Small Bisness en retail management

1
Ik weet niet goed waar ik deze onder moest zetten, maar deze leek me het dichtste bij.

Ik ben bezig met de omzetbelasting aangifte en vroeg mij af of ik de BTW van mijn opleiding ook terug kan krijgen? Weet iemand hoe dit precies zit? Ik krijg wel studiefinanciering :).
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Small Bisness en retail management

3
Volgens mij is dit bij uitstek een case die jouw studie zou moeten behandelen.

Wat je zou moeten doen is zorgen dat het zeer aannemelijk is dat de studie noodzakelijk is voor de uitbreiding van jouw vakkennis. Of dat kan en zo ja, hoe je dat doet, dat weet ik niet. De studie is namelijk dermate algemeen dat het misschien niet als zodanig aan te merken valt. In dat geval valt het onder uitbreiding van je persoonlijke bagage en dan kan je het niet opvoeren als kosten en kan je ook eventuele BTW niet aftrekken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Small Bisness en retail management

5
Zazuco schreef:Volgens mij kan je alleen na- en bijscholing aftrekken. Specifiek gerelateerd aan jouw bedrijf dus.
Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat je de btw kan terugvorderen - als er uberhaupt al btw op zit - van een HBO studie small business en retail management - dat in eerste instantie vrijwel altijd los staat van je eigen onderneming.

Maargoed, de belastingdienst kan altijd gebeld worden, die hebben vast een helder antwoord.