Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezorgen?

1
Vandaag ontving ik een brievenbusdoosje als klant - of tenminste, dat was de bedoeling. Het betreft een herzending die afgelopen vrijdag gewoon door de brievenbus paste, maar vandaag opeens niet meer. Nu woon ik hier al jaren, met dezelfde brievenbus in dezelfde voordeur, en pas vandaag merkte PostNL op dat de brievenbus "niet voldoet aan de standaard afmetingen". Blijkbaar is mijn brievenbus gekrompen dit weekend :shock:

Om een héél lang verhaal kort te maken: PostNL vertelde me dat postbodes zelf mogen beslissen of ze een brievenbusdoosje ook daadwerkelijk door de brievenbus doen, of bij zich houden en aan de pakketpost meegeven.

In mijn geval komt het erop neer dat ik morgen terug moet bellen voor een Track & Trace en dat ik mijn brievenbusdoosje waarschijnlijk donderdag via de pakketdienst zal ontvangen :shock:
Mijn vraag of de afzender daarvoor de kosten mocht betalen kon ze helaas niet beantwoorden.

In het doosje zit een armbandje in een bubbelzakje, dus we kunnen "een te royaal gevuld doosje" wel uitsluiten. Afgelopen vrijdag paste het prima, en mijn retourzending paste ook gewoon in de wel bekende brievenbus van tante post ...

Als klant is dat al balen, maar als webshophouder vraag ik me nu af hoe vaak dit voorkomt? Wilde de doosjes zelf ook gaan gebruiken, maar heb nu twijfels. Hoe vaak horen jullie hier iets over? Uiteraard heb ik de afzender ook gebeld, zij waren net zo verbaasd als ik. Honderden van die dingen in de post, en één postbode die meent dat het via pakketpost moet. Jaja ...

Ik heb sterk de neiging om aan te nemen dat de postbode hier fout zit (hij heeft ook erg veel moeite met de gewone postbezorging), maar voor ik zelf aan de brievenbusdoosjes ga ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen?
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

2
Is het niet zo dat de maximale afmetingen zijn aangepast?
Wat voor brievenbus heb je? Eentje in je voordeur waarmee de post op je mat valt of eentje die je met een sleutel moet openmaken. Ik heb namelijk het tweede, en zie vaak dat de doosjes te lang zijn om de 'bocht' te kunnen maken. De ene bezorger belt netjes aan en de andere blijft lekker duwen en laat het doosje half eruit steken.

Was je zelf niet thuis dan?
Actief in webshopontwikkeling

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

3
Ik heb een doodnormale brievenbus in de voordeur, hij is niet gekrompen (denk ik ;)) en voldoet al jaren ...

En ja, ik was gewoon thuis, maar ik merkte niet dat hij er was. Niet even aanbellen of zo, maar het briefje dat mijn brievenbus niet aan de wettelijke voorschriften voldoet stilletjes tegelijk met de gewone 'enveloppen post' door de bus gedaan :evil:
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

4
Ik herken je probleem, alles wat dikker is dan paar velletjes papier wordt meestal bezorgd door de pakketdienst. Hier hangt dan wel een opbouwbrievenbus.

'postbode' hier op het industrie trekt men ook niet even de deur open, maar komt er idd sticker erop 'in rolcontainer voor :| pakketpost' oid. Meestal komt het al de volgende dag met de pakketpost.

Qua kosten, geen idee. Lijkt me niet dat de afzender extra hoeft te betalen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

5
één keer een naheffing gehad voor een bubbelenvelop naar België die de normen voor brievenbuspost volgens PostNL overschreed: werd geïnd d.m.v. de bekende kaart waarop je postzegels moet plakken ofwel een bedrag moet overmaken. Met brievenbusdoosjes heb ik nog nooit problemen gehad.

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

6
Ik woon in een flat. Beneden zijn de brievenbussen. Ik kreeg gisteren een brievenbus doos. Deze was net iets te groot eigenlijk en hierdoor blokkeerde het slot. Uiteindelijk met veel geweld opengekregen door gewoon met het binnenwerk van het slot door het karton heen te halen. Het slot had ook kapot kunnen gaan dus ik had nog geluk.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

7
Hmmm, zo ideaal zijn die doosjes dus niet ...

Mijn pakje is overigens vermist; er zou gister een Track & Trace code zijn en het zou vandaag geleverd moeten zijn. Net weer gebeld (weer een half uur a 20 cpm :?) en nada, bij de pakketdienst van PostNL is niets bekend.

