De kleuren waren niet op voorraad, dus ik heb de klant op de hoogte gebracht per e-mail.
Bandages zijn na 2 dagen bij ons binnen gekomen en hebben we direct opgestuurd. Hierbij krijgt de klant een e-mail met het track&trace nummer.
Na 3,5 weken werd ik door Myparcel op de hoogte gebracht dat het pakketje, na 3 keer aangeboden, al 3 weken op de afhaallocatie ligt. Wat ze met het pakketje moeten doen.
Ik heb de klant 2 keer die dag gebeld, maar die nam niet op. Ik heb een mail gestuurd, maar ook geen reactie op.
Ik heb gevraagd of Myparcel hem nog een keer aan wilt bieden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Na een week heb ik alsnog het pakket retour ontvangen.
Ik de klant weer gebeld, maar nam weer niet op. 2 Mails gestuurd, maar geen reactie.
Inmiddels was de betalingstermijn al verstreken en is er een herinnerings boete van € 13,50 bij gekomen. (Waar klant ook niet op gereageerd heeft)
Ik klant weer gemaild, met als bijlage de factuur en uitleg van hoe of wat.
Ineens kreeg ik wel reactie:
Echter hebben wij nooit een annulering ontvangen (niet per mail of per telefoon) en heeft de klant hier ook geen bevestiging van ontvangen. Klant heeft de bestelling niet geannuleerd.Ik heb deze order al voordat ze voor de eerste keer verzonden waren geannuleerd.
Mvg,
Dit heb ik terug gemaild aan klant met de vraag wanneer ze hem geannuleerd heeft en of ze de mail naar me door kan sturen. En ik kreeg weer reactie:
(Voicemail spreken wij bewust nooit in, omdat die vaak niet afgeluisterd worden. Wij willen direct contact met de klant)[Ik heb toch echt de bestelling geannuleerd.
Mailtjes van uw kant heb ik niet ontvangen en als mijn voicemail ingesproken zou worden zou ik die afluisteren maar dat is ook niet gebeurd. Ik heb geen tijd om alle inkomende telefoontjes allemaal aan te nemen.
Ik heb de geannuleerde bestelling op eigen kosten retour gestuurd.
Nu zit ik dus met veel gemaakte kosten voor niks, de boete, eventueel de annulering bij Klarna wat ook kosten met zich mee brengt.
Klant heeft 100% zeker niks geannuleerd en 100% zeker niet het pakket terug gestuurd. Ik heb het pakket terug laten halen. Dus klant liegt ook nog eens over de kosten die klant gemaakt heeft voor het terugsturen naar ons.
Ik heb meerdere malen duidelijk uitgelegd dat als klant ook maar even ergens op gereageerd had wij geen onnodige kosten hadden gemaakt.
Ik heb klant voorgesteld de factuur binnen 3 dagen te voldoen (anders komen er incassokosten van € 19,50 bij.) en dat wij dan het bedrag van de bandages terug storten.
Klant is het hier niet mee eens, want klant zegt geannuleerd te hebben voordat wij het de eerste keer verzonden hadden.
Wat kan ik nu het beste doen?