshops? Dan ben je wel even zoet ;)
Over thuiswinkelwaarborg ea is al genoeg geschreven; wellicht even je huiswerk doen voor je besluit ze als factor mee te laten tellen.
Clixxl.com schreef:Verder kijken wij met een kritisch (webdevelopers) oog naar de webshops! (wij letten op fouten, kijken naar klantenbeoordelingen, reputatie van een webshop etc.)
Wij filteren wel, maar geven geen keurmerk af!
Dat blijf je maar roepen, maar nog steeds geen kort en bondig antwoord op hoe je van plan bent te filteren op betrouwbaarheid. Kan ook niet (op een winstgevende manier), vandaar dat je al wat serieuzer genomen zou worden als je het niet bleef beweren (IMHO).
Clixxl.com schreef:Ik zou graag willen weten aan welke wetten ze zich dan precies niet houden. Daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Je beweert met droge ogen webshops te filteren op betrouwbaarheid, maar je kent de wetten & regels niet goed genoeg om te weten aan welke wetten de twee shops die op je site staan zich niet houden?

Verdiep je eens in SSL (al bovenaan in het topic genoemd), wet kopen op afstand, welke gegevens waar op een site moeten staan, regels m.b.t. vooruit betalen -- kortom, de algemene wetten en regels voor webshops.

Maar goed, ik zit mijn tijd hier natuurlijk te verdoen; je weet zelf heel goed wat je wel en niet kunt maar je hebt besloten om je linklijstje op een bepaalde manier te verkopen zodat mensen met wat minder verstand van zaken erin tuinen. En daar valt geld te halen.

De reden dat het me boos maakt is simpel: zoals vrijwel iedereen op dit forum werk ik enorm hard om een goede shop neer te zetten die aan alle wetten en regels voldoet, met goede producten en een uitstekende service waar klanten daadwerkelijk veilig en vertrouwd online kunnen kopen.

Sites zoals jij die nu aan het opzetten bent zijn geldklopperij, je bedot mensen om te kunnen verdienen. Dat doet al ons harde werk weet teniet ... :evil:
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

19
De SpeelgoedConcurrent wijkt idd af met de algemene voorwaarden ten nadele van de consument.

Beide missen ze SSL op de contactpagina en afrekenpagina.
Ik heb dit echter een paar maanden geleden nog nagezocht zowel bij webshop keurmerk en thuiswinkel waarborg en beide stellen die eis niet. Webshop Keurmerk gaf wel aan dit te willen gaan doen. (correct me if I'm wrong).

Anyway, voor die paar tientjes zou ik het niet laten. Kabeltje.com geeft daar het goede voorbeeld in.

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

20
frafra schreef:Beide missen ze SSL op de contactpagina en afrekenpagina.
Ik heb dit echter een paar maanden geleden nog nagezocht zowel bij webshop keurmerk en thuiswinkel waarborg en beide stellen die eis niet.
Of een keurmerk het nu eist of niet maakt niet zo veel uit; de wet stelt het verplicht ;)
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

22
frafra schreef:Ik heb ook SSL op mijn pagina's daar niet van maar heb je een link waar dit wettelijk is vastgesteld?

Bij het maken van een nieuwe webwinkel gaf mijn webdesignbureau namelijk aan dat ze het vreemd vonden dat ik SSL wilde.
De wet noemt SSL niet met naam of toenaam, maar kent wel de verplichting om persoonsgegevens naar de stand der techniek te beveiligen. En dan kom je al bijna automatisch op een SSL-verbinding, omdat er geen universeel ondersteunde andere technieken zijn om persoonsgegevens versleuteld te verzenden via openbare netwerken.

Die verplichting geldt overigens niet alleen voor webwinkels, maar ook voor contactformulieren.

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

24
Zonnepakje schreef:Alle webshops? Dan ben je wel even zoet ;)
Over thuiswinkelwaarborg ea is al genoeg geschreven; wellicht even je huiswerk doen voor je besluit ze als factor mee te laten tellen.
Ik ben me ervan bewust dat het er een hoop zijn. Wij richten ons hoofdzakelijk op Nederlandse webshops!

Thuiswinkelwaarborg is een betrouwbaar keurmerk. Ook op de website van Consuwijzer krijgen krijgen ze een label met de score 10! (ook al is dit een wat ouder artikel)

Als je met statements komt dat dit niet zo zou zijn, kom dan ook even met informatiebronnen (links) ...daar ben ik wel benieuwd naar!
Zonnepakje schreef:Dat blijf je maar roepen, maar nog steeds geen kort en bondig antwoord op hoe je van plan bent te filteren op betrouwbaarheid. Kan ook niet (op een winstgevende manier), vandaar dat je al wat serieuzer genomen zou worden als je het niet bleef beweren (IMHO).
Hier heb je gelijk in ...we zitten in een startfase en wellicht zijn termen als "beste" en "meest betrouwbaar" te harde claims ook al is dit wel de intentie. Wij geven geen keurmerken af en doorlopen ook niet de webshops op wettelijke verplichtingen. Naleving van wetten wordt natuurlijk normaal gesproken door de webshops zelf gedaan en de juiste keurmerken controleren en waarderen webshops op betrouwbaarheid.

Onze website is aangepast ...ook hoor ik graag jullie meningen over de nieuwe stijl!
Zonnepakje schreef:Je beweert met droge ogen webshops te filteren op betrouwbaarheid, maar je kent de wetten & regels niet goed genoeg om te weten aan welke wetten de twee shops die op je site staan zich niet houden?