Postbode en 'brievenbus afdeling' van tante post verwijzen me naar de Pakketdienst, en de Pakketdienst verwijst me terug naar de gewone post :evil:

Al met al is mijn zending dus gewoon foetsie, en de inhoud dus ook. Nu kan ik dat bij de webshop neerleggen, maar dat vind ik ook zo flauw. Zij hebben immers wel verzonden, de postbode zit hier fout. Daarbij kan ik niets bewijzen, want op dat briefje staat niks anders dan mijn (verkeerd geschreven) naam en een onleesbare krabbel van de postbode.

Zucht.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

9
Technisch/wettelijk gezien is het inderdaad de verantwoording van de webwinkel.

Neemt niet weg dat het een nare situatie is waar de webwinkel natuurlijk ook niks aan kan doen.

Als het een vervalste handtekenining is bestaat de kans dat iemand je pakje gepikt heeft. De bezorger zelf (was het waardevol?) of de persoon die het pakje voor je heeft aangenomen. Kan ook dat de bezorger voor je gerekend heeft om het vervolgens ergens in je tuin ofzo neer te leggen

De kans is ook dat het ergens anders in de straat bezorgd is.

Ik heb het ook een keer gehad dat het pakje letterlijk voor de deur gelegd was (DPD heeft daar een handje van) waar iedereen die langs liep het kon pakken
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

10
Ik denk dat het beste is om nog even af te wachten om nu te gaan speculeren dat de zending is opgegeten, foutief is bezorgd of zelfs is gepikt door PostNL/voorbijganger.

TS heeft het over een poststuk dat niet door de brievenbus kon (of de postbode het vertikte om door de brievenbus te douwen). Op dat moment plakt hij er een sticker op en moet het apart worden gehouden in zijn tas.

De postbode moet aan het einde van de dag het brievenbus doosje in een rolcontainer leggen. Ik weet niet of het verplicht is voor de postbode dat hij zich afmeld op het depot of hij direct naar huis mag fietsen; ook als het postdepot niet in de buurt is van een pakketten depot zal het allemaal meer tijd in beslag nemen eer het in het pakketnetwerk zit.

Zodra het in het pakketnetwerk is, zal het handmatig verwerkt moeten worden omdat het niet via een sorteerband gesorteerd kan worden. Men streef er naar om het binnen een nacht af te handelen, maarja streven is nog geen garantie.

Ik denk dat het realistisch is, om voor overdracht van post naar pakket rekening te houden met 2 werkdagen. En verwerking tussen de pakketten ook met 2 werkdagen. Normaal gesproken zou je het echt wel donderdag, vrijdag, zaterdag ontvangen.

Wat eventueel ook nog kan, is dat het terug is gestuurd aan de ontvanger. Kan gebeuren wanneer er twee adressen (ontvangst/retour) adres op het bovenste label zit.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

11
Vandaag het pakketje ontvangen, via de pakketdienst, zonder track & trace. We hebben even gekeken: kon probleemloos door de brievenbus. Hij snapte er ook niks van :shock:

Waarom er geen T&T was terwijl ik telefonisch steeds te horen kreeg dat dat wel het geval zou zijn wist hij ook niet. Wél gaf hij aan dat die brievenbusdoosjes vaker zonder verklaarbare reden via de pakketdienst geleverd moeten worden. En, als bonus, dat hij ze door de brievenbus mikt als de ontvanger niet thuis is ...

Voor mij is het zakelijk gezien wel duidelijk: bubbeltjesenveloppe zónder brievenbusdoosjes! Sjong jonge :P
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

12
Zonnepakje schreef: Voor mij is het zakelijk gezien wel duidelijk: bubbeltjesenveloppe zónder brievenbusdoosjes! Sjong jonge :P
Goed te horen dat je het toch nog binnen gekregen hebt

Ik had dus veel problemen met kapotte zendingen met bubbeltjes enveloppe... Daarom zij we overgegaan op doosjes. Alleen onbreekbare dingen gaan nog in bubbeltjes enveloppe

PostNL maakt het ons wel moeilijk zeg. Ze hebben zelf de maten opgegeven voor de max hoogte brievenbus zendingen. Werk daar dan ook mee!

*zucht*
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

13
Het suffe aan het verhaal is dat het uiteindelijk om de postbode draait. Die mag zelf weten of hij "aan brievenbus doosjes doet", hij kan ze ook gewoon via de pakketdienst laten bezorgen.

Nu zullen de meeste postbezorgers gewoon hun werk goed doen, maar hier loopt al heel lang een onbetrouwbare rond :? Postbezorging in mijn wijk is ronduit slecht, ik mis regelmatig post en kan niet altijd achterhalen waar het gebleven is.

Zo krijg ik regelmatig de post van een straat een stuk verderop, met een andere postcode (!) maar wel het zelfde huisnummer. In de straat zelf lijkt het een beetje "op goed geluk" te gaan, maar regelmatig moeten we zelf nog even sorteren en post bij buren afleveren.

Stuur steeds braaf een klacht in, en krijg steeds keurig per mail de reactie dat ik telefonisch onbereikbaar was en ze me daarom via mail laten weten dat de bezorgen erop wordt aangesproken en dat ik daar verder niet meer over geïnformeerd wordt. Hulde aan de auto-reply ;)

Geef het klachten indienen maar op, bezorging wordt er niet beter op en overal achteraan bellen is een duur geintje (voor dit pakje ruim 20 euri telefoonkosten ...).

Heb zelf een klant aan wie we ook uitsluitend met track & trace en krabbel leveren, anders komt het niet of alleen na heel veel gedoe en een speurtocht aan. Wellicht is er een tekort aan mensen/vakantie vierende scholieren die voor een appel en een ei post willen bezorgen, en laat tante post tegenwoordig slechte bezorgers maar wat aanrommelen?
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

14
Zonnepakje schreef:HWellicht is er een tekort aan mensen/vakantie vierende scholieren die voor een appel en een ei post willen bezorgen, en laat tante post tegenwoordig slechte bezorgers maar wat aanrommelen?
Tegenwoordig betalen ze een pakje sla. Eieren zijn te duur.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

15
Wel vreemd dat ze zelf mogen kiezen om 'doosjes' te bezorgen of aan een ander over te laten. Maar ook wel begrijpbaar, een tas zit al gauw vol met een paar doosjes. En als bezorger ben je natuurlijk ook niet van plan om 5 keer op en neer te fietsen omdat je tas na 5 doosjes al vol zit.

Overigens. dat een brievenbus nu niet voldoet aan de afmetingen, hoeft natuurlijk geen onzin te zijn.. Waarom zou een brievenbus hiervoor moeten krimpen.

Er zijn zo veel brievenbussen in Nederland die niet voldoen aan de afmetingen zoals in de wet vastgelegd maar ook niet aan andere eisen. Als bezorger van post kan ik mij dus goed indenken dat als iemand een vervelende brievenbus heeft of de brievenbus te ver van de weg staat, er gewoon niet bezorgd wordt.
3. De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.
Dit zijn de wettelijke eisen voor de afmetingen van een brievenbus. Voldoet je brievenbus hier niet aan, kan het zijn dat een postbode ervoor kiest om geen post te bezorgen totdat het wel aan de eisen voldoet. Al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo gauw voorkomen..

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

16
RicardoV schreef:En als bezorger ben je natuurlijk ook niet van plan om 5 keer op en neer te fietsen omdat je tas na 5 doosjes al vol zit.
Dit zijn de wettelijke eisen voor de afmetingen van een brievenbus. Voldoet je brievenbus hier niet aan, kan het zijn dat een postbode ervoor kiest om geen post te bezorgen totdat het wel aan de eisen voldoet. Al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo gauw voorkomen..[/quote]

Als je als postbezorger niet van plan bent je werk te doen moet je geen postbezorger worden. Het zou wel mooi zijn als wij betalen voor een service en Henk of Anita de postbezorger vind het teveel werk...

Overigens is toch duidelijk aangegeven dat het doosje wel past in de brievenbus. De postbezorger heeft dingen dus onnodig heel gecompliceerd gemaakt door alsnog per pakketpost te laten bezorgen.

Toen ik 14 was bezorgde ik kranten en folders voor een habbekrats. Soms had je een folder van 1 blaadje, soms had je een boekje. Ik kreeg gewoon 1 cent per huis per folder. Kleine folders kon alles in 1 keer mee. Boekjes moest ik 4-5 keer naar huis herladen.