Verdiep je eens in SSL (al bovenaan in het topic genoemd), wet kopen op afstand, welke gegevens waar op een site moeten staan, regels m.b.t. vooruit betalen -- kortom, de algemene wetten en regels voor webshops.
Als er letterlijk wetgeving bestaat omtrent SSL (ik lees hier namelijk verschillende verhalen over) en de andere zaken die je hierboven noemt dan zal dit door de webshops zelf nageleefd moeten worden. Als dit niet gebeurd zullen hier vast en zeker sancties op staan. Bij gebrek of het niet aanpassen van fouten zullen deze webshops uit de lucht moeten worden gehaald, neem ik aan?
Zonnepakje schreef:Maar goed, ik zit mijn tijd hier natuurlijk te verdoen; je weet zelf heel goed wat je wel en niet kunt maar je hebt besloten om je linklijstje op een bepaalde manier te verkopen zodat mensen met wat minder verstand van zaken erin tuinen. En daar valt geld te halen.

De reden dat het me boos maakt is simpel: zoals vrijwel iedereen op dit forum werk ik enorm hard om een goede shop neer te zetten die aan alle wetten en regels voldoet, met goede producten en een uitstekende service waar klanten daadwerkelijk veilig en vertrouwd online kunnen kopen.

Sites zoals jij die nu aan het opzetten bent zijn geldklopperij, je bedot mensen om te kunnen verdienen. Dat doet al ons harde werk weet teniet ... :evil:
Wij proberen niemand om de tuin te leiden. Dit is een verkeerde (kort door de bocht genomen) aanname van je. Geldklopperij en het bedotten van mensen is niet ons uitgangspunt. Wij proberen een kwalitatief goede website neer te zetten waar iedereen wat aan heeft.

Ons doel is een duidelijk overzicht te maken met bijbehorende info van (alle) webshops in Nederland. Promoten van de door ons vermelde webshops is hier ook onderdeel van. Verder proberen wij binnen onze macht ook te kijken naar shops die wel of niet thuis horen op onze site!

Clixxl.com moet voor iedereen aantrekkelijk zijn, dat is onze visie!

Verder verneem ik ook graag jullie suggesties ...of wat jullie zou doen besluiten je webshop ook aan te melden.
Kijk eens op: http://www.clixxl.com
Voeg ons ook toe op Facebook: https://www.facebook.com/debeste.webshops

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

25
Clixxl.com schreef:Thuiswinkelwaarborg is een betrouwbaar keurmerk. [...]
Als je met statements komt dat dit niet zo zou zijn, kom dan ook even met informatiebronnen (links) ...daar ben ik wel benieuwd naar!
Als je ervoor kiest om het keurmerk die waarde toe te kennen, dan is dat je goed recht. Veel consumenten hechten er waarde aan, in dat opzicht is het dus waardevol. Webwinkeliers weten dat vrijwel iedereen die het kan betalen het keurmerk krijgt en het dus weinig zegt over de betrouwbaarheid.
Clixxl.com schreef:Wij geven geen keurmerken af en doorlopen ook niet de webshops op wettelijke verplichtingen. Naleving van wetten wordt natuurlijk normaal gesproken door de webshops zelf gedaan en de juiste keurmerken controleren en waarderen webshops op betrouwbaarheid.
Dit wordt een herhaling van zetten ;) Dat je niks naloopt is op zich logisch -- dat is ook helemaal niet de taak van een linkportal. Gewoon niks roepen over "alleen betrouwbare winkels" en klaar.
Clixxl.com schreef:Als er letterlijk wetgeving bestaat omtrent SSL (ik lees hier namelijk verschillende verhalen over) en de andere zaken die je hierboven noemt dan zal dit door de webshops zelf nageleefd moeten worden.
Als je wilt weten wat er in de wet staat, dan sla je die er op na bij het CBP. Zij hebben een document gemaakt waar het duidelijk in staat, dat kun je via de site downloaden.

Edit: de link staat hier boven zelfs, zie ik nu. Even op het linkje klikken dus :wink:
Clixxl.com schreef:Verder verneem ik ook graag jullie suggesties ...of wat jullie zou doen besluiten je webshop ook aan te melden.
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, en dan is het antwoord "niets", om eerlijk te zijn. Het voegt niets toe, en voor Google (wat toch een erg belangrijke factor is) kan het zelfs averechts werken.

Ik zie dat veel van de meest opvallende claims over "alleen betrouwbare" webshops verdwenen zijn, en de layout is (IMHO) een stuk beter dan de 1e versie :D

Maar als ik kijk naar de voordelen voor mij als webshop, dan zie ik geen aanleiding om mijn shop te plaatsen -- laat staan tegen betaling. Dat geld steek ik dan liever in bijvoorbeeld adwords, wat mij aantoonbaar bezoekers uit mijn doelgroep oplevert met een goede conversie.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Online webwinkelgidsen; clixxl.com ervaringen

26
Mag ik vragen waarom je voor deze naam hebt gekozen? Het is niet duidelijk waarom het gaat. Toen ik het domein zag dacht ik eerder aan een "geld verdienen met mails site". Jammer dat je ook blijft vasthouden aan de keurmerken en dat je niet eens weet dat SSL verplicht is. Ik ken ook genoeg van dit soort sites, maar hebben wel een duidelijk domeinnaam en als ze net beginnen is aanmelding gratis. En helaas ken ik ook sites met keurmerken, die het keurmerk echt niet waard zijn. Of niet op de hoogte zijn van de nieuwe regels (bijv. Retour 14 dagen i.p.v 7).