4 woensdagen van 12:00 tot soms na etenstijd was ik bezig. Kreeg ik aan het einde van de maand 100-200 gulden. Geen gezeik zo ging dat.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

17
Dat denk ik niet.

PostNL heeft de regel niet voor niets blijkbaar ingevoerd.
Als je als een pakketbezorger ineens koelkasten krijgt zeg je ook, nee dat doe ik niet. Want voor 3 koelkasten heb je 100 pakketjes in je wagen.

Iden dito bezorgers die brievenbusdoosjes krijgen. Dit is onefficient omdat de doosjes veel meer ruimte in beslag nemen. Voor 5 doosjes heeft de bezorger tot wel 30 enveloppen in zijn tas.

En dan is het logisch dat je zegt, dit is te groot voor een reguliere bezorging en daarom geef ik het mee met de pakketdienst. Wat efficienter zal zijn dan een postbode die een aantal keren op en neer zal moeten fietsen voor een paar doosjes.

Een slimme keuze van PostNL, want tijd is geld. Maar vervelend als het door dit gedoe misgaat en of langer duurt.

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

18
RicardoV schreef:PostNL heeft de regel niet voor niets blijkbaar ingevoerd.
De regels voor de afmetingen van de brievenbus zijn duidelijk, en daar voldoet de mijne (ruim) aan. Daarbij verkoopt tante post zelf brievenbusdoosjes, dus tegenstander zullen ze er ook niet van zijn.
Voor de duidelijkeheid: de postbodes mogen de doosjes niet achterlaten, maar staande bij de brievenbus mogen ze concluderen dat die te klein is. Dát is de regel. Maar dan staan ze dus al met dat verrekte doosje in de handen bij je voordeur (als je het volgens de regels doen, tenminste).
RicardoV schreef:En dan is het logisch dat je zegt, dit is te groot voor een reguliere bezorging en daarom geef ik het mee met de pakketdienst.
Dat is niet wat hij zei, de opegeven reden was dat mijn brievenbus niet aan de wettelijke afmetingen voldeet en het doosje daardoor niet paste. BS dus, want die brievenbus is niet gekropen en tot en met de vrijdag ervoor kreeg ik de doosjes wel gewoon in de bus.
De pakketbezorger stelde ook vast dat het ruim paste en hij dus voor Jan Doedel hier heen is gereden.
RicardoV schreef:Een slimme keuze van PostNL, want tijd is geld. Maar vervelend als het door dit gedoe misgaat en of langer duurt.
Hoe is een postbode die klachten genereert, de doosjes mee terug neemt en dan aan de pakketdienst meegeeft, die vervolgens met een dikke bus een extra adres op de route krijgen en voor de 2e keer met zo'n doosje aan de deur staan efficient?

Daarbij is het doosje niet veel groter dan de bubbeltjes enveloppe die er in zit; volgens jouw logica moeten ze die voortaan ook maar weigeren af te leveren en aan de pakketdienst meegeven, want voor 1 bubbeltjes enveloppe kan er ook een stapel gewone post mee ...

PostNL heeft te kampen met een steeds verdere terugloop van de brievenbuspost omdat steeds meer digitaal gaat. Vraag me dus ernstig af of de postbode nu echt zo'n overbeladen pakezel is ...

Daarbij heeft de idioot die hier de post overal en nergens in de bus mikt geen fiets maar zo'n mooi loopkarretje. Kan flink wat post in ;)
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

19
RicardoV schreef:Dat denk ik niet.

PostNL heeft de regel niet voor niets blijkbaar ingevoerd.
Als je als een pakketbezorger ineens koelkasten krijgt zeg je ook, nee dat doe ik niet. Want voor 3 koelkasten heb je 100 pakketjes in je wagen.

Iden dito bezorgers die brievenbusdoosjes krijgen. Dit is onefficient omdat de doosjes veel meer ruimte in beslag nemen. Voor 5 doosjes heeft de bezorger tot wel 30 enveloppen in zijn tas.

En dan is het logisch dat je zegt, dit is te groot voor een reguliere bezorging en daarom geef ik het mee met de pakketdienst. Wat efficienter zal zijn dan een postbode die een aantal keren op en neer zal moeten fietsen voor een paar doosjes.

Een slimme keuze van PostNL, want tijd is geld. Maar vervelend als het door dit gedoe misgaat en of langer duurt.
Het gaat niet op pakketjes. Het gaat om brievenbus post. Als deze voldoet aan de juiste maten en dus door de brievenbus kan (mensen met rare brievenbusmaten daargelaten) moet de postbezorger deze gewoon bezorgen. Ik weet niet waar je jouw informatie vandaan haalt... Je vergelijking met koelkasten slaat nergens op deze gaan toch niet door de brievenbus...

Ja met veel brievenbus doosjes is het volume groter dan met enveloppen. Uiteindelijk betaal je voor het gewicht. Brievenbus doosjes zijn zwaarder dan enveloppen en dus moeten daar meer postzegels op. Dat de postbezorger dan een grotere tas nodig heeft is totaal niet relevant
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

20
Ik vind de vergelijking eerlijk gezegd wel leuk.

Waar maken we ons druk om, of je postbode wel of niet het brievenbusdoosje bezorgd? Hoe inefficiënt PostNL werkt?

Dan nodig ik je uit, om zelf een postbedrijf te beginnen. Zal nog vies tegen vallen.

Moraal van het verhaal, als je meer zekerheid wilt dat het de volgende dag bij de geadresseerde aankomt, maar je er een pakketje van met T&T. Heeft zending lage waarde en geen haast, een per brievenbus post kan het ook hoor; eventueel met het risico dat het 3 werkdagen vertraging op loopt.

Want ik zal nog even de doelstelling van PostNL citeren

PostNL streeft er naar om alle post binnen één werkdag te bezorgen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

21
Tja. Ik streef erna om rijk te worden...

Klinkt mooi maar het betekend gewoon: "We gaan het proberen, maar het kan zomaar volgende week worden. We beloven helemaal niks en je kan ons ook nergens op aanpreken. Je hebt uiteraard nergens recht op"
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

22
Als PostNL klanten echt serieus zouden nemen zouden ze in geval van een zoekgeraakte zending (met track& trace voor verifieerbaarheid) bv de verzendkosten terugbetalen voor een niet geleverde dienst. Maar dat doen ze niet. Zelfs als je extra betaald (een toeslag om enige garantie te kunnen geven op de uitvoeren van de taak waar je het basis tarief al voor betaald hebt) moet je nog maar zien om iets terug te krijgen. Het zijn dit soort dingen die aantonen dat ze gewoon lak hebben aan de klant. Nog steeds teveel macht
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

23
inetverhuurshop schreef:Waar maken we ons druk om, of je postbode wel of niet het brievenbusdoosje bezorgd?
Ja -- als ik een betaalde bestelling verwacht, dan vind ik het prettig als die ook gewoon aankomt. Idem als mijn klanten bij mij bestellen.

Zie me nog niet de volgende tekst op mijn site plaatsen:
Het ligt aan de postbode of uw bestelling ook daadwerkelijk via de brievenbus geleverd wordt. De ene postbode doet het doosje door inderdaad gewoon door de brievenbus, de ander niet. In dat geval krijgt u uw bestelling enkele dagen tot een week later via de pakketdienst.
Dat is officieel met Track & Trace, maar in de praktijk zonder. Best blijft u dus thuis tot de levering, want niet elke pakjes bezorger doet het doosje door de brievenbus als u er niet bent.


:wink:
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

24
Het Varaantje schreef:Als PostNL klanten echt serieus zouden nemen zouden ze in geval van een zoekgeraakte zending (met track& trace voor verifieerbaarheid) bv de verzendkosten terugbetalen voor een niet geleverde dienst. Maar dat doen ze niet. Zelfs als je extra betaald (een toeslag om enige garantie te kunnen geven op de uitvoeren van de taak waar je het basis tarief al voor betaald hebt) moet je nog maar zien om iets terug te krijgen. Het zijn dit soort dingen die aantonen dat ze gewoon lak hebben aan de klant. Nog steeds teveel macht
Je kan de pakketten ook via een tussenpersoon met PostNL verzenden. Het is dan eenvoudiger om geld terug te krijgen.

Bij partijenpost handelt PostNL klachten in ieder geval wel goed af. Ik heb al 2 keer geld terug gekregen. Er was een keer een partij 2 keer gefactureerd en er was een keer een partij verkeerd afgewogen (73 gram i.p.v. 31 gram).
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Postbodes mogen zelf weten of ze brievenbusdoosjes bezor

25
Jeroen__ schreef:
Bij partijenpost handelt PostNL klachten in ieder geval wel goed af. Ik heb al 2 keer geld terug gekregen. Er was een keer een partij 2 keer gefactureerd en er was een keer een partij verkeerd afgewogen (73 gram i.p.v. 31 gram).
Dat lijkt me toch niet meer dan normaal
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]